Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BBW
#3456280
Goedendag!

Wij hebben een Ragdoll katertje van ruim 1,5 jaar oud. In Mei zal hij 2 jaar oud worden.
Deze kater krijgt vanaf nest al vers vlees in combinatie met eendagskuikens en muizen.
De kater doet het erg goed. Ziet er sterk en gezond uit en is levenslustig. Het enige waar ik zelf lastig grip op denk te hebben is zijn eetgedrag. Hiervoor zoek ik tips.
Het volgende; onze kater krijgt 1-2 keer per dag een ontdooit eendagskuiken. Daarnaast krijgt hij vers vlees. Ik varieer het vlees en koop drie verschillende merken namelijk Barfmenu, Kivo en Carnibest. Ik koop elke keer verschillende smaken. Eenmaal thuis maak ik de rol in kleine porties en gooi ze in de vriezer bij ‘de voorraad’.
Ik ontdooi elke keer een stukje en geef dit op een schoteltje naar eigen inzicht.
Er ontstaan regelmatig situaties waarbij ik eten geef wat hij recent nog heeft gehad. Hij weigert dit dan ineens te eten, alsof hij het niet lust. Ik denk dat hij wel trek heeft aangezien hij vaak op de ‘voerplek’ rondloopt, aanhalig en aandachtszoekend is en/of provocerend gedrag laat zien naar ons en andere poes in huis.
Soms kies ik er dan voor om adhoc een andere smaak te ontdooien wat hij letterlijk wegVREET.
Ik wil dus graag dat hij gewoon zijn prakje eet wat ik hem voorschotel om dit gedrag te voorkomen en ben ook benieuwd naar de oorzaak van het weigeren van dit eten.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. Ik hoor graag jullie tips! Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het ook graag.

Barfplaats wordt gesponsord door