Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#1345622
Ik voer mijn katten nu al een tijdje helemaal vers, alleen worden ze steeds kieskeuriger en minder enthousiast :-[. Er zitten echt dagen tussen dat ze helemaal niks eten en dat vind ik a) zonde van het vlees b) zielig voor m'n katten c) irritant voor mezelf omdat ze uit honger hooi (van de konijnen) gaan eten en dus gaan kotsen...Zodra ik een keer kvv voer (Bibi) dan weten ze niet hoe hard ze moeten miauwen en hoe snel ze het op moeten eten :biggrin2:. Nu vroeg ik me af of het misschien beter is om ze 's morgens kvv te voeren en dan 's avonds spier/bot, alleen weet ik niet hoe de verhoudingen dan ongeveer moeten liggen.

Mijn idee was om ze van ma t/m vrij 's morgens kvv te geven en dan 's avonds om en om spiervlees/bot. In het weekend wil ik ze dan kwartel/duif/kuikens geven - dat eten ze ook nog wel graag.

Orgaan kan ik dan helemaal achterwege laten vanwege de kvv, toch? En hart?

Op het moment eten ze dit nog wel goed:
aan spiervlees: kip, kalkoen (behalve dan die prut van Herby ::)), paard (niet altijd, denk dat ik 1x slechte kwaliteit heb gekregen en sinds die keer is het steeds maar afwachten of ze het eten...), haas, konijn (alleen Thomas), lam (alleen Oscar en Femke), hert (zelfde verhaal als paard)

aan bot/karkas: kip (laten ze wel steeds vaker staan), kwartel, haas, konijn

Vis vinden ze helaas geen van 3en lekker.

Of heeft iemand nog briljante ideeën om mijn katten weer enthousiast te laten barfen??
Door Henkje
#1346255
hier vinden ze iets opeens weer lekker als ze het een tijdje niet hebben gehad...
patrijs, kip en konijn gaan er altijd wel in. lamshart trouwens ook.
Door ibbi
#1346469
misschien gaan ze weer wat enthousiaster eten als ze een paar weken bijna geen barf gehad hebben,
dus kvv voeren en maar een enkele keer iets erbij geven? bij sommige katten werkt dat. ze worden de kvv ook vanzelf weer zat.  het is lastig, ik weet 't, je wilt zo graag dat ze lekker eten!
als je half om half doet, smorgens kvv, s'avonds barf, in 't weekend complete prooitjes, dan kun je extra orgaan wel laten zitten denk ik, hoef je ook geen extra hart te geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1346506
Sommige katten zijn gewoon heel kieskeurig en heel snel verveeld met eten. Maar het kan ook zijn dat ze te veel variatie krijgen, ze zijn vaak gewend het met weinig afwisseling te doen. Welke het is waarom ze zo meutig zijn met eten dat weet ik niet. je zult dus een beetje moeten uitvinden wat het is. Katten hebben ook wel de neiging uit te zitten tot er weer wat langs komt waar ze wel zin in hebben.
Hou er ook rekening mee dat in tijden van weinig beweging ( bijvoorbeeld met warm weer) ze ook minder behoefte hebben aan eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door