Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BBW
#3436720
Hallo!

Onze kater (6 maanden) heeft vrij harde ontlasting. Menu;

barfmenu (kip,eend, natuurlijk)
Ik doe altijd een klein scheutje extra water door de barfmenu voor extra vocht.
Kitten drinkt sporadisch water, aanbod is er wel. Mogelijk drinkt hij ik de tuin wel wat.
Elke dag een eendagskuiken
Twee keer per week een muis
1 a 2 keer per dag een reepje zalm.

Kitten lijkt t verder goed te doen. Actief, speels, sterk, soepele huid en mooie vacht. Alleen de ontlasting is best hard. Iemand tips hoe dit te verbeteren?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3436725
Ja, Tinlo Barfmenu staat erom bekend dat er redelijk veel bot in zit.
Geef je nog een ander merk ook? Dat zou ik dan aanraden en bij de Barfmenu een beetje extra spier toevoegen. Niet te veel, maar een beetje om het botgehalte wat omlaag te halen.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3436754
Ondervinden ze zelf problemen van die harde ontlasting? Hier hebben ze op KB raw ook redelijk harde ontlasting (vergeleken met natvoer) maar ze hebben er geen last van. Volgens mij is het ook goed (geen ophoping bij de anaalklieren :D ). Als het wit uitslaat dan is het wel wat minder. Dan krijgen ze teveel bot in de kvv.

Dus de vraag is... is het echt te hard voor ze.
Door -sanne
#3456888
1 van mijn katten heeft echt witte poep van KBraw. Het verpulverd ook als je het vastpakt…
Ik ga nu 10% spiervlees bijvoeren.
Rik01 schreef: za 18 dec 2021, 19:01 Ondervinden ze zelf problemen van die harde ontlasting? Hier hebben ze op KB raw ook redelijk harde ontlasting (vergeleken met natvoer) maar ze hebben er geen last van. Volgens mij is het ook goed (geen ophoping bij de anaalklieren :D ). Als het wit uitslaat dan is het wel wat minder. Dan krijgen ze teveel bot in de kvv.

Dus de vraag is... is het echt te hard voor ze.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door