Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#460890
conleeuw schreef: nou wat ik eigelijk bedoelde, is als ik moet gaan kijken op de niveau van de verschillende amino acids, vitamins, mineralen, per product om dan uit te vogelen of ze genoeg krijgen.... dan wordt het voor mij te gedetaileerd, ik vindt het interessant om te weten en jij weet dat ik me er net zo makkelijk in verdiep, maar ik ben meer dan overtuigd als ik mijn kat en natuurlijk hond Barf of proodiemodel voeding geef, krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Dus dan hoef ik ook niet op die niveau te rekenen. Het is goed en interessant om te weten waar wat in zit en welke voedingstoffen noodzakelijk zijn, ik wil ook graag alles weten, maar vindt dat ik niet in dat soort detail moet gaan rekenen om mijn beeste te voeren. En ook al zou ik deze info niet hebben, zegt logica nog steeds dat... als je een kat of een hond voeding geef die te vergelijken is met de oorspronkelijke prooi die hij in het wild zou hebben gevangen (en ik weet, wij voeren beter dan een wilde beest maar vergelijkbaar) dan krijgt hij gewoon alles wat hij nodig heb, dat wij dan nog betere voeren is alleen meegenomen. Dus geef ik redelijk geregeld vis en of visolie, en hoogwaardige groente, en medische zorg waar nodig. ;) nou weet ik niet of ik het goed heb neergezet, ik schrijf voor mijn gevoel vandaag bijzonder rommelig.
Niks rommelig. Ik begrijp precies wat je bedoelt en ik ben het er helemaal mee eens! Ik denk er net zo over.
Door Mevroi Kruim
#461431
Tis alleen zo dat er in het verleden grote problemen zijn geweest met katten die te weinig taurine in hun voer kregen. Volgens mij waren dat brokken uit de oertijd ;D Daarom zijn katteneigenaren vaak zorgelijk over de hoeveelheid taurine in het voer, aangezien een gebrek daaraan ernstige problemen geeft.
Zodoende dus!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461457
Voor zover ik weet wordt taurine altijd alleen vermeld als het produkt willens en wetens verkocht wordt als zijnde voeding voor de kat. In gewone analyzes staat taurine praktisch nooit vermeld. Taurine komt in alle vlees voor , maar in geen enkele analyze zie je dit vermeld worden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461459
Kruimel schreef: Tis alleen zo dat er in het verleden grote problemen zijn geweest met katten die te weinig taurine in hun voer kregen. Volgens mij waren dat brokken uit de oertijd ;D Daarom zijn katteneigenaren vaak zorgelijk over de hoeveelheid taurine in het voer, aangezien een gebrek daaraan ernstige problemen geeft.
Zodoende dus!
Dat is zeker waar vandaar dat het altijd zo overduidelijk vermeld wordt op de verpakking van katten voer dat het taurine bevat. Wat rauw vlees betreft is het een beetje vreemd omdat erbij te vermelden want er bestaat namelijk geen taurineloos vlees.
Door Mevroi Kruim
#461491
sylvia schreef: Dat is zeker waar vandaar dat het altijd zo overduidelijk vermeld wordt op de verpakking van katten voer dat het taurine bevat. Wat rauw vlees betreft is het een beetje vreemd omdat erbij te vermelden want er bestaat namelijk geen taurineloos vlees.
Precies. Met kvv of barf heb je dus geen problemen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door