Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#3295358
Ik bedoel idd spiervlees:)
En is niet voor mijn kat maar voor iemand zijn kat die de diagnose : kapotte nieren heeft gekregen
Meer weet ik spijtig genoeg ook niet .
Door frodo quin
#3295456
Er wordt aangeraden om zoveel mogelijk kleine dieren te voeren en de grote grazers dus indien mogelijk links te laten liggen. Persoonlijk zou ik er nog bio en/of wild aan toe voegen, omdat er van alle rommel zit in industrie vlees en dat arm is aan omega-3.

De persoon in kwestie weet dat een uitgebalanceerd menu belangrijk is en dat je niet enkel spiervlees mag voeren?
Gebruikersavatar
Door cath
#3295516
frodo quin schreef:Er wordt aangeraden om zoveel mogelijk kleine dieren te voeren en de grote grazers dus indien mogelijk links te laten liggen. Persoonlijk zou ik er nog bio en/of wild aan toe voegen, omdat er van alle rommel zit in industrie vlees en dat arm is aan omega-3.

De persoon in kwestie weet dat een uitgebalanceerd menu belangrijk is en dat je niet enkel spiervlees mag voeren?
Jaja die is wel op de hoogte dat spiervlees alleen geen complete voeding is.
Dank je wel voor de reactie :)
Laatst gewijzigd door cath op za 22 apr 2017, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3295526
cath schreef:Jaja die is daarvan wel op de hoogte.
Dank je wel voor de reactie :)
Ze geeft al vers?
En heeft de kat klachten? Of enkel verhoogde waarden in het bloed?
Bij licht verhoogde waarden moet je niets doen want dat is perfect normaal voor rauw gevoerde katten.
Bij sterk verhoogde waarden en klinische klachten gaat ze de verhoudingen in het menu ook moeten aanpassen naar een nierdieet. Niet enkel op de diersoorten letten dus.
Gebruikersavatar
Door cath
#3295533
pearlsofpassion schreef:Ze geeft al vers?
En heeft de kat klachten? Of enkel verhoogde waarden in het bloed?
Bij licht verhoogde waarden moet je niets doen want dat is perfect normaal voor rauw gevoerde katten.
Bij sterk verhoogde waarden en klinische klachten gaat ze de verhoudingen in het menu ook moeten aanpassen naar een nierdieet. Niet enkel op de diersoorten letten dus.
Ze heeft altijd brokken gecombineerd met rauw gegeven. Zoals kip,en kippenhartjes en vis .
De nierwaarden zijn spijtig genoeg heel hoog.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3295539
cath schreef:Ze heeft altijd brokken gecombineerd met rauw gegeven. Zoals kip,en kippenhartjes en vis .
De nierwaarden zijn spijtig genoeg heel hoog.
Dan zal ze toch een keuze moeten gaan maken.
Brok is bij nierproblemen nog meer af te raden omwille van het gebrek aan vocht, dat valt met blik op te lossen. Een rauw dieet is bij nierproblemen echt het beste, het biedt de hoogwaardige eiwitten die nierpatienten erg nodig hebben. De algemene lichamelijke gesteldheid gaat ervan vooruit en dat ondersteunt de nieren.
Bij vele katten is vanop brok overgaan op vers al voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Als dat niet zo is is een aangepast nierdieet nodig.
Als ze zich niet inlezen in zelf samenstellen zijn er ook nierdiëten in kvv zoals van Bandit.

Wat ze echter zeker niet mag doen is nierbrok en rauw combineren. Nierbrok maakt namelijk van compleet het tegenovergestelde principe uit als rauw waardoor ze elkaar tegenwerken en er geen postief effect is. Ze moet echt kiezen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door