Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lara
#37445
sylvia schreef: ik zal wat trheads voor je hier neerzetten kun je op je gemak lezen wat er staat aan overwennen en laten wennen aan versvoer.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=877

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1430

Zo staan er hier in de poezenhoek nog meer topics.
Als je overgaat en er gaat iets niet goed kunnen we altijd nog gaan verzinnen met zijn allen hoe je het zou kunnen aanpakken.Nu weet je nog niet eens of ze het willen eten,en dat is bij katten altijd een groter probleem als dat ze er niet tegen kunnen.
Dank je voor de links, die eerste had ik nog niet gelezen, daar staat het meeste in.

Maar de grote vraag dus...... eten ze het..... als ik die eerste lees :o

Daarna zien we wel verder, al denken we wil dat er in ieder geval 1 is die "zacht" voer boven brok verkiest aangezien haar tanden niet meer zo best zijn. (Brokken he ::) ;) )
Door richard
#37446
Het lijkt inmiddels wel een thriller.... opbouwende spanning, doen ze het wel, doen ze het niet.... Pfffff, ik kan bijna niet tot morgen wachten hoor!

Succes, richard
Door Lara
#37447
richard schreef: Het lijkt inmiddels wel een thriller.... opbouwende spanning, doen ze het wel, doen ze het niet.... Pfffff, ik kan bijna niet tot morgen wachten hoor!

Succes, richard
Dank je ;)

Overigens ( OFF TOPIC ) wat een fantastisch onderschrift ;)
Door Loeka
#37475
Ik heb ook nog een link voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=830

Deze gaat over katten met een voedselallergie, die dus snel problemen hebben met eten. Daar hoorde 1 van mijn katten ook bij. Nu gaat het overigens hartstikke goed ;D

Ik ben echter wel stap voor stap piepkleine beetjes CB gaan geven aan haar. Eerst zelfs nog de magnetrontruc gedaan voor ongeveer een week. Zo ben ik bij haar heel geleidelijk over gestapt. De kater van mij heeft er nooit problemen mee gehad, maar die krijgt het al vanaf een maand of 8.

Het kan overigens ook heel makkelijk gaan hoor. Ik heb sinds kort een oudere(9) asielkat erbij. Ze at CB meteen op! Eerst nog gemengd met blik, maar na twee dagen at ze al om het blikvoer heen! ;D

Succes ermee!
Door Lara
#37530
Nou 2 van de 4 katten hebben zelfs het onmiddelijk gegeten. Nog niet overgeven dus de verdraging gaat ook goed.
Die andere 2 likken eraan en hebben zoiets wat schotel je me nou weer voor ::)
Door Loeka
#37558
Lara schreef: Nou 2 van de 4 katten hebben zelfs het onmiddelijk gegeten. Nog niet overgeven dus de verdraging gaat ook goed.
Die andere 2 likken eraan en hebben zoiets wat schotel je me nou weer voor ::)
Nou dat valt weer mee dan, gefeliciteerd! Ook die twee die er al aan likken draaien wel bij denk ik. Toen 1 van mijn katten het vlees zag draaide ze zich om en trok daar een kop bij :o :-X Zelfs als ik het bij haar op haar pootje smeerde negeerde ze het compleet en liet ze het gewoon opdrogen! Tot op de dag van vandaag trekt ze haar neus er voor op, helaas...
Door Rosita
#37592
Hoi, ik heb zelf zoals je kan zien ook oosterse katten ;D. Bij mij aten ze het binnen 48 uur gewoon helemaal rauw. Één had toen hij nog brokjes at altijd dunne poep en dat gaat nu met vers vlees stukken beter. Mijn meisje Dayna heeft best wel een gevoelige maag en toen zij in september 2002 bij me kwam was ze al bijna zes en mij werd verteld dat ze dat haar hele leven al had. Ook dat gaat stukken beter. Nu met haar wintervacht moet ik zeggen dat ze wel weer wat meer overgeeft (afgelopen week zelfs een paar keer). Maar meestal gaat het om wat maagzuur met haren (dus niet gelijk na het eten). Ik maak me hier nog niet druk om maar het moet niet dagelijks worden. Tijdens de zomer was één keer per maand veel. Moet wel zeggen dat ze voor een oosters korthaar best wel een dikke vacht heeft. Mijn volgende kat wordt een Peterbald (een heel nieuw ras waarbij rank gebouwde russiche naaktkatten worden gekruist met oosterse kortharen en siamezen), een kale kat dus ;D.
Afbeelding

Groetjes Rosita
Door Lara
#37597
De oosterse soorten staan er bekend om snel darmproblemen te hebben, vandaar ook onze voor zorg om na te vragen. Dus bij jou is het allemaal erg meegevallen.
Hier dus ook tot nu toe.
Wij denken dat mede het slecht wordende gebit er voor zorgt dat ze wat sneller aan zacht voer de voorkeur geven, aangezien de jongkies nog zoiets hebben geef mij de brok maar ;D

Wat een pracht beest zeg links in je onderschrift :o
Door Rosita
#37781
Dat hoor ik vaker ;D. Heb met moeite die foto genomen met een (van de eerste) digitale camera's. Dante zit namelijk heel moeilijk stil dus daar gingen wel wat kiekjes overheen voordat ik zijn volledige aandacht had. Deze foto zegt alles over het karakter van de siamees, zo van "hier ben ik" ;D.

Groetjes
Door Loeka
#38311
Joepla weer een tevreden kat erbij! De kat van Pa en Ma mocht ook CB proberen... Het eerste kleine beetje ging rap naar binnen :o

De volgende ochtend heeft ze het zelfs van de aanrecht gekaapt. Dat deed ze bij brokken nooit ;D ;D ;D

Volgens Ma is ze er stapel op!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38320
Loeka schreef: Joepla weer een tevreden kat erbij! De kat van Pa en Ma mocht ook CB proberen... Het eerste kleine beetje ging rap naar binnen :o

De volgende ochtend heeft ze het zelfs van de aanrecht gekaapt. Dat deed ze bij brokken nooit ;D ;D ;D

Volgens Ma is ze er stapel op!
Moet je eens aan je ouders vragen of ze ook merken dat de kat hun ineens nog veel liever is gaan vinden.Ik weet namelijk nog bij Tijger dat hij toen hij net vers kreeg mij altijd helemaal kwam bedanken voor zijn eten.
Boris heeft het direkt vanaf de boerderij gekregen ,maar daar merkte ik wel heel erg aan,dat hij er opener van werd.Hij was natuurlijk erg schuw maar na 1 hap CB kwam hij daarvoor tevoorschijn,ik had dat denk ik niet bereikt met de BB brokjes die hij op de boerderij kreeg.
Door Lara
#38401
Even een update van onze katjes. ;)
Nou er zijn er nu 2 die het eten, en die andere 2 beginnen geloof ik ook langzaam, dagelijks is er steeds iets meer uit het bakje.
Bij de 2 katten die het al volledig krijgen zien we nu al een vooruitgang. Hun vacht glanst veel meer en is ook veel zachter.
1 van de katten is zelfs dik aan het worden, zo hebben we haar nooit gezien ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38411
1 van de katten is zelfs dik aan het worden, zo hebben we haar nooit gezien
En eehhhhhh niet pas krols geweest met een vriendelijke en behulpzame kater in de buurt ;D ;D ;D
Grapjeeeeeeeeeee ;D
Hartstikke goed dat ze het gelijk eten ,en zo te zien wordt het door de darmen goed geaccepteerd.
Kijken of jij ook merkt net als ik dat ze je ineens ook veeeel liever vinden ;D
Door Loeka
#38426
Lara schreef: Bij de 2 katten die het al volledig krijgen zien we nu al een vooruitgang. Hun vacht glanst veel meer en is ook veel zachter.
1 van de katten is zelfs dik aan het worden, zo hebben we haar nooit gezien ;D
Gefeliciteerd!
Mooi is dat om te zien hè. Straks is het nog leuker, als je bij de da komt voor de jaarlijkse prik/controle. Uitpuilende ogen enzo :o :o :o 8) 8)
Door richard
#38456
Gelukkig Sylvia, ik zag je al zitten met die vriezer vol... :P En thnx. Ik vind het inderdaad ook hele mooie foto's.

richard
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door