Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#30007
zurca schreef: vind jouw katten trouwens helemaal het einde...ben zelf helemaal weg van lapjeskatten...en van rooie..
stom toevallig zijn de kittens die ik gevonden heb ook een lapjespoes en een rooie (met wit) kater.. alsof het zo moest zijn dat ik nou net hun moest vinden..
DANK JE WEL
Door zurca
#30008
pinkeltje schreef: blikvoer lusten ze niet ???
mmmm da's wel jammer... dat was hier namelijk DE manier om mevrouw wat te laten eten. veel blikvoer, klein beetje carnibest en zo het blikvoer afbouwen..jammer...
maar je zou natuurlijk wel iets van vlees of vis ofzo kunnen proberen. gewoon een blikje tonijn op waterbassis van de supermarkt bijvoorbeeld..
doordat er verder geen geur en smaakstoffen in carnibest zit, heb ik het idee dat mijn kat het zonder iets erdoor gewoon niet als eten herkende.. mixte ik er iets, in haar ogen, lekker geurends en smaakvol doorheen dan werd er wel van gegeten. ze krijgt nu nog steeds een heel klein beetje blikvoer door de carnibest omdat ze het anders gewoon niet eet...
pfff lastige beesten hoor af en toe dan.. ;)
Door pinkeltje
#30010
zurca schreef:
mmmm da's wel jammer... dat was hier namelijk DE manier om mevrouw wat te laten eten. veel blikvoer, klein beetje carnibest en zo het blikvoer afbouwen..jammer...
maar je zou natuurlijk wel iets van vlees of vis ofzo kunnen proberen. gewoon een blikje tonijn op waterbassis van de supermarkt bijvoorbeeld..
doordat er verder geen geur en smaakstoffen in carnibest zit, heb ik het idee dat mijn kat het zonder iets erdoor gewoon niet als eten herkende.. mixte ik er iets, in haar ogen, lekker geurends en smaakvol doorheen dan werd er wel van gegeten. ze krijgt nu nog steeds een heel klein beetje blikvoer door de carnibest omdat ze het anders gewoon niet eet...
pfff lastige beesten hoor af en toe dan.. ;)
met vis willen ze t ook niet :-\ t zijn een stelletje rare hoor!!
ik heb trouwens groente en rundvlees bouilon in huis,wat is t beste?of kan ik beter kippenbouilon halen?
Door zurca
#30017
dan zou ik gaan voor de rundvleesboulion..heb je ook al geprobeerd om het even in de magnetron te zetten?
ik word zelf helemaal onpasselijk van de lucht die er dan vanaf komt maar de kat at het dan wel...
Door zurca
#30018
die boulion kan je even aan de kook brengen en dan over de carnibest heen gieten...
Door sylvia
#30020
Ik bedoelde zelfgemaakte bouillon want de kant en klare bouillons die je koopt zijn erg zout,dus even zelf een bouillon trekken van wat vlees of kip en geen zout toevoegen.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 dec 2003, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#30023
sylvia schreef: Ik bedoelde zelfgemaakte bouillon want de kant en klare bouillons die je koopt zijn erg zout,dus even zelf een bouillon trekken van wat vlees of kip en geen zout toevoegen.
ach als je katten het dan niet lusten kan je zelf nog een lekker soepje maken ;D
heb zelf trouwens een keer boulion gemaakt met van die blokjes, zoutarme... maarre die was waarschijnlijk niet "echt" genoeg want ze moest het niet..
Door pinkeltje
#30024
sylvia schreef: Ik bedoelde zelfgemaakte bouillon want de kant en klare bouillons die je koopt zijn erg zout,dus even zelf een bouillon trekken van wat vlees of kip en geen zout toevoegen.
hahaha oke is ook goed,gaan we dat even proberen.
dank jullie voor de tips,k zal het ook nog een keer met vis proberen.
Door zurca
#30028
vis..gewoon even proberen. uit de diepvries vinden ze hier koolvis ook lekker maarre wel gekookt. kijk eerst wat voor vis ze zo willen eten, dan zou je het daarna met carnibest kunnen mengen.. ohja, ik heb hier ook een kat die niets "vers" wil/lust, geen kip, vlees, vis etc. maar nu had ik laatst een blikje sardiebtjes open op het aanrecht staan en daar zat mevrouw wel van te snoepen.. en ze komt nooit op het aanrecht dus het moet toch wel errug lekker geweest zijn...

succes ;)
Door pinkeltje
#30030
zurca schreef: vis..gewoon even proberen. uit de diepvries vinden ze hier koolvis ook lekker maarre wel gekookt. kijk eerst wat voor vis ze zo willen eten, dan zou je het daarna met carnibest kunnen mengen.. ohja, ik heb hier ook een kat die niets "vers" wil/lust, geen kip, vlees, vis etc. maar nu had ik laatst een blikje sardiebtjes open op het aanrecht staan en daar zat mevrouw wel van te snoepen.. en ze komt nooit op het aanrecht dus het moet toch wel errug lekker geweest zijn...

succes ;)
k heb ook nog sardientjes in huis,ik heb t ooit al eens aan ze gegeven maar toen door wat bibi heen en toen moesten ze het niet,kan dus ook aan de bibi liggen.
het vlees is nu aan het ontdooien (runderhart) en ik geef er wat kipfilet bij,ik denk dat ik morgen gewoon de sardines (uit blik) met het hart en kipfilet in de mixer gooi en dan zie k t wel of ze het eten.mogen ze de olie van de sardines trouwens ook hebben?t is plantaardige olie...
Door zurca
#30052
ik denk dat die olie opzich niet schadelijk is maar ze kunnen er wel van aan de dunne gaan...
maar misschien dat Sylvia hier wat meer over weet..
Door sylvia
#30089
zurca schreef: ik denk dat die olie opzich niet schadelijk is maar ze kunnen er wel van aan de dunne gaan...
maar misschien dat Sylvia hier wat meer over weet..
Ja de olie zou ik er niet extra doorheen doen dat werkt laxerend.
Door pinkeltje
#30102
ik heb de olie er niet doorheen gedaan...ze hebben het al gehad hoor!!ze vonden het helemaal geweldig!dankzij de sardines...maar deze kan ik er natuurlijk niet altijd doorheen doen,lijkt me niet echt gezond,zoveel vis.ik stel mijn andere vragen even bij katten-barf.dank jullie wel voor de reacties.
Door sylvia
#30120
pinkeltje schreef: ik heb de olie er niet doorheen gedaan...ze hebben het al gehad hoor!!ze vonden het helemaal geweldig!dankzij de sardines...maar deze kan ik er natuurlijk niet altijd doorheen doen,lijkt me niet echt gezond,zoveel vis.ik stel mijn andere vragen even bij katten-barf.dank jullie wel voor de reacties.
Hartstikke goed joh :D
Gewoon langzaam aan er steeds minder sardines bijdoen. 1-0 voor het vrouwtje ;D ;D ;D
Door pinkeltje
#30386
ze wilden vanmorgen hun brokken al niet meer!ze bleven me mauwend aankijken van waar is dat lekkere vleeshapje nou ;D. ze hebben gelukkig ook geen problemen met de ontlasting gehad,dus dit was voor herhaling vatbaar!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door