Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#339150
Nelly schreef: Hihihi, heb ooit, heel lang geleden, een zwerfkatertje in huis genomen, die zo hard kon spinnen dat ik 'm Diesel had gedoopt. Helaas is hij niet erg oud geworden... :'(
mijn vader noemt hem al Dieseltje
hahahaha
hij knort echt hard voor zo'n klein katertje!

hij staat nu gelukkig weer te eten, want hij heeft de laatste dag niet veel gegeten (hitte, ziek van de wormen??)

Maar over die taurine, Sjonnie krijgt dus afwisselend natuurvoer/hond, aktief/hond en twee soorten kattencarnibest. Daarnaast nog stukjes van het barf wat Bes en Sil 's avonds krijgen, dus dat is vanalles en nog wat. Moet ik dan toch nog taurine bijgeven???
Hij lust bijna alles
Door Francisca
#339284
Je kunt Sjonnie ook hart geven of rood vlees. Daar zit taurine in. Verder eet hij katten-CB lees ik, dus ik denk dat hij genoeg taurine binnenkrijgt. ;)
Door jeanne
#339290
Sunshine schreef: Je kunt Sjonnie ook hart geven of rood vlees. Daar zit taurine in. Verder eet hij katten-CB lees ik, dus ik denk dat hij genoeg taurine binnenkrijgt. ;)
valt rundergehakt ook onder rood vlees?
hart krijgen ze hier geregeld, lams en runds (oh, is op, moet weer nieuwe halen!)
Door Kefraya
#339335
jeanne schreef: valt rundergehakt ook onder rood vlees?
Ja, alles behalve gevogelte (kip, kalkoen, eend etc.) is rood vlees, ongeacht of het gemalen, gehakt of heel is. Wees maar niet bang voor taurine, dat zit in al het vlees dat rauw is!
Door Nelly
#339479
Had ik niet meegekregen Jeanne, dat hij best veel roodvlees kreeg, en nee, dan hoef je geen extra taurine te geven. En geef je dieseltje een knuffie van me :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339690
Taurine toevoegen vind ik zelf meer iets voor mensen die zelf besluiten kattenbrokjes te gaan maken, of hun kat zelfbereid eten geven maar dan gekookt, in rauw vlees zit voldoende taurine dus als je gevarieerd voert dan zit je altijd goed met de taurine.
Door gwenda
#341022
jeanne schreef: een paar keer per dag een eetlepel carnibest.
zojuist een stukje koolvisfilet, vond ie heerlijk
lepeltje rundergehakt, ging er ook in als zoete koek
pens vind ie ook heerlijk
en zelfs fytomix gaat er soepeltjes in :D
lamshart in grove stukjes gesneden vind ie ook lekker
sjonny krijgt ook af en toe ons eten
maar wel hetzelfde als de hond :D
handig he ;)
ik lus dat dan niet :P
als je meer wilt weten over sjonny staa ik er altijt voor :-* :-*
Door gwenda
#341028
Lizzy schreef: Ziet er goed uit ;D!
hellemaal :D
en schattig ;)
Door Truus
#341035
gwenda schreef: hellemaal :D
en schattig ;)
Hoi Gwenda, schattige foto bij je berichtjes ;)
Door jeanne
#341121
ohjee
nu moet ik natuurlijk opletten met wat ik hier allemaal vertel, dochterlief heeft barfplaats ontdekt 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door