Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2735846
Kuikens zijn prima!  2 keer per week is een mooie hoeveelheid, ietsje meer mag ook hoor.  Maar dan niet nog eens ei voeren ook, het is het ene of het andere.  Kuikens hebben naar mijn mening de voorkeur.  :)
En het is gewoon compleet dus je kan het geven zoals je wil.  Net als de vette vis.  Je vervangt dan gewoon een maaltijd door 40gr (of wat meer, zoals je wil) kuiken of vis. 
Een compleet visje moet wel lukken als hij kvv gewend is.  Als hij er goed op knaagt.  Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je koopt en hoe groot die zijn. Haring en sardien zal wel lukken, al moet je die misschien ook al in 2 doen. Sprotjes kan je prima doseren.  Makreel is meestal al wat groot.  Maar kan ook hoor, als je hem in stukken doet en gewoon telkens een ander stuk voert.  Het zal ook wat uitproberen zijn welke vis hij lust want de ene vis is de andere niet hoor!  :biggrin2:
Ik heb trouwens een kat die de organen niet lust, en daar zou ik me niet druk in maken. Als hij ze liever zonder orgaan eet, zou ik de organen gewoon verwijderen en het verder wel als compleet rekenen. Er zit orgaan genoeg in je menu. ;)

Hou gewoon in de gaten dat je niet meer dan 10% vette vis in 1 week voert.  Dus geen hele makreel in een week, dat is te veel van het goede. Zalm kan niet zo'n kwaad maar vele andere vissen bevatten thiaminase en dat breekt thiamine (vit B) af.  Je moet dus gewoon opletten dat je voldoende thiamine (wat in vlees zit) tegenover de vis plaatst zodat hij voldoende overhoudt. Niets om je zorgen in te maken, een beetje vis is zeker gezond, gewoon niet overdrijven.  ;)
Door gaia321
#2736076
Nogmaals bedankt! Vis ga ik gewoon proberen. Hij houdt wel van lekker knagen, dus dat lukt hem wel. Over die thiaminase had ik al gelezen. Dus dat zal ik in de gaten houden.
Door tomcat
#2747839
Klein theelepeltje gebroken (wel gebroken en niet heel) lijnzaad per dag door het voer werkt uitstekend bij een chronisch verstopte kat. Gebroken lijnzaad koop ik gewoon bij de C1000 500 gr voor 1,99. Effectief, goedkoop en volkomen natuurlijk.
Door tomcat
#2761499
Gebroken lijnzaad gewoon 1/2 theelepel per dag door het voer. Hoef je niet te weken oid en er zit geen smaak aan. Elke dag 1/2 theelepel doet bij Tom wonderen. Nooit meer verstopping gehad ! Wel opletten dat het inderdaad gebroken lijnzaad is.
Door Merel
#2762710
Mijn katje heeft in het begin ook problemen gehad met obstipatie, bij haar heeft 2 x week een eetlepeltje zalmolie wonderen gedaan. Gewoon door het vlees mengen, ze vindt het zelfs nog lekker ook.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door