Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2816207
Vivianneb schreef: Ik kan de KVV tot pate maken - misschien dat de structuur ook nog uitmaakt.. ik heb nu mijn 1 na grootste mes gebruikt - maar de kleinste die ik heb dat maakt alles tot paté :P
Dat is ook nog een optie Viv ! Want ik merk dat ze de structuur ook erg vreemd vinden ::)
Maar ik denk ook dat ik te snel verschillende dingen wil, want ik wil ze natuurlijk (net als de honden) zo gevarieerd mogelijk eten geven ....
Echter hebben zij nog nooit gehad dat ze maar verschillende tijden eten krijgen en eten ze niet/weinig is dat pech, en ze krijgen nu ook allerlei verschillende smaken
Iets to mutch voor het goede denk ik

Mijn idee is dus om 1 smaak te introduceren met gourmet, en als ze die smaak KVV goed eten (en ik de gourmet dus volledig weg kan laten) dan pas gaan variëren met smaken KVV .....

Katten overzetten is toch een stuk lastiger dan honden :-X
Door Vivianneb
#2816210
Zou ik ook doen, beter 1 soort (en met gourmet erbij zit er al iets meer variatie in) goed dan helemaal niet..
En dat bakje leegeten is zo lastig idd.. Pebbles heeft soms dat ze maar een paar happen eet, maar goed zij is ook zo dement als een oude deur dus met haar ben ik sowieso soms hele dagen bezig. Sem eet alles in een keer op.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2816308
Dat is het ook hoor Viv !
Ik heb ze zojuist alleen gourmet gegeven (hij moet toch iets eten) en dat ging er direct in
Zo kan ik ze vandaag even laten wennen aan de tijden .... Niet eten is voer weg, en pas na zoveel uur weer opnieuw  ;)

Vanaf morgen krijg ik zelf gemaakte KVV van konijn, en dan gaan we de gourmet mengen met de KVV en dan de gourmet afbouwen  :D
Zodra ze volledig over zijn op de KVV, gaan we verder met een nieuwe diersoort die ik dan weer met de konijnen KVV kan mengen

Kortom, heb nu eindelijk mijn plan van aanpak, de katten hebben vandaag ieder geval wat op dus ik heb er zin in  :D
Gebruikersavatar
Door Berna
#2816375
Katten zijn echt niet makkelijk wat eten betreft...
Mijn ene kat is echt een rover. Die zou prima overleven als ze geen eten meer van ons kreeg. Madam had pas een tortelduif gevangen. Duif mee door het kattenluik, mee naar boven om op een rustig plekje de borstfilets op te kanen. Haar heb ik nu ook over op zelf gemaakte kvv. Ik gebruik hier voor gewoon het vlees van de honden en halen het door de handmolen. Knagen op bot doet ze ook, maar ze vind het snel te hard. De belgische konijnen karkassen krijgt ze niet weg, dus voor haar maal ik met liefde.
Ik maak de kvv zo dat het compleet is.  Dus met een stuk of 7 diersoorten..
In een keer compleet doe ik voor mijn andere kat. Die vind het maar niks dat vlees....hij bleek echter gek op vis..dus ik versmeer nu vis over zijn kvv. En dat werkt...daarnaast maak ik gebruik van zijn liefde om de jatten. Blijkbaar is gejat voer lekkerder dan geserveerde kvv ;-)

Maar wij zijn er ook nog lang niet........pffffffff......doe mij maar honden :-)

Ik merk trouwens dat mijn katten helemaal gek worden van de geur van wild....wie weet helpt het bij jouw ook?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2816409
Bedankt voor de tip !!
Beer is nog wel van het experimenteren (zalm vlees/hertenvlees/hazenvlees en zelfs orgaanspul eet hij een klein beetje) maar Max loopt daar nu nog hard blèrend naar toe, maar als die dat ziet dat het vlees is kijkt die me aan of ik gek geworden ben  ::)

Ach, we komen er wel ... Ik hoop dat ik ze over een tijdje verschillende soorten zelfgemaakte KVV kan voeren, maar eerst maar eens laten wennen aan 1 soort, is al uitdaging genoeg  8)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2817019
Goed ... Vandaag supermooie fijne konijnpate (konijn gemalen tot pate ... Echt super!) gekregen van Vivianne
Dus ik heb 2 hele kleine plukjes gemengd door de pate uit blik, maar Max had het direct door, en toen die een stukje zelfgemaakte konijnpate te pakken had liep die direct weg en ligt die nu boos op de krabpaal ::)
Pech voor hem (hij heeft vanmorgen nog blikvoer zonder KVV gegeten), morgen weer een kans

Beer eet het rustig op, dus die maakt er weinig problemen van

Weet dat ik rustig moet opbouwen, maar Max is wel een hele erge uitdaging :-X

Wat is nu wijsheid voor morgenochtend ... Alleen blikvoer, of toch weer een plukje KVV erdoor doen ?
Aan de ene kant denk ik, morgenochtend heeft Max echt honger, dus heb ik meer kans dat hij het eet
Aan de andere kant denk ik ... Stel hij weigert morgenochtend weer, dan zit ik wel weer richting die 24 uur (ivm leververvetting) dus is het dan misschien slimmer om hem morgenochtend gewoon alleen blikvoer te geven

Help :-[
Laatst gewijzigd door Monique77 op zo 24 nov 2013, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2817040
koekje schreef: Alleen blik kan je morgenochtend ook nog doen. Het is niet dat een kat per definitie na 24 uur een vette lever heeft.
Heb jij een puntje ...
Ik denk dat ik morgenochtend weer een friemeltje KVV door het blikje doe, en mocht die dat weigeren dan geef ik hem morgen na mijn werk (1 uur) blikje zonder KVV
Na een nierpatiënt en suikerpatiënt ben ik soms gewoon wat angstig voor alles wat "kan" gebeuren :-[
#2817244
Op advies van iemand heb ik gister wat KVV gemengd met blikvoer zodat de geurstoffen van het blikvoer in kon trekken bij de KVV. Vanochtend ieder een half bakje gegeven en Beer begon direct, maar Max die weigerde direct  :-\
Hij heeft echt honger maar vertikt het om iets wat ruikt naar KVV te eten.
Vanmiddag om 1 uur krijgt die blik zonder KVV maar ik heb geen idee hoe ik hem iets gezonds kan laten eten..... Blikvoer is ook bagger natuurlijk maar al leg ik zalm/rauw vlees neer om te testen weigert die ook al direct.

Iemand nog tips?
Laatst gewijzigd door Monique77 op ma 25 nov 2013, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#2817299
Je blijft KVV+blik aanbieden, maar als hij lang niet eet, geef je hem blik zonder KVV toch? Die portie zou ik op een gegeven moment gaan afbouwen.

En misschien zou ik ook regelmatig barfhapjes aanbieden in verschillende smaken, gewoon een ministukje van de honden. Misschien is de KVV die jij hebt gewoon wel echt zijn smaak niet, dus het helpt als je gaat kijken wat hij lekker vind. Oh en muis zou je kunnen proberen, bij de meeste katten is het instinct voor muiseten behoorlijk aanwezig.
#2817308
Ok dan snap ik het. Hij krijgt nu 2x daags met KVV en zolang die dat niet eet krijgt hij alleen blik tussendoor zodat die elke dag wat eet.
Barf spullen proberen we al een half jaar, elke keer iets nieuws maar ook dat weigert die pertinent. Muis kan ik nog wel eens proberen.

Begreep net ook van manlief dat Beer gespuugd had..... Dus hem ook maar even in de gaten houden. Pfffffff waarom zijn katten zo lastig?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door