Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door topaaz
#3246353
frodo quin schreef:Als je van de omgeving bent (of gewoon graag ver rijdt ;) ), ik ga normaalgezien de komende week portioneren, als je graag iets uit mijn vriezer uitprobeert, dan houd ik wat apart van zaken waar je interesse in hebt :)
Hey Frodo Quin,

Ja ik kom uit gent (België --> Blijkbaar is er in Nederland ook een Gent)
Goh ja, als je over hebt wil ik best wat overkopen om te proberen :) (Zo een lief aanbod)
Wat geef je eigenlijk als menu?
Misschien kan ik eens zien of ik deze kan geven?

Maal jij je botten? Of hoe bied je deze aan?

Ik denk dat ik ze dan best voorlopig 's avond vers geef zodat ik hen gescheiden kan voederen en de bakjes wegneem indien ze stoppen met eten. ('s morgens is dit moeilijk omdat mij man nog slaapt en we geen ruimtes vrij hebben). In hetweekend kan ik dan 2x vers voeren ook. Ik ben benieuwd naar de reactie van de katten :)
Door frodo quin
#3246395
topaaz schreef:Hey Frodo Quin,

Ja ik kom uit gent (België --> Blijkbaar is er in Nederland ook een Gent)
Goh ja, als je over hebt wil ik best wat overkopen om te proberen :) (Zo een lief aanbod)
Wat geef je eigenlijk als menu?
Misschien kan ik eens zien of ik deze kan geven?

Maal jij je botten? Of hoe bied je deze aan?

Ik denk dat ik ze dan best voorlopig 's avond vers geef zodat ik hen gescheiden kan voederen en de bakjes wegneem indien ze stoppen met eten. ('s morgens is dit moeilijk omdat mij man nog slaapt en we geen ruimtes vrij hebben). In hetweekend kan ik dan 2x vers voeren ook. Ik ben benieuwd naar de reactie van de katten :)
Ja het is Gent in België, ik wist niet dat er ook eentje in Nederland was. Als je je weg een beetje kent in de stad, omgeving Vrijdagsmarkt en Baudelopark.

Ik knip/snij alles natuurlijk wel in dag porties, maar verder moet Wolf het zelf doen :) Ik heb altijd al katten gehad die kvv best wel lusten, maar het geen echt eten vinden. Wolf heeft een mooi gebit, maar niet van zichzelf integendeel. Een gemalen dieet is geen optie bij hem als je niet meerdere keren per jaar zijn tanden wil laten reinigen.

Ik stuur je even een pb over de vriezerinhoud.
Door Lana
#3267759
Hier een groep van momenteel 7 katten, kvv etende.
Ik geef 2 x daags eten, ieder een eigen bakje en op eigen plekje. 5 katten eten in de keuken, 1 kat in de gang met deur dicht en 1 kat in andere kamer met deur dicht ( de 1 eet langzaam en de ander eet snel en sjeest dan naar de bakjes van de andere katten).
Bij de overige 5 katten sta ik als politie agente de boel in de gaten te houden. Ook daar snelle en langzame eters.
Mocht een kat iets niet eten haal ik het weg. Bij de volgende maaltijd krijgt ze het weer aangeboden.
Sommige katten krijgen een extra maaltijd, indien nodig. Altijd dan apart in een kamer met de deur dicht tot ze het op hebben.
Gebruikersavatar
Door kira
#3268558
frodo quin schreef:Euhm, heb je het hier over katten? Lamsrib is nu niet direct geschikt vleesbot voor een kat dacht ik.
Ja zijn katertjes. Ik heb altijd jonge lamsribbetjes en dat knagen ze zonder probleem weg. Is het enige botwerk dat enige tijd (lees iets boven de minuut) kost om op te eten. Ik heb ze met zes weken gekregen en ze hebben nooit brok gehad. Onze vorige poes at ook lamsrib en was dol op pens.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door