Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#322634
Stan en Oliver willen geen katten-cb eten, maar wel af en toe voor de hond. Nou zit ik erover te denken om ze ongeveer de helft van hun dagelijkse portie te vervangen door honden-Cb. Ik vind het nl zonde om steeds meer dan de helft van een pak CB weg te moten gooien omdat het niet opkomt. En de honden CB heb ik toch ontdooid ;)
Lees her en der dat dit best wel mogelijk is, maar dat je dan Taurine moet toevoegen omdat katten dat niet zelf kunnen aanmaken.

Ben eens gaan zoeken op het www maar ik lees juist dat Taurine veelvuldig voorkomt in rauw vlees en vis. Hoe zit dat dan precies? Waarom zou je het dan moeten toevoegen?

En stel dat ik het zelf ga toevoegen, als supplement? Stuiteren mijn katten dan niet van gekkigheid door de kamer?
Taurine wordt nl gebruikt als opkikker, het is 1 van de stimulerende middelen in energy drinks zoals Red Bull (de synthetische variant van Taurine)

Groetjes Femke
Laatst gewijzigd door Femke op vr 20 mei 2005, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#322660
volgens mij wordt teveel taurine gewoon uitgescheiden dus daar zullen ze dan geen last van hebben. Bij carnibest raden ze aan het erdoor te mengen wanneer je je katten de hondenvariant geeft (zo'n 100 mg per kat per dag), omdat het honden-kvv meer orgaanvlees en dus wat minder taurine bevat. Of het ook echt nodig is.. Ik denk eigenlijk van niet.
Door Femke
#322755
amber2 schreef: volgens mij wordt teveel taurine gewoon uitgescheiden dus daar zullen ze dan geen last van hebben.
nou hier ben ik niet zo zeker van. Het is een opwekkend middel en de hartslag en bloeddruk zullen ervan omhoog gaan (tenminste, dat lees ik in de stukken die ik tegengekomen ben)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#322785
Hier hebben de katten ook een tijd van de honden cb gegeten en ik heb geen taurine toegevoegd, ik geloof ook niet dat dit nodig is daar het inderdaad voorkomt in met name rood vlees.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323178
Femke schreef: bij mij niet hoor!
Ik zit nu op de laptop van Erna en hier gaat hij ook gewoon naar die kattensite, ik zal het thuis nog eens proberen, daar linkte hij dus gewoon door naar microsoft ???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door