Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#14352
Hallo Allemaal,

Met Gina gaat het tot nu toe goed. Ze eet me de oren (lees bibi & carnibest) van het hoofd. ;D

Ze heeft echter een zware voorkeur voor bibi. Met nog 8 pakjes van 500 gram carnibest in de vriezer, heeft madam besloten dat ze dat toch echt niet meer te pruimen vindt.
Oplossing: mixen die hap  ;)

Gisteren heeft ze echter voor het eerst sinds 3 weken al haar eten er weer uit gegooid en ook was ze weer aan de diaree.

Misschien een toevalstreffer? Ik hoop het want ik krijg meteen weer de kriebels.

Groetjes,
Sylvia
Door Loeka
#14353
Hallo Allemaal,

Met Gina gaat het tot nu toe goed. Ze eet me de oren (lees bibi & carnibest) van het hoofd. ;D

Ze heeft echter een zware voorkeur voor bibi. Met nog 8 pakjes van 500 gram carnibest in de vriezer, heeft madam besloten dat ze dat toch echt niet meer te pruimen vindt.
Oplossing: mixen die hap ;)
Leuk he katten? Die van mij kijkt nog niet eens naar Bibi, maar Carnibest is het helemaal voor haar!
Gisteren heeft ze echter voor het eerst sinds 3 weken al haar eten er weer uit gegooid en ook was ze weer aan de diaree.
O nee toch, ik hoop maar dat ze weer hersteld.

Met mijn poezemormel gaat het nog steeds goed op Carnibest. Diarree helemaal niet meer. Vorige week heeft ze nog wel een paar keer overgegeven. Toen heb ik 2 dagen weer alleen haar dieetbrokjes gegeven. Daarna gewoon weer Carnibest en dat gaat prima.

Vandaag ook de DA gesproken en verteld dat het uitstekend gaat met mijn poes. En natuurlijk verteld wat ze nu te eten krijgt. Mijn DA kende Carnibest niet, zij was echter wel bekend met Bibi en Duck. Maar ze was niet negatief en vroeg of het om een volledig kattenvoer gaat en waar het te verkrijgen is. Ik heb haar ook nog het telefoonnummer gegeven van Carnibest in Bunschoten.

Mijn poezebeest noemde ze ook nog eventjes een hopeloos geval :D en dat het voer misschien ook wat is voor toekomstige hopeloze gevallen die binnenkomen, mocht het reguliere dieetvoer niet helpen ;D

En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan....
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 17 okt 2003, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pamuk
#14354
(sorry) en moeilijk te behandelen.
Het beste is om haar een tijd lang alleen de voeding te geven die haar zo min mogelijk prikkelen en niet te mixen, want dan krijg je alleen nog maar meer vraagtekens. ???
Je weet dan op den duur niet meer waar ze op reageert. Daarbij heb je ook nog de kans als je te veel mixed en te snel nieuwe dingen aan haar voeding toevoegd dat ze voor die voeding ook een allergie ontwikkeld.
Er is natuurlijk ook een reden waarom ze allergisch is. Ik verwijs daarbij naar Eva's advies om naar een klassiek homeopaat te gaan.
Er is n.l. een verschil tussen homeopatie en klassieke homeopatie.
Klassieke Hom. werkt aan de constitutie (weerstand) van het wezen en aan de wortel van het probleem. Terwijl; gewone Hom. allen de verschijnselen behandeld. (het probleem blijft dus bestaan)
Beterschap :-* :-* :-*
Hallo Allemaal,

Met Gina gaat het tot nu toe goed. Ze eet me de oren (lees bibi & carnibest) van het hoofd. ;D

Ze heeft echter een zware voorkeur voor bibi. Met nog 8 pakjes van 500 gram carnibest in de vriezer, heeft madam besloten dat ze dat toch echt niet meer te pruimen vindt.
Oplossing: mixen die hap ;)

Gisteren heeft ze echter voor het eerst sinds 3 weken al haar eten er weer uit gegooid en ook was ze weer aan de diaree.

Misschien een toevalstreffer? Ik hoop het want ik krijg meteen weer de kriebels.

Groetjes,
Sylvia
:)Hoi Robian, ik ben de oma van Chooky. Ik heb vanavond het hele vehaal over de problemen van Gina gelezen.
Ik heb jaren als wijkpleeg gewerkt en heel veel baby's gezien met voedselallergieproblemen.
De klachten van jouw poes lijken daar veel op
Een voedselallergie is ontzettend moeilijk te dagnostiseren :(
Door pamuk
#14355
:)Hoi Robian,
Was nog een tip vergeten.
Hou een dagboek bij waarin je precies opschrijft wat ze eet, en hoe ze reageert. Soms eet ze ongemerkt iets wat je niet meteen in de gaten hebt. Steelt ze soms ook niet uit het bakje van haar huisgenoot. Bij voedselallergie kan een grammetje van het een of ander al een reactie geven.
Door Loeka
#14356
Hoi Ribian,

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties van Pamuk. 1 soort eten tegelijk geven en dan het liefst afkomstig van 1 diersoort. Bibi is dan eigenlijk niet geschikt omdat hun kattenvoer bestaat uit rund en kip. Carnibest heeft ook een kattenvoer van alleen kip. Gaat het daar mis mee, dan weet je meteen dat kip de boosdoender is. Of je kat moet een intolerantie voor rijst ofzo hebben? Dan weet ik het ook even niet meer :-/
Door Robian
#14357

:)Hoi Robian, ik ben de oma van Chooky. Ik heb vanavond het hele vehaal over de problemen van Gina gelezen.
Ik heb jaren als wijkpleeg gewerkt en heel veel baby's gezien met voedselallergieproblemen.
De klachten van jouw poes lijken daar veel op
Een voedselallergie is ontzettend moeilijk te dagnostiseren en moeilijk te behandelen.
Het beste is om haar een tijd lang alleen de voeding te geven die haar zo min mogelijk prikkelen en niet te mixen, want dan krijg je alleen nog maar meer vraagtekens. ???
Je weet dan op den duur niet meer waar ze op reageert. Daarbij heb je ook nog de kans als je te veel mixed en te snel nieuwe dingen aan haar voeding toevoegd dat ze voor die voeding ook een allergie ontwikkeld.
Dat het een allergie is voor voeding is voor mij nu inderdaad zo klaar als een klontje.
Ik heb haar sinds 4 dagen weer op carnibest en het gaat weer beter met haar.
Het is echter wel een groot probleem dat ze haar neus er letterlijk voor ophaalt.
Alleen met een lading sardientjes eet ze het met de gratie op.
Ik kan nog gaan kijken of ze misschien tegen 1 van de smaken van Bibi kan.
Er is natuurlijk ook een reden waarom ze allergisch is. Ik verwijs daarbij naar Eva's advies om naar een klassiek homeopaat te gaan.
Er is n.l. een verschil tussen homeopatie en klassieke homeopatie.
Klassieke Hom. werkt aan de constitutie (weerstand) van het wezen en aan de wortel van het probleem. Terwijl; gewone Hom. allen de verschijnselen behandeld. (het probleem blijft dus bestaan)
Beterschap :-* :-* :-*(
Ik ben inderdaad naar de gewone homeopaat geweest.
Enig idee hoe ik in Twente of omgeving een klassieke homeopaat kan vinden?

Groetjes, Sylvia
Door Robian
#14358
Hoi Ribian,

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties van Pamuk. 1 soort eten tegelijk geven en dan het liefst afkomstig van 1 diersoort. Bibi is dan eigenlijk niet geschikt omdat hun kattenvoer bestaat uit rund en kip. Carnibest heeft ook een kattenvoer van alleen kip.
Ik heb zowel de natuurmix van Carnibest als de natuurmix van Bibi.
Zit in de natuurmix van Carnibest dan alleen maar kip?
Door Robian
#14360
Ja in de natuurvoer Carnibest zit alleen kip, rijst, olie
Weet je ook wat in de natuurmix van Bibi zit?
Door Loeka
#14361
Kip en Rund. Dat zit overigens ook alletwee in de beefmix van Bibi. Ik heb dat eens gevraagd ten tijde van de vogelpest omdat ze toen een tijd zonder voorraad zaten. Ik zei toen: geef dan maar alleen de beefmix. Die hadden ze dus ook niet omdat ook daar kip in zit.

Wat bij Bibi dan het verschil is weet ik ook niet. De beef en de natuurmix zien er wel anders uit.
Laatst gewijzigd door Loeka op di 21 okt 2003, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14362
Hoi hoi,
it vond ik bij de site van de nvkh (nederlandse vereniging van klassiek homeopathen)

Mw E.L. de Sonnaville-Ellinger, dierenarts
Centaurea: Centrum voor Geneeswijzen
Orderparkweg 5
7312 EN APELDOORN
055-3574340
telefonisch spreekuur: ma t/m vr: 13.30-14.30
[email protected]

Ik zal nog even verder kijken. misschien vind ik er meer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door