Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3432401
Ik geef de katten hier verschillende soorten kvv, maar voornamelijk voor honden omdat ik of geen betaalbare kan vinden, of ze eten het niet. Vandaag weer verschillende soorten gehaald in de smaken kip, konijn, hert, haas en paard. Dan krijg ik van de verkoopster te horen dat ik zit te voeren zonder taurine. Voor zover ik begrijp zit in verse voeding sowieso taurine. Dan zit er in honden kvv toch ook gewoon taurine? Ook krijgen ze smorgens een handje brokjes in de zomer, minimaal 1x per week blikvoeding en minimaal 1x per week barf. Dan kunnen ze voor zover ik weet geen taurine tekort krijgen toch? Ik hoor het zo vaak, maar vind het zo gek. Ik zorg wel voor kvv zonder premix en zonder toegevoegde groenten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Rik01
#3432403
Ik geef hoofdzakelijk KB Raw diersoorten (geen premix) en af en toe Barfamenu cattery (wel premix). Ik geef geen taurine toevoeging (zou je wel apart kunnen kopen en geven als je niet zeker bent).

Ik begreep ook dat in vlees ed (zeker bij gevogelte) gewoon taurine zit. Dan moet het wel kwalitatief goed zijn en goed gemaakt zijn (direct ingevroren en niet te oud).

Hier een artikel over taurine in kvv.
https://www.voerwijzer.com/genoeg-tauri ... or-katten/
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432411
De vrouw kletst.


Het is zo'n hardnekkig fabeltje dat katten extra hart nodig hebben ivm de taurine. Dat is niet de reden. In een muis of mus is het hart gewoon in verhouding groter dan in koe of schaap. Das alles.
In hart zit veel taurine, net als in alle rode vleessoorten en zelfs heel erg veel in vb kippen nekken als ik me niet vergis. In konijn zit weinig, dat is bekend. Dus zolang je niet gaat elimineren met konijn en het vlees goed bewaard wordt (dicht verpakt en niet te lang indien gemalen) , is er geen probleem. Laat het vlees geen 2 dagen in de koelkast staan en geef het dooivocht mee.
Door hannabelgje
#3432435
Ik dacht het al, maarja als ik het van zoveel kanten hoor ga ik toch weer twijfelen aan mezelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door