Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loesje1998
#3273358
Hallo allemaal. Heb net zonder na te denken mijn kat een klein stukje rauw varkensvlees gegeven. Nu lees ik op internet dat katten geen rauw varkensvlees mogen hebben ivm Aujesky. Een klein stukje kan toch geen kwaad. Maak mij nu wel heel erg veel zorgen.....
Gebruikersavatar
Door koekje
#3273407
De kans is op zich klein dat je kat er nu op dit moment ziek van wordt.
Maar ziek worden is niet afhankelijk van het formaat van het stukje! Ook is Aujezski niet met het blote oog te zien. En het geeft een onomkeerbaar ziekteproces met altijd dood tot gevolg voor de kat.

Het is een keuze die jij moet maken of je wel of geen rauw varkensvlees wilt voeren.
We hebben hier wel eens leden gehad die de keuze wel hadden gemaakt om rauw varkensvlees (aan hun hond) te voeren. Dit omdat ze elders dan in NL woonden en de hoeveelheid diersoorten daar waar aan te komen was veel summierder was.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3273408
Welkom trouwens op barfplaats!

Ben je van plan rauw te gaan voeren? Of was dit een per ongelukke (stomme) actie en je eerste rauwe begin? :biggrin2:
Door Loesje1998
#3273412
koekje schreef:Welkom trouwens op barfplaats!

Ben je van plan rauw te gaan voeren? Of was dit een per ongelukke (stomme) actie en je eerste rauwe begin? :biggrin2:
:)

Ik geef mijn kat, 6md oud kitten, rauw vlees. Stond varkensvlees te snijden en zonder nadenken gaf ik hem een stukje. Ga ik niet meer doen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273452
Ik moet mijn man er hier ook geregeld aan herinneren. En vroeger, voor ik barfte, gaf ik het zonder te weten dat het kwaad kon af en toe wel eens.

Probeer het wel inderdaad te vermijden.
NL is officieel vrij maar dat wil zeggen dat er nog steeds 1 op de zovelen toch positief bevonden wordt. Zolang het onder een grenswaarde blijft heet dat nog steeds vrij.
Bovendien komt niet alle vlees van hier.

Het is dus een erg klein risico maar zoals Koek al zegt: áls je een besmet stukje geeft is het zowiezo het einde van je kat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door