Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loesje1998
#3278086
Hallo allemaal,

Mijn kitten kreeg in de cattery KVV. Dus ik heb mij voorgenomen dit ook te doen. Inmiddels woont hij al zo'n drie maanden bij mij en heb ik veel gelezen op internet over KVV. Maar ja doe ik het wel goed? Wat geef ik hem:
- staan altijd brokken van Royal Canin (kitten)
- twee keer per dag KVV (Dogmeat vleesmix, Bibi, Darf natuur en Carnivoer)
- een keer per week vis (sprotje of pangafilet)

Is dit oké of mist er nog iets. Zo las ik laatste dat een rauw ei ook goed is.
Door Martine-Tom
#3278088
Ik zou de brokjes de deur uit doen, het ziet er verder prima uit. Welke smaken van die merken voer je?'
Eitje mag, kuiken mag ook :)
Door Loesje1998
#3278093
De brokken de deur uit doen? Echt? Kreeg hij in de cattery ook. Of overstappen op een ander merk?
Met de smaken probeer ik te variëren; kip, lam, rund, eend, kalkoen. Maar er zitten ook een paar mixen tussen. Een vixmix is hij niet wil op. Laat hij ook echt staan en dan zijn die brokje pas weer fijn.

En ja die kuikens. Dat vind ik wel een ding hoor :-\ is de winkel waar ik kom hebben ze ook gemalen eendagskuikens. Misschien moet ik dat een keer proberen.
Door Martine-Tom
#3278095
Loesje1998 schreef:De brokken de deur uit doen? Echt? Kreeg hij in de cattery ook. Of overstappen op een ander merk?
Met de smaken probeer ik te variëren; kip, lam, rund, eend, kalkoen. Maar er zitten ook een paar mixen tussen. Een vixmix is hij niet wil op. Laat hij ook echt staan en dan zijn die brokje pas weer fijn.

En ja die kuikens. Dat vind ik wel een ding hoor :-\ is de winkel waar ik kom hebben ze ook gemalen eendagskuikens. Misschien moet ik dat een keer proberen.
Wat je voert is prima en krijgt hij geen tekorten op dus die brokken mogen weg :)
Vis kreeg ik er bij die van mij helemaal niet in dus wees blij dat jij er nog iets van vis in krijgt hihi
Kuikens moet ook niet hoor, het is wel leuk ter aanvulling, gemalen zou ik niet doen....geloof me dat dat vele malen ranziger is dan een heel kuiken ;D
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3278099
Tja je zit op een Barf-forum, niet op een 'brokjes-met-barf-forum'. De meeste mensen hier voeren hoofdzakelijk Barf of kvv. :)

Brokjes, en zéker Royal Canin, zou ik inderdaad liever niet meer voeren als maaltijd. Ik heb ze hier wel als snack (Purizon, applaws) omdat dat wat fijner gooit door de kamer heen dan een lepel vlees.
Door Loesje1998
#3278105
Ligaa schreef:Tja je zit op een Barf-forum, niet op een 'brokjes-met-barf-forum'. De meeste mensen hier voeren hoofdzakelijk Barf of kvv. :)

Brokjes, en zéker Royal Canin, zou ik inderdaad liever niet meer voeren als maaltijd. Ik heb ze hier wel als snack (Purizon, applaws) omdat dat wat fijner gooit door de kamer heen dan een lepel vlees.

:circle: :circle:
Door kakocavi
#3278106
Loesje1998 schreef: - een keer per week vis (sprotje of pangafilet)

Ik zou de panga de deur uit doen en er een andere vette vis voor in de plaats geven (alleen sprot mag ook). Vette vis bevat veel omega 3, als je veel wild voert is het wat minder nodig maar bij jouw menu is het wel belangrijk. Omega 3 is zeker voor katten goed omdat het de nieren beschermt. Pangafilet voegt daarentegen niet veel toe.

Verder is je kvv menu goed denk ik. Gewoon voldoende afwisselen tussen diersoorten en merken, maar zo te zien doe je dat ook. Eitje erbij is inderdaad ook prima, of inderdaad (gemalen) eendagskuikens.
Door frodo quin
#3278306
Martine-Tom schreef:Wat je voert is prima en krijgt hij geen tekorten op dus die brokken mogen weg :)
Vis kreeg ik er bij die van mij helemaal niet in dus wees blij dat jij er nog iets van vis in krijgt hihi
Kuikens moet ook niet hoor, het is wel leuk ter aanvulling, gemalen zou ik niet doen....geloof me dat dat vele malen ranziger is dan een heel kuiken ;D
Wat is er ranziger aan gemalen kuikens dan aan andere malingen?
Door Martine-Tom
#3278308
frodo quin schreef:Wat is er ranziger aan gemalen kuikens dan aan andere malingen?
Heb je het ooit gezien? :o ;D
Ik kan het niet uitleggen maar gemalen kuiken is echt het meest ranzige wat ik zelf ooit heb aanschouwd kwa barfen/versvoeren.
Door Martine-Tom
#3278310
frodo quin schreef:Wel ik wil binnenkort een paar rollen in huis halen aangezien de hele versie op zijn zachtst gezegd niet combineert met mij. Vandaar mijn vraag wat er zo vies aan is :)
Het ziet er gewoon heel vies uit, maar dat kan aan mij liggen hoor...daar ga je vanzelf achter komen :D
Ben wel benieuwd hoe jij het ervaart!
Het meeste wat je maalt heeft een redelijk egale kleur en gehakt-achtige textuur en stevigheid. Kuiken is geel, rood, veertjes, snaveltjes in stukjes en heel snotterig in verhouding met gehakt. En ik denk dat dat hetgeen is wat mij zo tegen staat.
Door frodo quin
#3278312
Martine-Tom schreef:Het ziet er gewoon heel vies uit, maar dat kan aan mij liggen hoor...daar ga je vanzelf achter komen :D
Ben wel benieuwd hoe jij het ervaart!
Het meeste wat je maalt heeft een redelijk egale kleur en gehakt-achtige textuur en stevigheid. Kuiken is geel, rood, veertjes, snaveltjes in stukjes en heel snotterig in verhouding met gehakt. En ik denk dat dat hetgeen is wat mij zo tegen staat.
Dat klinkt inderdaad niet gezellig, hopelijk lukt dat dan wel, want veertjes en zeker snaveltjes kan misschien ook eens mis gaan :(

Als er iets herkenbaar is van hoofd en voeten zet ik het op een lopen, best wel onhandig ::) en vacht/veren is ook een lastiger.

Niet te goed naar kijken dus :)
Door Martine-Tom
#3278313
frodo quin schreef:Dat klinkt inderdaad niet gezellig, hopelijk lukt dat dan wel, want veertjes en zeker snaveltjes kan misschien ook eens mis gaan :(

Als er iets herkenbaar is van hoofd en voeten zet ik het op een lopen, best wel onhandig ::) en vacht/veren is ook een lastiger.

Niet te goed naar kijken dus :)
Doe maar niet haha.
Ik denk dat ik het in zo bevroren mogelijke toestand in stukken zou zagen en per portie in een bakje laten ontdooien wat ik zo gelijk op de grond zou zetten zodat ik er zo min mogelijk handelingen aan heb ;D
Door frodo quin
#3278315
Martine-Tom schreef:Doe maar niet haha.
Ik denk dat ik het in zo bevroren mogelijke toestand in stukken zou zagen en per portie in een bakje laten ontdooien wat ik zo gelijk op de grond zou zetten zodat ik er zo min mogelijk handelingen aan heb ;D
Ik roer door gemalen spul altijd nog een flinke plens warm water, maar misschien moet ik dat hier maar achterwege laten ;)

Ik snijd altijd in bevroren toestand (net genoeg ontdooit om met mes en hamer er door te geraken), de snotterigheid maak ik mij ook geen zorgen over, het dode beest er in herkennen ietsjes meer ;)
Door Martine-Tom
#3278316
frodo quin schreef:Ik roer door gemalen spul altijd nog een flinke plens warm water, maar misschien moet ik dat hier maar achterwege laten ;)

Ik snijd altijd in bevroren toestand (net genoeg ontdooit om met mes en hamer er door te geraken), de snotterigheid maak ik mij ook geen zorgen over, het dode beest er in herkennen ietsjes meer ;)
Neeee niet roeren met water *rilt* ;D ;D ;D ;D

Alvast sterkte :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door