Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dogfan
#3428255
Ik heb de lastste 15 jaar met mijn honfen gebarft.
Die zijn helaas allemaal overleden.
Opeens kwam men na me 15 maanden horen zuchten over ik mis ook zo mijn katten, op het idee , na mijn toestemming, mij 2 katertjes voor mijn " verjaardag" te geven.
Leuk contact met gezin, mogen lekker 13 eeken bij mamma, wat eten ze wel merk. Vlees! Ik denk joepie, van wh k dus nu komt de vraag voor mij, barf zal een straat te ver zijn.
Met ca 2 uur autorijden en dan een vreemd thuis. Maakt dat ik voor hun spijsverteing en vertrouwdheid ze 4 dagen totaal.op oud voer laat en ze dan langzaam met kvv mengen en als dat allemaal goed gaat eens iets van een rauwe drumstick toevoegen om te kijken of zelf samenstellen toch door de heren gewaardeerd wordt?

Er komen nog foto's en het zijn 2 cyperse huis tuin en keuken schatten
Door hannabelgje
#3428258
Gefeliciteerd met je nieuwe heren. Ik zou ze zeker de eerste dagen even geven wat ze gewend zijn.
En qua barf zou ik niet beginnen met een drumstick. Dat bot is vrij hard. Ik zou dan eerder beginnen met een kwartel ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3428260
Wat leuk!
Veel plezier alvast met de heren.

Ik heb mijn katten nooit aan het vlees gekregen dus helaas weinig tips.
Zou ze idd wel eerst geven wat ze gewend zijn en heeel rustig overschakelen op KVV.
Ben benieuwd naar hoe de heren daar over denken.

Karen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428263
Allereerst, wat leuk! :D
En 2 kittens, helemaal super! :)

Wat eten ze nu precies thuis? Kvv?
Dan kan je dat zeker geven de eerste dagen..

Erna kan je prima gaan barfen hoor. Je blijft alleen bij de beginnersbotjes. Maar kip, kwartel en konijn zou perfect moeten lukken bij kittens. Eens volwassen kan daar ook parelhoen, eend, Fazant, duif, patrijs, enz bij. Zelfs hazenribbetjes zou dan moeten lukken.

Het is niet zo verschillend als bij honden. Je voert gewoon geen groenten en geen pens.. Zo'n 40-45% vleesbot, 15-20% orgaan (hart, lever, nier evt met maagjes, beetje long enz) en de rest (dus minstens 30%) spiervlees. Een paar kuikentjes per week, eens een visje en dan heb je al een mooi menu'tje..
Door Dogfan
#3428264
Thanks. Ze eten nu wishas vlees menu. Dus dat hou ik er zeker eerst in en dan kijken wat de heren willen. Ze zijn nu bijna,5 weken dus het wordt wat mmij betreft 2 weken later dat ze komen, even langer bij mams. Daarna ga ik kvv geven als ze datcwillen en met beginnersbotjes starten als ik denk dat ze daaraan toe zijn.
Door Dogfan
#3428271
Dank je wel, wat ik me herinner van vroeger dat de katten in de zomer vooral van eigen vangst( muizen en ratten) leefden en in de winter bijgevoerd werden.

Dus ik hou voorlopig goede hoop dat ik ze op rauw krijg.
Gebruikersavatar
Door Any
#3428307
Mijn ervaring is dat ons kitten na anderhalve week bij ons thuis al barf begon te ‘pikken’ uit het bakje van onze junior. Ik heb het kitten (toen bijna twaalf weken) barf aangeboden (spiervlees, bot en organen) en dit was vanaf het eerste moment een groot succes, ze is nog steeds altijd als eerste bij de eetbakjes.

Ze doet er wat langer over om het eten te verorberen dan de oudste en ik blijf erbij wanneer ze bot kauwt (eenmaal bleef een stukje bot tussen haar tandjes vast zitten.) Onze oudste is met zes maanden gestart met barf en ook dat ging van de ene op de andere dag prima..

Wat een fijn vooruitzicht over een paar weken twee kleine rakkers in huis. Geniet van de voorbereidingen en de voorpret :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door