Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2982094
Lizzy schreef: Ja, als je de pasta maakt, moet je de kokos verwarmen. Wat ik precies doe (ala Lizzy): ik neem 1 theelepel kurkuma. Doe daar 3 snufjes gemalen (verse) zwarte peper bij. Dan maak ik een pasta met olijfolie. En dat knikker ik in de voerbak en daar doe ik een schepje kokosolie bij.
Ok, dat dus allemaal zonder verwarmen haha
Mijn hemel, kan goed merken dat ik bijna nooit in de keuken sta

Olijfolie ... Gewoon uit de supermarkt, of ben ik nu aan het schelden ? :D
#2982096
Monique77 schreef: Ok, dat dus allemaal zonder verwarmen haha
Mijn hemel, kan goed merken dat ik bijna nooit in de keuken sta

Olijfolie ... Gewoon uit de supermarkt, of ben ik nu aan het schelde
n ? :D (hebben ze ook in de super, extra vergine bio)
Extra vergine uit de super is prima :biggrin2:. Bio is natuurlijk beter :biggrin2:
#2982271
ik bewaar het in de kast...kokosolie bevat geen omega 3...
cit: ''Kokosolie bevat verzadigende vetzuren. Deze vetzuren zijn zeer stabiel en geschikt om te verhitten op hogere temperaturen. De olie is vast bij kamertemperatuur en heeft een smeltpunt tussen 30-37 graden Celsius. Het voordeel van kokosolie is dat het 2 jaar op kamertemperatuur bewaard kan worden zonder dat het ranzig wordt (bederft).''

http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... 530&page=9
#2982293
Lizzy schreef: Extra vergine uit de super is prima :biggrin2:. Bio is natuurlijk beter :biggrin2:
Bij de Jumbo hebben ze Bio extra vergine kokosolie in potten van 500ml. Is niet geurloos en gebruik 'm alleen voor de honden en katten.

Zelf hebben we bio geurloze, want anders vind ik het niet te vreten. :biggrin2:
kiara schreef: dank je gaat het de kast in ;)
+1 :)
#2982313
Ruisje schreef: Bij de Jumbo hebben ze Bio extra vergine kokosolie in potten van 500ml. Is niet geurloos en gebruik 'm alleen voor de honden en katten.

Zelf hebben we bio geurloze, want anders vind ik het niet te vreten. :biggrin2:+1 :)
Met het nadeel dat geurleus niks meer bevat. Doodgestoomd.
#2982321
Inge en Bono schreef: Waarom bevalt vers maken jou toch beter dan de pasta, Lizzy?
Geen idee. Het is puur gevoelsmatig.... Nergens op gebaseerd. Het slaat ook misschien wel 10 keer nergens op, maar ik heb het gevoel dat het ongekookt voor mij en Linga beter werkt dan gekookt. Ik vind die pasta eigenlijk ook vies. En vers niet. Maar nogmaals, waarschijnlijk slaat het nergens op!
#2982352
Ik lees in de beginpost

"werkt bindend en werkt geweldig bij diarree"


Nu heeft mijn hond sinds 1.5 dag diarree, al het eten is er nu uit en ze poept nu alleen nog wat vocht.
Normaal gesproken zou ik nu niks geven, alleen gekookt water. Ze is verder gezond dus ik wacht dan rustig tot het helemaal over is en begin dan met licht verteerbaar eten zoals gekookt kipfilet.

Maar hoe zou je Kurkuma nu ondersteunend kunnen geven? Ik denk namelijk niet dat ik het zonder te mengen met voer bij haar naar binnen krijg.
In een lege capsule stoppen en die geven?
En dezelfde dosering als in beginpost?
#2982363
Lizzy schreef: Geen idee. Het is puur gevoelsmatig.... Nergens op gebaseerd. Het slaat ook misschien wel 10 keer nergens op, maar ik heb het gevoel dat het ongekookt voor mij en Linga beter werkt dan gekookt. Ik vind die pasta eigenlijk ook vies. En vers niet. Maar nogmaals, waarschijnlijk slaat het nergens op!
Dank je, dan ga ik beiden proberen, kijken wat ons het beste bevalt.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door