Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#35432
Nou, dan heb ik zeker een paar smeerpoezen, want ze kunnen hier aardig kliederen met die kuikens. Noortje gaat er altijd eerst mee gooien om te kijken of ze wel echt dood zijn en Teuntje vindt het prachtig om ze overal mee naar toe te slepen. Ik houd angstvallig de deuren van de keuken dicht zodat de troep zich tot die ruimte beperkt. Maar na een maaltje kuiken zie ik overal op de keukenvloer en -muur gele vlekken. >:(
Door zurca
#35433
Sonja schreef: Nou, dan heb ik zeker een paar smeerpoezen, want ze kunnen hier aardig kliederen met die kuikens. Noortje gaat er altijd eerst mee gooien om te kijken of ze wel echt dood zijn en Teuntje vindt het prachtig om ze overal mee naar toe te slepen. Ik houd angstvallig de deuren van de keuken dicht zodat de troep zich tot die ruimte beperkt. Maar na een maaltje kuiken zie ik overal op de keukenvloer en -muur gele vlekken. >:(
Eet smakkelijk ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35447
Sonja schreef: Nou, dan heb ik zeker een paar smeerpoezen, want ze kunnen hier aardig kliederen met die kuikens. Noortje gaat er altijd eerst mee gooien om te kijken of ze wel echt dood zijn en Teuntje vindt het prachtig om ze overal mee naar toe te slepen. Ik houd angstvallig de deuren van de keuken dicht zodat de troep zich tot die ruimte beperkt. Maar na een maaltje kuiken zie ik overal op de keukenvloer en -muur gele vlekken. >:(
hahahaha heb je ze niet opgevoed ;D

Mijn moeder liet vroeger altijd hele partijen eendagskuikens thuis bezorgen.Die waren die dag de nek omgedraaid en dan worden ze direkt uitgereden naar de klanten.Wij hadden thuis 25 perzen dus dan kom je niet aan met 1 zakje kuikens.
Mijn broer en ik zaten al met spanning op de levering te wachten,meer met angst en beven eigenlijk want ze zaten in plastic balen van 25 kilo,en altijd dat er levende kuikens inzaten :o En altjd dat die onderin de zak zaten,waardoor terwijl mijn moeder nog buiten aan het afrekenen was,mijn broer en ik als we 1 piepje hoorde de hele baal van 25 kilo leeg haalde op onze reddingsactie naar dat levende kuikentje.Hadden wij hem gevonden dan deed je een druppel water in het snaveltje en plop dan sprongen ze weer in model en liepen zo weg :D
Maar die kuikens (de dode) konden ook niet zo de vriezer in,die moesten eerst uitgelegd worden om helemaal af te koelen en uit te wasemen.
En dat was vooral een feest als we een nestje kittens hadden die er dan grommend door het gele tapijt heen slopen en dan zag je de kuikens boven de bank uit komen vliegen ;D zaten de kittens ze in de lucht te gooien om ze vervolgens te bespringen.
Allen rauw opeten heeft er nooit één gedaan,dat komt omdat ze gewend waren ze iedere dag gekookt te krijgen.
Boris laat ze keurig in zijn bakje liggen en eet ze daar op zonder knoeien.Gelukkig want zie je hem dan ook al gooien met zo'n muis :o
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 29 dec 2003, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#35472
sylvia schreef: Gelukkig want zie je hem dan ook al gooien met zo'n muis :o
Ja, dat zie ik inderdaad zo voor me. >:(
Je wilt niet weten waar ik hier in huis al dode (soms half opgegeten) muizen heb teruggevonden. :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35481
Sonja schreef:

Ja, dat zie ik inderdaad zo voor me. >:(
Je wilt niet weten waar ik hier in huis al dode (soms half opgegeten) muizen heb teruggevonden. :(
Boris krijgt hier af en toe een muis uit de klem,maar als hij ermee gaat gooien is dat afgelopen,ik vindt 1 grens verleggen per maand wel genoeg ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#35496
De betreffende muizen zijn zelf gevangen (door de katten dan).
Ik ben nog niet zover dat ik muizen uit een valletje ga halen om ze dan aan de katten te voeren. :P Ik laat of manlief de muis er uit halen en weggooien, of ik gooi de muis met val en al weg.
Klinkt misschien stom, maar ik griezel altijd van dooie muizen. Ik kan die kuikens nog net hebben, maar dan moet ik ook niet in het donker 's nachts op m'n blote voeten op een half opgegeten exemplaar gaan staan. :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35505
Sonja schreef: De betreffende muizen zijn zelf gevangen (door de katten dan).
Ik ben nog niet zover dat ik muizen uit een valletje ga halen om ze dan aan de katten te voeren. :P Ik laat of manlief de muis er uit halen en weggooien, of ik gooi de muis met val en al weg.
Klinkt misschien stom, maar ik griezel altijd van dooie muizen. Ik kan die kuikens nog net hebben, maar dan moet ik ook niet in het donker 's nachts op m'n blote voeten op een half opgegeten exemplaar gaan staan. :(
Ik kom ook liever een levende muis tegen die pak ik zo een dode muis griezel ik ook van,maar ja een levende muis blijft niet in Boris zijn voerbakje zitten ;D

En getver op een kuiken staan lijkt me ook niet lekker,maar als ik een kuiken geef eet boris em direkt op.
Door zurca
#35506
hahaha Sylvia... moet zo lachen om je verhaal.. zie het al helemaal voor me hoe jij en je broer daar in z'n zak kuikens staan te graaien...
ben ik wel nieuwschierig wat er dan met die kuikens gebeurde, na jullie reddingsactie?!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#35515
sylvia schreef: Ik kom ook liever een levende muis tegen die pak ik zo een dode muis griezel ik ook van,maar ja een levende muis blijft niet in Boris zijn voerbakje zitten ;D
Ik vind dat knap, hoor! Ik krijg die muizen hier in de schuur nooit te pakken! :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35520
zurca schreef: hahaha Sylvia... moet zo lachen om je verhaal.. zie het al helemaal voor me hoe jij en je broer daar in z'n zak kuikens staan te graaien...
ben ik wel nieuwschierig wat er dan met die kuikens gebeurde, na jullie reddingsactie?!
Die werden toen we nog op een flat woonde naar kinderboerderijen gebracht,en naar familie met ruimte buiten voor kippen.Later toen we in een benedenhuis woonde hebben we er ook zelf gehouden en de rest vondt altijd een weg naar mensen die een kip wilde,vreemde is dat die ééndagskuikens haantjes behoren te zijn ,maar daar schieten dus genoeg kippen doorheen,want een heleboel van die kuikens blijken gewoon hennen te zijn ipv haantjes,ze worden dus niet echt secuur gesext.
Wij hebben dus een tamme kip thuis gehad die iedere dag naar binnen kwam om haar ei in een kattenbench te leggen tussen de slapende katten,als ze een ei moest leggen tikte ze op de schuifpui en als je niet open deed werd ze nog boos ook.s'Avonds kwam ze bij je op schoot zitten en wenste ze geaaid te worden ;D
Alle katten hadden groot respect voor kippie.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 29 dec 2003, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door