Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#14267
1 van mijn katten weigert ook vers, zij krijgt Carocat. Ze is er echter niet zo dol op.

Nu lees ik hier over Nutro. Wat is hier nu juist goed aan t.o.v. andere brokken?

Weet iemand waar je Nutro kunt kopen in Rotterdam?
Hoi Loeka,kijk eens op de nutro site,tis even zoeken naar de nederlands site maar die is er wel.En iedere dsz kan nutro verkopen ofwel bestellen
Door Loeka
#14268
Ik was al bij een dierenwinkel, en maar raaskallen die kerel. Hoe goed Hill's en Royal Canin wel niet is en dat Nutro op hetzelfde niveau zit. Nou als dat zo is, dan moet ik die Nutro dus ook niet. Dan blijf ik liever bij Carocat en Yarrah.

Om kort te zijn hij verkocht het niet, maar hij stond wel op de site van Nutro. Omdat deze winkel bij Discus aangesloten is staat hij ook op de site terwijl hij het niet verkoopt. Ja zo kan ik ze natuurlijk allemaal langs!
Door sylvia
#14269
Gewoon naar een goeie dsz gaan en daar kijken of ze nutro voor de hond verkopen dan kunnen ze indien ze het voor de kat niet hebben wel bestellen.
Door zurca
#14270
ik geef 1 van mijn katten sinds kort ook nutro. toevallig word het verkocht bij een dierenwinkel waar ik bijna naast woon... toen ik daar om wat informatie over nutro vroeg, vertelde de eigenaar mij dat als er bij nutro op de verpakking bijv. 40% kippenvlees staat, je er ook vanuit kan gaan dat dat ook echt zo is.... dat geeft dus wel te denken wat er dan in die andere brokken verwerkt word al daar 40% kippenvlees op staat...
Door Loeka
#14271
Ja ok, maar wat is een goeie. Ik ben er hier nog niet 1 tegen gekomen die werkelijk goede service biedt. De meeste doen maar wat en hebben geen idee waar ze het over hebben! Helaas.
Door Loeka
#14272
Ik wilde graag Nutro proberen, maar nog niemand heeft me kunnen vertellen waarom dit nu zo veel beter is dan de "reguliere" merken als Hill's, Iams, Eukanuba, Royal Canin enz. Ik kan het natuurlijk wel aannemen dat het goed als iemand hier het zegt, maar ben niet het tiep dat zo maar iets aanneemt. :-/  ;D
Door zurca
#14273
hallo loeka, ik kan me indenken dat je niet zomaar alles aanneemt, maar (dit bedoel ik niet verkeert..) wie zou volgens jou dan wat moeten zeggen om je "te overtuigen"... ikzelf ben uitgegaan van de ervaring van andere en hoop dat ze (nutro) inderdaad zo 'eerlijk'zijn als ze beweren..want echt bewijs, kweet niet hoe ik daar aan kan komen..als je bijv. naar kassa hebt gekeken een tijdje terug daar vertelde een hoogleraar van dierenvoeding dat er geen verschil zit tussen brokjes van de aldi of brokjes van royal canin... tja, wat moeten we daar dan weer mee?!
en inderdaad een goeie dierenwinkel is moeilijk te vinden... ik woon zelf in zwijndrecht en daar zitten heel wat dierenwinkels maar echt goeie service en wat goeie informatie....  ???
Door sylvia
#14274
Ik wilde graag Nutro proberen, maar nog niemand heeft me kunnen vertellen waarom dit nu zo veel beter is dan de "reguliere" merken als Hill's, Iams, Eukanuba, Royal Canin enz. Ik kan het natuurlijk wel aannemen dat het goed als iemand hier het zegt, maar ben niet het tiep dat zo maar iets aanneemt. :-/ ;D
Iams ja kijk hier eens
http://www.iamskills.com en voor de rest moet je zelf kijken wat erin zit en beslissen wat jij goed vindt.Ik geef dus al geen voer waar op staat bevat alle in de EEG toegestane toevoegingen :-X en inderdaad is het de kunst van zakken lezen daar heb je bijna een cursus voor nodig in regelgeving want het is inderdaad cruciaal of er iets achter of na de komma staat zullen we maar zeggen.Ik heb voor de 4 maanden dat mijn honden op brokken moesten gekozen voor Nutro omdat deze er voor mij op de zak het beste uitkwam (de ingredienten) Voor voedingsadviezen in een DSZ ja ik ben nog nooit een DZS tegengekomen die iets van voeding weten,behalve dan het gewauwel wat ze van de vertegenwoordigers hebben gehoord.maar is dat zo raar.....heb je ooit wel eens overdacht om een voedingsadvies bij de C1000/ AH of de Lidl te vragen....nee dacht het ook net die zijn daar net als de DZS bezig om te verkopen,en het liefst verkopen ze die dingen die het meest opleveren.Niks mis mee als je dat maar voor ogen houd en dus beseft dat als je echt zeker te weten iets wilt kopen waar je achter staat je dit dus zelf moet uitzoeken.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 24 okt 2003, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#14275
Zelf uitzoeken, maar het is zo makkelijk als iemand hier al info verzameld heeft!  :P

Zo heb ik een tijdje terug Prins gebeld met de vraag wat er nu eigenlijk in hun voer zit. Deze man heeft mij verteld dat zij zelf inderdaad geen anti-oxidanten toevoegen, maar de leveranciers van de vetten wel om te voorkomen dat het ranzig wordt. Volgens hem kan dat ook niet anders. Als dat wel kon hadden ze dat allang gedaan.

En wat betreft vepakkingen? Die geloof ik sowieso al niet.

Tsja, ik ben nogal achterdochtig geworden sinds dat mijn lieve bontvriendin zo'n last kreeg van allergie dat ik dacht dat ze het niet zou redden.  Gelukkig gaat het nu goed met de Carnibest!  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door