Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sylvi@
#400225
sylvia schreef: Zet een bak vogelzaad weg en voor je het weet kunnen ze volop muizen vangen ;D

Doe je nu nog 1 x per dag brokken geven?

Die zou ik dan inderdaad vervangen voor een hele maaltijd ééndagskuikens en de andere maaltijd geef je een barfmaaltijd (of een kvv)
Ze hadden net als de honden eerst een aantal KVV dagen en de andere dagen gewoon brokken.

Ik kan hier vrij lastig aan vers komen dus dacht ik dat het niet haalbaar zou zijn om de katten ook op vers te zetten, maar nu ik eendagskuikens kan geven is het denk ik wel haalbaar om ze op vers met KVV te zetten.
Gelukkig is de ene kat heel makkelijk en eet echt alles wat ik hem voor schotel, de andere is een kitten en die lust tot nu toe ook alles :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#400287
Voor katten is het helemaal beter de brokken niet meer te geven. Voor de nieren van katten zijn brokken echt funest.
Door Viv
#400667
onze kitten (Guusje) van nu 7,5 week heeft net haar eerste eendagskuiken gekregen... en: helemaal opperdepop gegeten (o, wat was ik trots op d'r ;D ;D)

Ze gromde en grauwde dat het een lieve lust was. Ze dacht zeker dat ze t arme kuikentje nog moest doden ofzo. Vond het best pittig om zo'n klein geel beesie te geven aan de kat. Zooooo schattig ziet t er uit, maar ja.

Overigens wil de hond er niks van weten: "pffff da's voor sissies. Ik eet ECHTE kippen" :D
Door Nelly
#402266
Heeft ze er ook nog mee gevolleyd en gevoetbald? Dat doet Simply Red nl. heel erg, af en toe vliegt het kuiken me letterlijk rond de oren :o :-X
Door Loeka
#404590
Nelly schreef: Heeft ze er ook nog mee gevolleyd en gevoetbald? Dat doet Simply Red nl. heel erg, af en toe vliegt het kuiken me letterlijk rond de oren :o :-X
Oje dat beloofd dan wat! :o Hier liggen de eerste kuikens te ontdooien. Ik heb ze al wat heen en weer geslingerd voor hun neus om te zien wie er enthousiast over is. Dan weet ik hoeveel ik er moet ontdooien. Erg spannend allemaal! En dan niet alleen of ze het eten, maar ook of ik alles binnenhoud :-X :-\
Door Viv
#404633
heb afgelopen week proefondervindelijk gecontateerd dat kittens die eendagskuikens eten ENORM gaat stinken :-X :-X

Jeetje, die luchten die zo'n kitten kan produceren van zo'n kuiken...blijft dat zo? Of heb ik d'r een die goed kan stinken? >:(
Door Loeka
#404676
Tot mijn opluchting heb ik zelf alles binnen kunnen houden :-X De kuikens vlogen hier om mijn oren. Heel fel waren ze(de katten dan hè) allemaal, grommen, blazen en vooral heel boos naar de anderen kijken >:( Op 1 na, die was erg onder de indruk van zijn broers en opa die zo te keer gingen. Opa hield het spelen ook voor gezien en ging naar de andere twee zitten kijken. Ik dacht nog, nou dat zijn dan 2 kuikens voor niets ontdooit... Maar ineens staat Opa Teaser op, loopt op zijn stoerst naar een kuiken en bijt zo in 1 keer de kop er af :P Smak, smak weg kop. Paar tellen later is het hele kuiken weg, op een klein plasje na, maar zelfs dat heeft hij vol smaak opgelikt. Daarna hup naar het tweede kuiken en ook deze was in een megatempo verorbert. Die kuikens zijn dus toch wel een succes! En dan nu dweilen en deuren soppen ;)
Door Nelly
#404758
Bink schreef: heb afgelopen week proefondervindelijk gecontateerd dat kittens die eendagskuikens eten ENORM gaat stinken :-X :-X

Jeetje, die luchten die zo'n kitten kan produceren van zo'n kuiken...blijft dat zo? Of heb ik d'r een die goed kan stinken? >:(
Hier nog nooit iets van geroken bij SR. Denk dat jij gewoon een stinkerd hebt ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#404791
Hier kan Pyts ook luchten ontwikkelen van de kuikens waar milleu alarmfase 1 over afgeroepen kan worden :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Door Viv
#405081
Guus wilde zelfs vanochtend d'r eigen kattenbak niet meer op omdat ze haar "eendagskuikens-drollen" te erg vond stinken :D :D
Door Mevroi Kruim
#405094
Bink schreef: Guus wilde zelfs vanochtend d'r eigen kattenbak niet meer op omdat ze haar "eendagskuikens-drollen" te erg vond stinken :D :D
;D ;D ;D ;D

Aan de kuikens was ik nog niet begonnen, althans voor de katten, de honden eten ze graag. Maar als ik dit zo lees mag ik wel eerst een professionele neusknijper aanschaffen. Of van die luchtverfrisser :-X :P
Door Nelly
#406152
Snap er niks van hoor, heb nog nooit zo'n stankloze kat gehad als SR. Of zou het komen doordat hij van heel klein af aan met eendagskuikens is grootgebracht?
Door Debora
#406165
Nelly schreef: Snap er niks van hoor, heb nog nooit zo'n stankloze kat gehad als SR. Of zou het komen doordat hij van heel klein af aan met eendagskuikens is grootgebracht?
Dan heb jij rare katten :P die van mij stinken ook giga als ze eendagkuikendrollen (mooi scrabbel woord trouwens) draaien. Duurt maar even trouwens.
Ze stonden me vanochtend toch boos aan te kijken. Geen kuikens want vergeten te kopen :-[ En denk maar niet dat ze dan de CB eten hoor ::) Gaan ze mij bij het ontbijt lopen klieren >:( voor straf omdat ik zo'n slechte employee ben 8)
Door conleeuw
#406299
Debora schreef:
Ze stonden me vanochtend toch boos aan te kijken. Geen kuikens want vergeten te kopen :-[ En denk maar niet dat ze dan de CB eten hoor ::) Gaan ze mij bij het ontbijt lopen klieren >:( voor straf omdat ik zo'n slechte employee ben 8)
ha ha ha, een van mijn katten ga met haar rug naar mij toe zitten, loop ik de keuken uit naar de kamer, loopt zij mij achterna om weer met haar rug naar mij toe te zitten, zo loopt ze mij achterna zodat ik toch duidelijk kan zien dat zij niet blij ben met mij ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door