Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Rik01
#3389873
0001 schreef: Ik denk er over om de stappen van het knagen/heel prooi leren ongeveer zo te doen: Kuiken>Spiering>Sprot>Muis>Kwartel>Sardine/makreel>kip>Duif>konijn>zalmlijf/kop
Spiering is heel klein. Die kun je wel vooraan zetten :)
(Die heb je overigens ook gedroogd)

Spiering>Sprot>Muis>Kuiken>Sardine>Kippennek>Kwartel>Kip>Duif>Konijn>Zalmlijf/kop

Zalmkop is geloof ik erg hard (3 botjes bij animalfoodexpress). Zalmlijf 2 botjes. Kwartel kan erg groot zijn. Konijn en duif natuurlijk ook. Moest ik doorsnijden en wisten ze niet zo goed mee wat te doen. De muizen heb je in alle maten maar vind ik absurd duur en zelfs Bono was niet gek op de babymuisjes. Muisjes vindt hij meer om mee te spelen (en per ongeluk dood te bijten). Hier zijn we dus niet veel verder dan een kwartel gekomen.

Bij animalfoodexpress staat bij de (bot)producten een indicatie hoe hard het is.
Door Too
#3389876
Poeh wat ingewikkeld ;)

Muis, rat, gerbil vindt niet iedereen even lekker
Voor t zelf eten.. start met kwartel dat is prima te doen, die kun je desnoods met een keukenschaar op maat knippen of netjes in acceptabele stukken hakken, Kwartel is echt goed te doen qua hardheid en als je een hele kwartel koopt dan is dat gewoon ok qua bot-spiervlees.

Botwerk dat in eerste instantie nog wat hard is kun je ook prima voorpletten met een (vlees)hamer.
Kip is de hardheid natuurlijk afhankelijk van welke delen je geeft, duif gaat ws heel makkelijk, net als patrijs, parelhoen is lekker en ging al snel goed, konijn begin metborst/ribbetjes en kijk van daaruit verder.

Ik zie zelf eigenlijk geen meerwaarde in zalmkop en -karkas., als ze het al wegkrijgen.. zalm is veelal gekweekt met veel rotzooi en t is voor de gemiddelde kat best hard.
Hou t gewoon bij sardien, hamsi, haring, horsmakreeltjes ed. mooie omega 3 in redelijk handzame formaatjes

Barfplaats wordt gesponsord door