Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door schattepoes
#41204
Geachte lezers,

Mijn kat heeft een poepprobleem. Na een penisamputatie (door te veel blaasgruis noodzakelijk) heeft hij veel antibiotica moeten hebben. Nadat dit allemaal achter de rug was (duurde zo'n halfjaar) kreeg hij een poepprobleem. De drollen zijn zeer hard en minstens 1 keer per week krijgt hij het er niet uit zonder pijnstiller. Hij eet Royal Canin Urinary met Tractonorm laxeermiddel.

Heeft iemand een oplossing voor mijn kat?

Hartelijk dank

Stella
Laatst gewijzigd door schattepoes op vr 16 jan 2004, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#41209
Stella, in principe heeft de amputatie niets te maken met de stofwisseling. Het kan zijn dat de darmflora door alle anti-biotica nar de knoppen is gegaan...of er is meer aan de hand met de kat.
Hopelijk heeft Hitam (Tannetje) een oplossing voor je, zij is tenslotte DA en heeft ervoor geleerd (en doorgeleerd).
Bij honden zou ik zeggen voeg wat bisolie toe maar de meeste katten lusten dat niet (vreemd want ze lusten in de regel wel vis).
Wat olijfolie door het eten??
Door muisspin
#41448
Wij hebben ook een kat gehad met een problematisch trage stoelgang. We kregen het advies om te zorgen dat hij veel vocht binnen kreeg. Dat is sowieso ook goed voor een kat met aanleg voor blaasgruis.
Wij gaven regelmatig gekookte koolvis met veel bouillon en blikvoer (dit bevat veel vocht). Voor wat betreft dat laatste weet ik niet of er ook speciaal blikvoer is voor katten met een blaasgruisdieet.

groetjes,
Marie-Angelique
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41506
ipv blikvoer zou ik dan versvoer geven.In vlees zit veel metabolisch vocht wat beter door het lichaam word opgenomen.
Door Lizzy
#41613
Volgens mij is iedere kat (ook met blaasgruis) beter af met versvlees.... Volgens mij heeft Tannetje daar trouwens pas nog wat over geschreven, over blaasgruis bij katten! Ik zal ff zoeken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door