Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Francisca
#315887
Taurine kun je niet overdoseren heb ik begrepen. Zoals Sylvia als zei, vooral in hart zit veel taurine en in rauw rood vlees zit weer meer dan in licht vlees.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315941
amber2 schreef: 100 mg taurine is zeker niet teveel, dit is volgens mij ongeveer ook de hoeveelheid die carnibest aanraadt bij te geven.
Maar Sylvia, hoe weet je dat energique hoofzakelijk pens is...? Ik ging er nog steeds van uit dat dit een van de beste kvv's was, vergelijkbaar met carnibest. Ik vind het er ook niet uitzien als vooral pens moet ik zeggen, zoals smuldier bv. wel heel duidelijk!
energique is geperst en er is vind ik vrijwel weinig in te herkennen. Pens is een goede voedingsbron en een goedkope dus sommige kvv's doen daar dus iets meer van in dan van duur spiervlees en ander orgaanvlees. Smuldier is niet geperst (ook niet kompleet trouwens) vandaar dat je daar de stukken pens ziet zitten. Taurine zit voornamelijk in hart (is duur) en spiervlees (ook duur)
Door Ollie
#316114
Ik vind niet dat je klakkeloos mag aannemen dat er in energique veel pens zit, omdat het erg fijn gemalen is ???

Ik spreek ze binnenkort nog wel, en zal het aan hun vragen :)
#316177
Sunshine schreef: Taurine kun je niet overdoseren heb ik begrepen. Zoals Sylvia als zei, vooral in hart zit veel taurine en in rauw rood vlees zit weer meer dan in licht vlees.
Dat heb ik ook begrepen, ik geef liever teveel dan te weinig taurine. Het is toch ook zo dat taurine niet tegen invriezen kan, dus kun je het beter toevoegen als het ontdooit is?
Door Ollie
#316182
In vlees en hart zit taurine, en dat ligt gewoon bij mij in de vriezer ??? Dus dan zou ingevroren hart en vlees geen taurine bevatten?
Laatst gewijzigd door Ollie op za 07 mei 2005, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316195
Ollie schreef: Ik vind niet dat je klakkeloos mag aannemen dat er in energique veel pens zit, omdat het erg fijn gemalen is ???

Ik spreek ze binnenkort nog wel, en zal het aan hun vragen :)
wie zegt dat ik het klakkeloos aanneem dan ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316275
Nelly schreef: Waarom geef jij spirulina aan de katten Syl?
Om dezelfde reden als dat ik het aan de honden geef
Helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, versterkt het immuunsysteem, verbetert lichamelijke en geestelijke prestaties en ondersteunt de productie van neurotransmitters.
Ik heb het gewoon een keer geprobeerd of ze het aten , en dat doen ze dus krijgen ze 3 x in de week spirulina door hun voer.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 08 mei 2005, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#316314
[quote="WorldOfDani"]
Dat heb ik ook begrepen, ik geef liever teveel dan te weinig taurine. Het is toch ook zo dat taurine niet tegen invriezen kan, dus kun je het beter toevoegen als het ontdooit is?
[/quote]

Volgens mij kun je hart en vlees gewoon invriezen zonder dat de taurine verdwijnt hoor. Als je hart of vlees kookt gaat de taurine wel verloren.
Door sheela
#316422
Welk merk van spirulina gebruiken jullie? Is dat in poedervorm? Hoeveel geven jullie per kat?
Energique is dat ook al een kvv? Amaai,hier in België kennen ze alleen Duck voor honden.
En taurine welk merk geven jullie? Dus ook in poedervorm of in capsules?

Groetjes,
Sheela
#316879
[quote="Sunshine"]
Volgens mij kun je hart en vlees gewoon invriezen zonder dat de taurine verdwijnt hoor. Als je hart of vlees kookt gaat de taurine wel verloren.
[/quote]

Hopelijk was dat het inderdaad wat ik gehoord had ;) Ik wist het ook niet meer zeker :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316969
[quote="sheela"]
Welk merk van spirulina gebruiken jullie? Is dat in poedervorm? Hoeveel geven jullie per kat?
Energique is dat ook al een kvv? Amaai,hier in België kennen ze alleen Duck voor honden.
En taurine welk merk geven jullie? Dus ook in poedervorm of in capsules?

Groetjes,
Sheela
[/quote]

Ik heb spirulina van Marcus Rohrer , dat zijn pilletjes, voor de katten maak ik er poeder van (tussen twee eetlepels pletten)

Van Duck kun je de enkelvoudige versie geven (An voert dat ook aan haar katten)
#317149
Wow, klinkt goed, ga ik ook eens proberen (zelf ook maar denk ik ;D)
Ik heb trouwens bij Kruidvat een marmeren viizeltje gekocht, voor iets van 2,50 euro, daarin maal ik alle pilletjes poederfijn, gaat prima. En voordat ik die had deed ik het met mijn grote mes op de snijplank, eerst in brokjes snijden en daarna met de achterkant pletten. Maar de vijzel werkt fijner.
Door sheela
#317175
Sylvia,

Die Marcus Rorher kan je dat ook in België bestellen?
En hoeveel pilletjes doe je er per kat in? Je geeft het 3x week en is dat verdeeld over de dag of tijdens één maaltijd?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317177
[quote="sheela"]
Sylvia,

Die Marcus Rorher kan je dat ook in België bestellen?
En hoeveel pilletjes doe je er per kat in? Je geeft het 3x week en is dat verdeeld over de dag of tijdens één maaltijd?
[/quote]
Ik geef 3 a 4 pilletjes in de week en ook weken dat er in elke maaltijd een pilletje zit (dan heb ik dat van te voren al gemaakt)

Ik denk dat je dat wel bij de apotheek of drogist in Belgie kunt bestellen. En anders is het vast op het internet te bestellen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door