Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#3433423
Wij voeren onze kittens momenteel naar volle tevredenheid KVV, daarnaast hebben ze onbeperkt brok tot hun beschikking, hier eten ze af en toe wat van, vooral prettig wanneer we even van huis zijn.

Nu valt het me op dat de ontlasting slapper lijkt wanneer er een hoger eiwitgehalte in de brok aanwezig is, de vertering lijkt dan niet optimaal. We voeren nu een graanvrije brok met 44% eiwit, toen ze op een ander merk zaten met 37% eiwit was de ontlasting vaster. Aan de KVV is niets veranderd, dit kregen ze al vanuit het nest en eten ze nog steeds met veel smaak.

Zou ik er dus goed aan kunnen doen om een brok te kiezen die lager in eiwit is? Ik zat zelf te denken aan Acana, deze zit op 37%. In combinatie met KVV lijkt me dit een prima keuze? En volledig over op KVV hebben overwogen maar bewust gekozen dit niet te doen, dus dat advies is overbodig. ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3433425
Je zal hier geen adviezen vinden over welke brok te combineren is met rauw omdat het wordt afgeraden om rauw en brok te combineren. Beide verteert namelijk op een andere wijze wat voor verteringsproblemen kan zorgen.
#3433426
dinky89 schreef: do 14 okt 2021, 16:23 Je zal hier geen adviezen vinden over welke brok te combineren is met rauw omdat het wordt afgeraden om rauw en brok te combineren. Beide verteert namelijk op een andere wijze wat voor verteringsproblemen kan zorgen.
Helder, al komt dit onder de katten zeer weinig voor. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door