Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3447997
Fijn! :biggrin2:

Als je terug vlees gaat geven, toch maar even schepje per schepje doen. Als ik het zo hoor gaat hij erop aanvallen en weer veel te hard schrokken.
Door Too
#3448008
pearlsofpassion schreef: ma 08 aug 2022, 21:39 Fijn! :biggrin2:

Als je terug vlees gaat geven, toch maar even schepje per schepje doen. Als ik het zo hoor gaat hij erop aanvallen en weer veel te hard schrokken.
Misschien is barf voor hem dan wel veiliger, als de stukken groot genoeg zijn dan zal hij wel moeten kauwen. Ik denk dan bv aan een stuk kwartel of een (gehamerde) kippennek of -vleugel
Kauwen geeft vaak ook wat meer voldoening dan een bakje kvv
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448012
Dat weet ik niet.
Ik zou dan ook met stukjes beginnen.
Cuzco die slikte in het begin een kuiken in 1 keer naar binnen. Kippennek net zo (die kwam dan ook dezelfde manier retour), dus die kreeg hij al snel niet meer.
Dat heeft toch een jaar geduurd en hem volledig apart in een geblindeerde bench laten eten, voor dat beterde. Maar nu nog kauwt hij minimaal en probeert doorgaans wel 3x een nog te groot stuk bot door te slikken voordat dat (na nog een keer of 2 kraken) ook echt lukt. Spiervlees vliegt nog steeds naar binnen..
Maar Cuzco heeft een stalen maag en een geduldige slokdarm. Die gooit alleen terug wat niet past, nooit wat te snel aankomt....
Door Too
#3448013
Dat kan, precies daarom zou ik in eerste instantie geen kippennek aanbieden maar wel een halve kwartel.
Maar dit is allemaal gefilosofeer hij is nu nog niet toe aan rauw
Door -sanne
#3448079
Het duurt idd helaas nog even voor hij over kan op ander voedsel. Maar als het zover is ga ik dat heel voorzichtig aanpakken.
Hij heeft nog veel diarree klachten en dat moet eerst helemaal over zijn. Ik verwacht ook dat hij gaat schrokken 🙈 hij loopt hier nog steeds grommend rond als een leeuw als de andere vlees eten ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448081
Die blikjes verteren wel vlot en er zit veel energie in, maar tegen diarree is het wel geen goede remedie. :biggrin2:
Tenzij er een oorzaak gevonden wordt of het echt waterig is, zou ik denken dat het zou kunnen dat het betert op ander voer. Weet het niet zeker natuurlijk.
Door -sanne
#3448175
pearlsofpassion schreef: do 11 aug 2022, 10:11 Die blikjes verteren wel vlot en er zit veel energie in, maar tegen diarree is het wel geen goede remedie. :biggrin2:
Tenzij er een oorzaak gevonden wordt of het echt waterig is, zou ik denken dat het zou kunnen dat het betert op ander voer. Weet het niet zeker natuurlijk.
Als ik hem afgepast eten geef dan is zijn poep goed maar idd vind ik vlees ook beter maar voor nu is dit even beter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door