Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annemarie Rijnveld
#2872697
Mowgli schreef: Omdat ik het vlees wat door de malert gaat niet volledig wil ontdooien. Ik zie mezelf met mijn slechte hand(en) / pols(en) geen prooidieren knippen. Bovendien komen sommige soorten spiervlees in grote klompen aan, die zijn met een wildschaar niet te knippen.
Het te hakken vlees ga ik niet met mijn hand vasthouden, maar met een vleesvork.
oh ja das waar...met de slagersbijl, vliegt de boel een beetje in het rond whahahaha. Maar misschien komt dat door mijn manier van hakken.

Cath: sommige slagers wel, je moet gewoon het even navragen.
Door Anne in Zweden
#2872706
Annemarie Rijnveld schreef: oh ja das waar...met de slagersbijl, vliegt de boel een beetje in het rond whahahaha. Maar misschien komt dat door mijn manier van hakken.

Cath: sommige slagers wel, je moet gewoon het even navragen.
Ik zet het bijltje op de vleeshomp of het bot of de rol gemalen spul en sla dan met een flinke hamer (minimokertje, bij de bouwmarkt te koop) op het bijltje. Zo zijn mijn vingers veilig, en ik kan heel precies bepalen waar de bijl door 't vlees moet.
Door Haasm
#2878412
Soms heb ik van DEGO heel konijn. Ik sla dat na half ontdooien eerst plat onder een handdoek met een vuistje (1kg hamer). Daarna in grote stukken knippen met de schaar. De stukken gaan dan de Jupiter in. Omdat je onder de handdoek sla heb je het niet zo door dat je ook de kop doe. De tanden gaan gewoon mee en de bordjes worden schoon gelikt, maw de tanden worden gewoon gegeten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door