Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Aisha
#3455059
Hallo, even voorstellen... ik ben Aisha, kattenmoeder van 2 burmese katten. Roosje heb ik sinds februari, ze is ruim 4 jaar en weegt 3 kilo en Noah sinds september, hij is ruim 3 jaar en weegt 4 kilo.
Ik heb ze allebei op rauw vleesmenu gezet. Roosje bleek allergisch voor kip, vis en rund, vreselijke jeuk. Noah heeft nergens last van. Roosje lust geen carnibest. Ze krijgen konijnerug met hart, longen en lever , kalkoennek, kalkoendij van de poelier en lamshart van de slager. Het konijn en de kalkoennekken gaan grof door de vleesmolen, hart en kalkoendij snij ik in brokken.
Ik vermoed dat het niet gevarieerd genoeg is volgens de barf- maatstaf? Ik ontvang graag tips hoe ik het met supplementen en groente kan aanvullen.
Roosje krijgt 3x per dag porties van 30 gram, dat vindt ze voldoende. Noah krijgt 4x per dag 40 gram en het is nooit genoeg. Hij zeurt de hele dag om eten, stofzuigert de vloer af, hongerrrrrr. Hij heeft geen wormen, heb ik laten testen, en ziet er goed en glanzend uit. Hij krijgt zijn eten in een foodpuzzel en uitgesmeerd op een lickimat, niets helpt. Heb je tips? Moet ik hem meer geven?
Hartelijke groet, Aisha
#3455137
Welkom op het forum. ;)

Als die 4kg een mooi gewicht is, lijkt me 160gr per dag wel voldoende.
Maar misschien gaat het beter als 2 van die maaltijden tot 1 maakt. 40gr is natuurlijk echt niet veel. Dus 2x40gr en 1x 80gr..

Verder kan ik over je menu kort zijn, dat is het niet... Als ze geen harde witte ontlasting hebben is het zo wel goed voor even, maar op lange termijn moet het toch wat gecontroleerder en meer variatie in diersoorten.
En kalkoennek vind ik wel echt eng voor katten. Dat is super hard bot.

Ik stel voor dat je je eens grondig inleest onder de sticky's hier in de kattensectie voor de kattenpercentages en onder barf voor beginners bovenaan het forum voor algemene barf. Zelf samenstellen moet je wel een beetje grondig doen.
Anders geef je beter verschillende merken kvv. Voor katten zeker iets zonder pens kiezen, de meesten lusten dat niet en in kattenkvv zal dat normaal nooit zitten.

Als je je ingelezen hebt kan je uiteraard zeker specifieke vragen stellen en een menuutje laten beoordelen. Dat helpen we je graag verder.

Barfplaats wordt gesponsord door