Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2327811
Kabeljauw voer ik niet (zal wel duurder dan koolvis zijn), maar soms krijgt Sien een stukje rauwe koolvis. Ze vindt het lekker en soms heb ik een doosje in huis. Ze krijgt dan 1/4 of 1/2 blok. Dus 25 of 50 gram, naar gelang de afmeting van de rest van de maaltijd.
#2328532
Nou, zo goed als het in mijn ogen ging, bleek het dus niet te gaan :-[ :'( Gisteren heeft Jota tot twee keer toe een plas gedaan op mijn hoofdkussen. Haar manier om duidelijk te maken dat het niet gaat zoals zij wil >:( Ik heb haar gisteren apart nog even een blikje Gourmet gegeven, omdat ik wel aanvoelde waar het probleem zat en ze leek wel uitgehongerd. Blijkbaar heeft ze waarschijnlijk sinds ze KVV in huis rook, niet of nauwelijks gegeten..... ze is niet zo van veranderingen (op geen enkel vlak)
Dus nu maar even pas op de plaats en over een week of wat maar weer opnieuw beginnen. Dan idd maar met theelepeltjes per keer ofzo. Zucht....
#2328678
Jammer...
Ik ben echter toendertijd ook echt met een half theelepeltje begonnen. Dit had ik dan zelfs de eerste 3-4 dagen onder het normale voer gelegd zodat er aan de geur gewend kon worden en het eventueel ook gegeten kon worden. Werd dit goed geaccepteerd, deed ik dit er doorheen. Vervolgens een theelepeltje eronder naast die halve erdoor, dat weer er doorheen en dan net zo lang totdat dat allemaal goed geaccepteerd werd. Lukte het effe niet, dan weer een stapje terug.

De harige kater stond hier binnen 2 weken volledig op kvv. Toen hij eenmaal de geur had geaccepteerd, ging het bij hem als een speer. De poes daarintegen is na een paar weken zelfs weer een paar dagen teruggegaan op brok en daar ben ik toen weer opnieuw mee begonnen. Ondertussen barft deze dame gigantisch goed, maar overzetten heeft bij haar dus wel een goede maand of 5 geduurd. (daarna ben ik langzaam barf gaan introduceren en dat werd veel sneller geaccepteerd)
#2350294
Het is weer even geleden, maar intussen is er ook wel wat voorgevallen.
Een aantal dagen geleden probeerde Sfida te trap op te komen en zag ik dat haar achterpootjes niet helemaal meededen  :nerves:
Ze was gelukkig wel gewoon zichzelf, alert, stoer en ondernemend en niet onzindelijk of afwezig, dus een TIA/beroerte kon ik voor mijn gevoel meteen afstrepen.
Na twee tellen op het wereld-wijde-web kwamen er nog wat opties naar boven, dus meteen maar even de DA gebeld. We konden terecht en na wat onderzoeken, testjes en bloedprikken bleken alle waarden (nieren, geen DM) eigenlijk tot zover wel goed, alleen was er erg veel spierafbraak aan de achterhand. Ook had hij het idee dat ze toch te weinig at, ondanks dat er altijd brokjes staan en we 's avonds kvv en Gourmet (voor de niet KVVers) voeren. Tja, als je werkt kun je het niet echt in de gaten houden wie van de 4 wat en hoeveel eet. Madam woog nog maar 3 kg.  :'( En Sfida vond het allemaal maar best, keeltje scheren, bloed prikken in de hals, wegen, alles interessant en ze liet ook alles toe, onze bikkel  :smitten:
Volgens John (DA) was de volgende optie schildklierproblemen, dus is er bloed opgestuurd naar het lab. Met een spierversterkende injectie en de mededeling dat ze goed en veel moest eten weer lekker naar huis, wachten op de uitslag de volgende dag. Thuis maar flink wat KVV neer gezet en jawel....mevrouw wil ook helemaal geen brokken meer, maar KVV en evt. nog wat Gourmet. Niets rustig overstappen, madam wil VLEES  :biggrin2: Gelukkig begon ze meteen met redelijk goed eten, meevaller!
De volgende dag telefoon van John....de schildklierwaarden waren 134 en dus zeer verhoogd. Dezelfde dag begonnen met de Felimazol 2,5 mg en Muscle Support. De kuur is 3 weken lang 2 tabletjes per dag, dan 1 week 1x per dag en dan opnieuw waardes prikken. Tot nu toe gaat het best aardig. (Nog) geen bijwerkingen van de pillen (schijnen volgens het i-net vaak voor te komen?) en weer een redelijk gezonde trek. Dankzij de spierinjectie kan ze ook weer iets beter lopen en denkt ze dat ze ook weer gewoon op de krabpaal in de ren kan springen (niet dus), de trap op kan lopen (niet dus) en over de leuning van de bank kan rennen (ook niet....), maar ze probeert het in elk geval weer  :)
En het KVV is dus helemaal haar ding geworden. Wat kunnen beesies toch ongelofelijk zijn, na 15 jaar kunnen ze me nog steeds verbazen....
Laatst gewijzigd door Jota op wo 23 mei 2012, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door