Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2307098
Doki is een maand of 4, weegt 3.1 kilo en eet op een dag:
100/150 gram vleesbot
50/80 gram spiervlees
30/50 gram orgaanvleesmix

Het ligt er dus een beetje aan, hij heeft dagen dat hij minder eet en dagen dat hij meer eet.
Maar meestal eet hij de hoogste percentages  ::) En dan zit hij dus op bijna 300 gram op een dag...

Zolang hij niet dik is zal het wel goed zijn  ;)
Door Limpy
#2307106
Zolang hij in de groei is en aangeeft dat het er allemaal inpast, vooral geven.
Pekke at op die leeftijd ook voor 2, met 7 mnd ben ik hem wat minder gaan geven.
(helaas voor hem en ging hij weer als een kitten bij iedereen lopen bedelen)
Door Martine-Tom
#2307110
Tegen dat hij gecasteerd is zal ik er vermoedelijk ook meer op moeten gaan letten.
Maar voor nu is hij eindelijk niet meer graatmager wat hij wel was toen hij uit het asiel kwam.
Als ze zo jong zijn mogen ze wel slank zijn maar als het ff kan liever niet mager hoor...
Door Mowgli
#2308446
Mowgli at toen hij nog op vers zat zo'n 200 gr. per dag. Momenteel krijgt hij blik met een hoog percentage vlees vanwege de zware buik operatie vorige week en omdat wij volgende week op vakantie gaan is het makkelijker voor onze cat sitter hem op blik te houden. Na onze vakantie gaan we weer vers proberen. IK weet niet hoeveel hij nu per dag eet. Door de op is dat natuurlijk een beetje anders, hij eet nu zo hoe het komt.
Door Mevroi Kruim
#2308578
De ouwe katten eten zo 150 g per dag, en de Gnurkels nu ook zo iets. Ze zijn inmiddels bijna 1 jaar en aardig uitgegroeid.
Toen ze nog kleine Gnurkeltjes waren aten ze vaak wel 300 g per dag, ze hadden wat in te halen en ze moesten heeeeel hard groeien  :D
Door Emytje
#2308798
Hier zit de kale nu op 180 g per dag. Hij heeft in zijn jongere periode (hij is nu anderhalf) tijden gehad dat hij op een halve kg per dag zat. Je zag het toen echt niet aan hem, maar nu moet hij wel een beetje op zijn lijn letten. ;)

De harige kater eet 120 g per dag en de poes maar 80 g per dag. Beiden zijn wat aan de dikkere kant, maar bij de poes durf ik er niets meer af te halen. Een paar weken terug heb ik al bij beiden 10 g van het totaal afgehaald. Kijken of dit een beetje helpt.
Door hannabelgje
#2308937
Mijn uiterst luie brit Fleur (2) eet per dag 80 gram, mijn vliegtuig Jip(bijna 2) eet 120 gram en Wasabi (7 maanden) krijgt nu nog 140 gram, maar die gaat ook naar 120 gram denk ik nu hij gecastreerd is.
Door fem fatale
#2309066
Ik weet het niet precies. Bij mij ligt er gewoon meestal wel eten, en als het op is krijgen ze nieuw. Maar ik geef ook prooi, dat verdeelt niet handig op een manier dat 3 katten ieder een uitgebalanceerde portie krijgen, maar als ik het niet verdeel regelen ze het onderling. (En het werkt, ik hou wel in de gaten dat er niet één altijd als eerste of laatste is, maar ze wisselen op natuurlijke wijze af.)

Als ze iets krijgen wat ze heel lekker vinden eten ze dat snel op, maar eten dan wat ze daarna krijgen weer veel langzamer, ze eten dus niet iedere dag evenveel. Dit zie ik bij de fretten, die ik op dezelfde manier voer, ook.

Ze zijn alledrie goed op gewicht. Plien is relatief de zwaarste (ze is heel klein en heel tenger, en de poes van mijn broer die iets groter en breder is, weegt 3 kilo, terwijl Plien er bijna 4 weegt), maar dat is een soort Jerommeke, geen vetjes, maar gewoon een flinke spierbundel. Kai is een stuk groter, maar ook 4 kilo; hij is nog niet "af", zijn sprongen worden nog steeds groter en zijn spieren ook. Jet was 4,7 kilo laatste keer bij de DA, zij lijkt kleiner dan Kai, vooral omdat ze kortere pootjes heeft, maar zij is heel gedrongen van bouw.
Alledrie hebben ze een mooie taille van bovenaf gezien, en als ze ergens tegenaanstaan hebben ze ook een teruglopend buikje.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door