Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Any
#3425934
Rik had de vraag al opgeworpen, en mijn man heeft zich nu ook al een paar keer afgevraagd: kan een kitten wel karkas/botjes kauwen bij het wisselen?

Kunnen de tandjes afbreken bijvoorbeeld, of kan ze per ongeluk bot inslikken ipv een tandje. Kunnen kittens die wisselen überhaupt bot kauwen? Ze krijgen hier overgens vnl zacht bot, maar karkas van polderhoen kan toch wel stevig kauwen zijn voor kleine Khári.
#3425953
Als het moeilijk is, voer je beter een tijdje gemalen of gemept bot. Maar ze wisselen normaal niet alles tegelijk en dus als het goed blijft gaan is dat prima. Tandjes kunnen niet afbreken en meestal hebben ze juist meer knaagbehoefte tijdens het wisselen..

Maar ik herinner me dat baby Luis (ik voerde toen nog niet rauw) voor het eerst een stuk kipfilet kreeg en die kauwde en kauwde met z'n kittentandjes, maar de kip bleef heel ;D Heel zielig hoor! :-[
Dat heeft niet lang geduurd. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Any
#3425992
Ach, die Luis ;)
Ja, ze is inmiddels ook gewend om iedere dag te kauwen en botjes te kraken, dus dat is een voordeel. Ik blijf er sowieso nog bij als ze bot eet, zal dat zeker de komende tijd nog wel doen. Het is een geruststelling dat de tandjes niet kunnen afbreken. We gaan het meemaken! Ik ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door