- wo 28 okt 2015, 16:14
Ik plaats het maar hier even bij mijn KVV topic, maar mijn kat Sierra heeft waarschijnlijk een voedselallergie of voedselintollerantie. Zij krijg met regelmaat maag- en darmontstekingen, zoals op dit moment. De vorige keer was een kleine 2 maanden geleden. Ze krijgt dan prednisolone (cortisonen) en Cerenia (tegen misselijkheid).
Vandaag nog bij de dierenarts geweest en haar opinie is dat uitzoeken voor wat mijn kat allergisch is, te moeilijk is. Zij zou eerder opteren om poezebeest permanent op cortisonen te zetten (ben ik absoluut geen voorstander van) of haar gewoon elke zoveel keer een ontsteking laten krijgen. Je kan je inbeelden dat ik daar ook geen voorstander van ben, is niet leuk om mijn beestje elke zoveel tijd ziek te zien. Ik vind het echt spijtig dat de dierenarts niet meer meewerkend is en voor oplossingen zoekt.
Ze krijgt al dierenarts voeding van Royal Canin, maar hierin zit kip (weliswaar gehydroliseerd, maar toch). En als ik mijn gevoel moet volgen, denk ik dat kip wel eens de boosdoener kan zijn. We hadden gezegd dat ze enkel de RC krijgt met een beetje tonijn bij om het haar te doen eten, wat toch duid dat daar ergens de oorzaak moet zitten. We hadden nog 4 doosjes bijbesteld en zeiden dat tegen de dierenarts. Haar reactie (of geen reactie) gaf me toch teleurstelling. Het gaat blijkbaar enkel maar om het geld, dat wij bij hen voeding blijven bestellen en niet om de gezondheid van het dier. De meeste dierenartsen (en deze blijkbaar ook) raden ook enkel maar hun merken aan zoals Hills, Royal Canin, Sanimed, etc. Ze kennen vaak KVV of graanvrije alternatieven niet, terwijl deze vaak beter zijn.
Nu krijgt ze dus sinds kort ook KVV, zoals je in dit topic kan lezen. Aangezien we dat maar recent bijgeven, kan daar de oorzaak niet liggen, want ze heeft die ontstekingen al jaren. Ze heeft al een rolletje konijn op en nu heb ik een rolletje konijn, paard en eend bijgekocht. Maar we krijgen haar niet volledig op KVV, want ze eet het enkel op als we het onder haar natvoer doen. En de blikjes tonijn die we geven (merk Schesir) zijn geen volwaardig voer, waardoor ze tekorten zou krijgen in haar lichaam. Dus moeten we wel een ander natvoer bijvinden om te geven.
Nu heb ik een hoop dingen afgedrukt van natvoer speciaal voor voedselallergie of intolerantie of natvoer van dieren die nog niet gekend zijn door haar lichaam zoals kangoeroe en waar geen granen of koolhydraten inzitten. Het enige probleem is, ze lust niet zoveel en ook qua structuur is ze kieskeurig (paté weigert ze vb. te eten). Het gaat ons niet om het geld, maar overal moet je X aantal blikken bestellen en het is zo zonde dat je X aantal blikken bestelt en ze het niet zou eten. Maar toch zullen we eens moeten uitzoeken en iets kiezen en het dan toch proberen. We moeten iets doen om poezemie te proberen helpen.
Nou... tot daar mijn verhaal.
Het is een beetje om het van me af te schrijven...