Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gaby
#18842
Dag Barfplaatsers,

Sinds het kouder is heb ik gemerkt dat mijn katten meer Carnibest nodig hebben, ik geef de vleesmix.
Eerst had ik voor 4 katten aan 1 pond genoeg. Nu merkt ik duidelijk dat ze meer honger hebben. Ook wel logisch waarschijnlijk, maar ik was zo blij dat ik precies aan 1 pond genoeg had.

Merken diegene die ook Carnibest aan hun kat geven dit ook?

gr. Gaby
Door Angelique
#18861
Gaby schreef: Dag Barfplaatsers,

Sinds het kouder is heb ik gemerkt dat mijn katten meer Carnibest nodig hebben, ik geef de vleesmix.
Eerst had ik voor 4 katten aan 1 pond genoeg. Nu merkt ik duidelijk dat ze meer honger hebben. Ook wel logisch waarschijnlijk, maar ik was zo blij dat ik precies aan 1 pond genoeg had.

Merken diegene die ook Carnibest aan hun kat geven dit ook?

gr. Gaby
Ik heb geen katten, maar ik merk bij mijn honden dat ze met deze kou logischerwijs meer energie verbranden (lees: en afvallen), dus automatisch wat meer eten nodig hebben. Het is niet Carnibest-gerelateerd, want ik zie het ook bij de hondenklanten in de trimsalon dat ze ineens afgevallen zijn. Even iets meer geven en alles komt weer goed :D
Door sylvia
#18896
Komen je katten ook buiten,met name bij dieren die veel buiten zijn,eten meer als het koud wordt.
Bij katten die veel buiten komen zie je ook dat ze zomers tot aan mager kunnen gaan en s'winters lekker mollig zijn (buiten de dikkere vacht die ze dan ook hebben)Maar ze zijn gewoon een isolerend vetlaagje aan het kweken.
Door Helen
#18963
Ik zie het heel duidelijk bij mijn hond. Die slaapt in een onverwarmde kamer (heb boven geen verwarming). Ben van 200g naar 300g perdag gegaan.

groetjes Helen
Door Gaby
#19073
sylvia schreef: Komen je katten ook buiten,met name bij dieren die veel buiten zijn,eten meer als het koud wordt.
Bij katten die veel buiten komen zie je ook dat ze zomers tot aan mager kunnen gaan en s'winters lekker mollig zijn (buiten de dikkere vacht die ze dan ook hebben)Maar ze zijn gewoon een isolerend vetlaagje aan het kweken.
Hoi Sylvia,

Ze komen inderdaad ook veel buiten ja, op eentje na dan, die beweegt het liefst zo min mogelijk en eet zo veel mogelijk. Die laatste kat krijgt dan ook niet meer dan normaal. Als hij al buiten komt gaat hij alleen op een bankje liggen loeren.

Ik vind het niet erg om ze meer te geven en wil ze ook Carnibest geven, het wordt alleen steeds een beetje kostbaarder voor mij, aangezien mijn vriend en ik uit elkaar zijn. Toch wil proberen ze op Carnibest te houden. En ik kan ze moeilijk laten vasten..

gr. Gaby
Door Jennie
#19451
Het ligt inderdaad niet aan de carnibest. Salome eet ruim meer carnibest en dat vult ze aan met wat brokjes, Balthazar eet zich helemaal ongans aan de brokken (lust geen carnibest). En ze komen allebei ook wat aan, naast dfat hun vacht veel dikker wordt. Ze eten allebei op dit moment meer dan hun voorgeschreven hoeveelheid die hoort bij hun gewicht.
Het wordt vast een koude winter, als ik de beestjes zo bekijk.
Door Loeka
#34380
hahaha, nu het niet meer zo koud is eten ze hier hun bak niet meer leeg! Ik ga gelijk weer minder geven. En van mij mag het weer zo blijven, is lekker voordelig met voeren ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door