Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kakocavi
#3260013
Martine-Tom schreef:Over keizebrink vraag ik mij dat dus af, de samenstelling is in elk geval veranderd, ze geven zelf aan dat afwisseling van smaken voldoende is en dat de receptuur nu echt geent is op de barf%, nou vind ik dat een te rekbaar begrip dus heb er eens een telefoontje aan gewaagd. De afdeling kwaliteitsbeheer gaat contact met mij opnemen, de telefoniste die ik sprak kon de % zo ook niet vinden. De afdeling die mij gaat mailen kan mij die wel geven, de vraag is alleen of ze dat gaan doen ;)
Ben wel benieuwd want wat ik zo las zag er in de basis in elk geval beter uit als wat het was!
Wat ik aan haar ook al aangaf is dat wij als eindgebruiker gewoon wat inzicht hebben in hoeveel bot enzo erin zit. En zeker omdat Kiezebrink toch het stigma heeft van incompleet dat het mij raadzaam leek om toch de % vrij te geven zodat wij ook kunnen zien dat het compleet is (of niet).
Word vervolgd ;)
Hoi,

Heb je hier al een antwoord op toevallig? Ben wel benieuwd :)
Door Martine-Tom
#3260054
kakocavi schreef:Hoi,

Heb je hier al een antwoord op toevallig? Ben wel benieuwd :)
Ja dat heb ik inderdaad. Kon alleen het topic niet meer vinden ::)
Vlees: 50-55%
Bot: 20-25%
Orgaan: 20-25%
In de soorten met pens: 15-30%

De percentages variëren, onder andere door het soort bot wat gebruikt wordt. Kippenbot bevat een lager calciumgehalte dan bijvoorbeeld lamsrib dus in de varianten met kip is meer bot verwerkt dan in de lamsvariant. Hierdoor zal de verhouding tussen vlees en bot dus ook enigszins variëren.
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3260076
Onze kat eet de vis van Barfmenu met veel smaak. Maar ikzelf ga letterlijk over mijn nek als ik het moet klaarmaken. Daarom krijgt hij elke dag een gedroogd visje om op te knabbelen en krijgt hij 1x per week een blikje biologische vis uit de dierenwinkel. Van zalm tot tonijn tot witvis. Zo krijgt hij die omega 3 toch binnen. Je zou het dus eens kunnen proberen met gedroogde visjes als snack. In het begin snapte hij niet wat hij ermee moest en speelde hij er vooral mee. Inmiddels knaagt hij er lustig op los als het weer visjestijd is :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door