Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3079145
Lizzy schreef: Ook als je een grote hoeveelheid koopt en dat bijv. met iemand deelt?
Voor de gewone 13.50 voor 2.5 kilo.
Voor de bio 37.50 voor 2.5 kilo.

Ik ga eerst nog even kijken bij het winkeltje hier op dorp waar Annemarie mij op wees. Anders ga ik voor de gewone ;)
#3079210
Zou deze kurkumapasta ook iets kunnen doen bij een hond die bestraald is vlak onder het polsgewricht en daar mogelijk nog hinder van ondervindt?

Hond is eerst geopereerd en daarna vijf keer bestraald in Utrecht. Na bestraling ontstond wederom een wond die meerdere malen is gaan ontsteken en waarvoor hij dus meerdere kuren antibiotica (Baytril) heeft gehad. AB-kuren werkte echter niet; wond bleef ontsteken. Uiteindelijk ben ik gestopt met de AB en alleen met Manuka honing gaan smeren. Na twee dagen was de ontsteking al weg en binnen twee weken was wond dicht.

Maar... Sinds vorige week laat ik hem weer los en ja, dan gaat ie als een maloot rennen en dat gaat dus niet goed. Tijdens het rennen laat hij niks zien. Maar daarna wel. Hij ontziet zijn rechterpoot, leunt dus in stilstand op links en hij loopt ook wat onregelmatig. Niet echt mank maar voorzichtig. Dus hij staat nu op lijnrust en wandel rustig zo'n 20-25 minuten per keer, wat gewoon goed gaat. Het zou kunnen dat het komt door littekenweefsel, het zou ook kunnen dat het bot(vlies) is aangetast door de bestraling. Dat er nog iets in de ondertussen afgesloten wond zit, geloof ik niet echt. Poot is niet warm en niet dik.

Ik weet zeker dat ik pijnstilling, NSAID, krijg maar zou het liever homeopathisch willen ondersteunen. Hij heeft al zoveel troep gehad: bijna drie maanden Carpohen, vijf AB-kuren, narcose voor operatie van een uur, vijf kleinere narcoses voor de bestraling en dat allemaal in een tijdsbestek van drieënhalve maand. Dus vandaar mijn vraag of kurkumapasta iets zou zijn... Of iets anders homeopathisch tegen de pijn.

Hij krijgt trouwens al wel sinds korte Prostavit forte vanwege een vergrote prostaat. Aangeraden was ypozane of castratie  ::) maar heb aangegeven het liever homeopathisch op te lossen. Vooralsnog heeft hij er baat bij want hij is gestopt met waterige bloeddruppels (niet veel). Maar homeoptahie bijt elkaar niet in deze toch?
#3080703
Annemarie Rijnveld schreef: Bij het Bio winkeltje in de Boompjesstraat Liesbet. Ik koop daar ook de cocosolie.
Ben zojuist geweest maar dat wat jij er koopt had ze niet/kon ze niet vinden :confused1:
Wel iets van een ander merk, kleinere verpakking. Heb die maar meegenomen want ik wil er graag nu mee gaan beginnen. Dus Tous heeft zojuist zijn eerste hap gehad van wat wij thuis de "verjongingskuur" noemen :biggrin2: Nu maar hopen dat ik straks net zulke positieve dingen kan schrijven als andere hier.

Ik lees hier dat men best snel resultaat merkt....ben benieuwd!
#3080752
zurca schreef: Ben zojuist geweest maar dat wat jij er koopt had ze niet/kon ze niet vinden :confused1:
Wel iets van een ander merk, kleinere verpakking. Heb die maar meegenomen want ik wil er graag nu mee gaan beginnen. Dus Tous heeft zojuist zijn eerste hap gehad van wat wij thuis de "verjongingskuur" noemen :biggrin2: Nu maar hopen dat ik straks net zulke positieve dingen kan schrijven als andere hier.

Ik lees hier dat men best snel resultaat merkt....ben benieuwd!
hmm, heb je om kurkuma gevraagd, of geelwortel? Even gekeken, er staat ''kurkuma'' op het potje...wel gek, hoor. Als je de winkel binnenkomt, dan staat/stond het helemaal aan de rechterkant van de winkel, tegen de wand achterin..op een plank een beetje onderaan...het helpt zeer zeker, ik heb het ook op mij zelf uitgetest ;)
#3080792
zurca schreef: Kurkuma...
Dit stond ook rechts in de winkel, bij het raam, onderin... Ook een potje maar dan van Mattison :P En niet goedkoop maargoed... als het helpt dan zoek ik voor een volgende hoeveelheid wel ff verder ;) Ik wou gewoon perse nu beginnen ::)
Nee, andere kant rechts, hahah, niet vlak bij het raam, maar doorlopend naar achteren.Daar stond het destijds...misschien is ze door de voorraad Sonnentor heen, of ik heb toen haar hele voorraad meegenomen?
#3081054
yazzie schreef: Zou deze kurkumapasta ook iets kunnen doen bij een hond die bestraald is vlak onder het polsgewricht en daar mogelijk nog hinder van ondervindt?

Hond is eerst geopereerd en daarna vijf keer bestraald in Utrecht. Na bestraling ontstond wederom een wond die meerdere malen is gaan ontsteken en waarvoor hij dus meerdere kuren antibiotica (Baytril) heeft gehad. AB-kuren werkte echter niet; wond bleef ontsteken. Uiteindelijk ben ik gestopt met de AB en alleen met Manuka honing gaan smeren. Na twee dagen was de ontsteking al weg en binnen twee weken was wond dicht.

Maar... Sinds vorige week laat ik hem weer los en ja, dan gaat ie als een maloot rennen en dat gaat dus niet goed. Tijdens het rennen laat hij niks zien. Maar daarna wel. Hij ontziet zijn rechterpoot, leunt dus in stilstand op links en hij loopt ook wat onregelmatig. Niet echt mank maar voorzichtig. Dus hij staat nu op lijnrust en wandel rustig zo'n 20-25 minuten per keer, wat gewoon goed gaat. Het zou kunnen dat het komt door littekenweefsel, het zou ook kunnen dat het bot(vlies) is aangetast door de bestraling. Dat er nog iets in de ondertussen afgesloten wond zit, geloof ik niet echt. Poot is niet warm en niet dik.

Ik weet zeker dat ik pijnstilling, NSAID, krijg maar zou het liever homeopathisch willen ondersteunen. Hij heeft al zoveel troep gehad: bijna drie maanden Carpohen, vijf AB-kuren, narcose voor operatie van een uur, vijf kleinere narcoses voor de bestraling en dat allemaal in een tijdsbestek van drieënhalve maand. Dus vandaar mijn vraag of kurkumapasta iets zou zijn... Of iets anders homeopathisch tegen de pijn.

Hij krijgt trouwens al wel sinds korte Prostavit forte vanwege een vergrote prostaat. Aangeraden was ypozane of castratie ::) maar heb aangegeven het liever homeopathisch op te lossen. Vooralsnog heeft hij er baat bij want hij is gestopt met waterige bloeddruppels (niet veel). Maar homeoptahie bijt elkaar niet in deze toch?
Kurkuma verlengt de bloedingstijd , dus je moet oppassen met operaties , en ruim van te voren stoppen met de kurkuma.[ik meen 5 dagen]
En omdat het een sterke antioxidant is , is het niet handig om het te gebruiken tijdens chemotherapie. Het zou de werking daarvan dan kunnen verminderen.
Ik lees ook regelmatig dat het een detox effect heeft , en op die manier de lever ondersteunt.
Ik raad je aan om de pasta te gebruiken , want dan is de smaakt een stuk beter te hebben , alhoewel mijn honden er geen probleem mee hadden om het poeder te eten.
Nee heb je , ja kun je krijgen , ik zou het proberen!
Sterkte verder met je doggy ;)
#3081289
Bedankt voor je reactie maarre... hij is dus al geopereerd (eind september 2014) en hij heeft geen chemo gehad maar is bestraald (eind november/begin december). Kurkuma zou alleen als pijnbestrijding zijn. Tijdelijk en niet permanent (hoop ik).

Ik heb de capsules van Solgar gekocht en geef elke dag een halve capsule (capsules kunnen heel makkelijk open). Volwassen persoon mag één capsule per dag tijdens maaltijd; mijn hond weegt bijna 45 kilo. Ik geef het 's avonds door zijn voeding met heel klein snufje peper en theelepel biologische kokosolie. Hoop dat dit het gaat doen want NSAID's wil ik liever niet meer geven...  :-X
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door