Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3380338
Wij hebben een ongepland nestje Ragdolls, en ze zijn nu 4 weken. We spenen ze op vers vlees en kvv. Wil deze prachtige foto's even met jullie delen :) AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3380368
pearlsofpassion schreef:Oh, wat een prachtige pluizebolletjes! :smitten:
En wat een mooi zicht, zo aan het vlees.

Zijn ze allemaal besproken? :)
Yep, op een na, die houden we zelf (bovenste in de kattenbak) :)
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3381193
Nou, katertje weegt nu al 920 gram, en is in 1 week 184 gram gegroeid. Ze zijn alle 7 tussen de 140-180 gram gegroeid in 1 week. Bevriende fokker zegt dat ze waarschijnlijk zo goed groeien omdat ze op vers vlees worden gespeend. Interessant toch? Onze kater woog precies 1kg bij 8,5 week, daar gaan deze kittens op deze manier dik overheen! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3381200
Mams doet het supergoed! Er gaat hier gewoon bijna een kilo kvv door per dag. Mams eet tegen de klippen op!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3381203
pearlsofpassion schreef:Zal wel. Ze zijn al mooi groot nu he.
En 7 :o dan nog. Die kater wist er wel weg mee. ::)
Ja, en dat ná zijn castratie! Dierenarts was vergeten te vertellen dat hij nog 6 weken vruchtbaar kon zijn daarna. Hij greep zijn kans!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3381295
pearlsofpassion schreef:Zal wel. Ze zijn al mooi groot nu he.
En 7 :o dan nog. Die kater wist er wel weg mee. ::)
Het is toch het moederdier die het aantal bepaald en het vaderdier het geslacht?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3381303
Vader bepaald het geslacht bij zoogdieren ja.
Maar aantal is diersoort verschillend.

Bij katten moet er een 'succesvolle' dekking zijn voor elk kitten, want pas dan krijgt de poes een ovulatie. In praktijk wordt de poes voor elk kitten meerdere keren (soms tot 10 keer toe) gedekt. Pas als de dekking hevig genoeg is (lees, haar vagina voldoende 'gestimuleerd' is om het proper te zeggen), komt er een eitje vrij. En zo dus voor elk afzonderlijk kitten.
Zwanger worden is geen pretje voor een poes, het doet haar veel pijn, maar zo is de natuur, spijtig genoeg.

Bij honden is dat vb niet zo, krijgt de teef spontaan een aantal ovulaties, onafhankelijk van de dekkingen en is 1 dekking dus in principe voldoende voor een heel nest.

Trouwens, bij vogels, zoals kippen, bepaald de hen het geslacht. Daar heeft de hen 2 verschillende geslachtschromosomen en de haan 2 dezelfde. Vandaar dat een haan goud en zilver kan dragen en een hen maar 1 van beide want de genen voor dat onderdeel van de kleurslag ligt op het mannelijke geslachtschromosoom. Misschien een interessant weetje. :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door