Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door thuismama
#3380824
Hoi iedereen,
Mijn vier dames zijn nu ongeveer 4 maand helemaal en zeer enthousiast op barf overgeschakeld. Zelfs prinsesje Orélie knaagt en scheurt met smaak. Fijn, want ondanks frequent afwisselen, waren ze de laatste tijd niet meer erg blij met kvv.
Nu het probleem: we gaan een maand op reis. Er komt zeer enthousiast vervangpersoneel inwonen, maar helaas is die niet gewend om rauw voer, laat staan barf te geven. Ik wil het voor haar wat gemakkelijker maken door rolletjes kvv in huis te halen.
Van alle merken die ik indertijd probeerde, ging Lotgering eigenlijk het best naar binnen. Misschien omdat het wat vetter is? Ik realiseer me heel goed dat dit vergeleken met andere merken misschien niet de beste kwaliteit voer is. Ik was er dan ook al een een tijdje geen klant meer. Ik wil anderzijds ook geen voer in huis halen dat de dames niet willen eten. Die maand zal al lastig genoeg zijn voor hen...
Heeft er iemand enig idee hoe het nu, anno 2018 zit bij Lotgering?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3380831
Joh, ik heb geen idee. Ik heb dat ook nooit gevoerd.
Als het ongeveer nog steeds dezelfde prijs heeft, kan je er wel vanuit dat de kwaliteit (of gebrek aan :P ) nog steeds ongeveer hetzelfde is.

Misschien is het af te wisselen met een niet al te ingewikkeld zelf samengesteld menu? Zaken als hele kippen en hele kwartels tellen als compleet, dus haal je van het weektotaal af. Verder van te voren al uitvoerig portioneren enzo.

Succes!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380852
Ik ben het even vergeten, maar heb je een vleesmolentje?
Dan kan je ook zelf een kvv'tje draaien. Kan je het meteen in porties invriezen.
Zo doe ik het altijd bij vakantie.

En anders zou ik ook durven bakjes (genaamtekend of op kleur) met dagporties of maaltijdporties maken. Beetje afhankelijk van of ze altijd hun bakje mooi leeg eten of al eens iets laten liggen (want dan wordt het lastig voor de oppas).
En dan kies je uiteraard voor dingen die ze zeker lekker vinden. En voor 'veilige' vleesbotjes of nog beter gemalen bot (bij Lupa denk ik :???: kan je dat per kg kopen).

Fijn trouwens, dat ze nu zo goed eten! :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door