Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3429280
Kattekind India schreef: wo 07 jul 2021, 19:18 Is dat dan geen probleem dat 3 van de 4 diersoorten dan gevogelte zijn?
Nee hoor helemaal niet, het zijn echt heel andere diersoorten èn je hebt er ook nog volop keuze in...
Zoals eerder gezegd is het zeker voor nierpatiënten juist aan te raden om zoveel mogelijk gevogelte te voeren, dit vanwege het fosforgehalte.
Als je perse zoogdieren wilt geven zijn paard en hert de beste opties
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429294
Inderdaad, bij nierproblemen net zoveel mogelijk gevogelte. Konijn mag zeker ook hoor.
Mijn katten eten nu af en toe een stukje rund maar zijn daar niet gek op en eten verder ook enkel gevogelte en konijn (en beetje lamshart).

Ik zou ook zeker kalkoen proberen. Dat gaat vast goed. En eend, parelhoen. Probeer ook eens wild, zoals Fazant. Hier vinden ze dat heel lekker, maar ik stel wel zelf samen. Ik vermoed dat dat in kvv wel sterker smaakt.
En biedt iets een paar keer aan of meng het desnoods met iets dat ze lekker vind. Ik heb hier ook een kat die nu met smaak zeker 8 diersoorten eet maar toen we begonnen met vers ook enkel kip en konijn uit zichzelf at. Door steeds een beetje door zijn eten te doen, is hij aan de smaak gewend geraakt waarna hij het ook zo ging eten. Als ik iets te lang niet geef, moet ik het bij hem weer opnieuw introduceren.
Daarnaast zijn er ook dingen die lastig blijven. Hij eet ze dan soms wel, maar met tegenzin. Die laat ik dan op een duur achterwege. Paard is zo eentje. Duif heeft ie ook nog nooit willen eten. Dat hoeft dan niet.

Barfplaats wordt gesponsord door