Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3084479
Annemarie Rijnveld schreef: Anne, ik kook het ook niet meer....ik geef een kwart tl. met flink wat kokosolie (of olijf of vis) e vers gemalen peper, roer het door het eten, en klaar! Bij Yuma werkt het als een tierelier.
Mooi zo! Ik heb het recept namelijk ook doorgegeven aan een kennis van me met een Duitse herder met artrose, en dan is het wel handig als het recept klopt! :biggrin2:
#3084492
Turmeric User Group geeft twee recepten, 1 is gekookt, zodat je een batch kan maken...de ander is vers klaargemaakt, niet gekookt dus...veel handiger eigenlijk, tis in 2 seconde klaar...

Ik denk dat het maken van een batch handig is wanneer je grote hoeveelheden wil geven (paard) of wanneer het wordt gebruikt om het op die smerige sarcoides te smeren...
#3084580
Annemarie Rijnveld schreef: Turmeric User Group geeft twee recepten, 1 is gekookt, zodat je een batch kan maken...de ander is vers klaargemaakt, niet gekookt dus...veel handiger eigenlijk, tis in 2 seconde klaar...

Ik denk dat het maken van een batch handig is wanneer je grote hoeveelheden wil geven (paard) of wanneer het wordt gebruikt om het op die smerige sarcoides te smeren...
Ah, oké. Dan hou ik het bij de ongekookte versie - veel minder bewerkelijk! :biggrin2:
#3084779
Hier een heel slechte reactie van kurkuma van Solgar en rimadyl.  Bij mijn hond is die desastreus: al een dag diarree met bloed. Ik ben met beide gestopt en geef nu alleen gekookte kip met zilvervliesrijst.Wellicht dat het bij andere honden wel goed gaat, maar hier is het op de vijfde dag helemaal fout gegaan. .. :'(
#3085109
Tous krijgt nu een week 1 keer per dag de kurkuma met peper en olijfolie en ik denk....hoop..dat we een heel klein beetje verbetering gaan zien. Hopelijk gaan we die verbetering nog duidelijker zien ;)
Ik geef vooralsnog alleen de kurkuma, zit nog wel te denken aan duivelsklauw maar geef de kurkuma nog even een paar weken de tijd.
Tous wil namelijk niet meer, veel, wandelen. Rondje door de buurt is prima maar polder rond is er niet meer bij. Hij loopt ver achter ons, langzaam te sjokken. En dat is niet "des Tous". De laatse paar dagen wil hij echter in de middag wel weer een klein rondje polder doen met mijn vriend, loopt dan ook weer voorop. Is weer de omgeving aan het afspeuren... Dat geeft hoop ;)
#3085164
Annemarie Rijnveld schreef: Ik verdeel de dagdosis, 's ochtends en 's avonds...je kan het bijvoorbeeld ook 3 x per dag geven, is nog beter. en je mag de dosis ook langzaam ophogen.
Kijk, goede tips... bedankt!
Ik had de eerste dagen wel 2 maal daags gegeven, ivm eventueel een reactie op de kurkuma. Maar dan ga ik de dagdosis weer verdelen en miss. wat meer geven over een week ofzo...
#3114404
zurca schreef: Tous krijgt nu een week 1 keer per dag de kurkuma met peper en olijfolie en ik denk....hoop..dat we een heel klein beetje verbetering gaan zien. Hopelijk gaan we die verbetering nog duidelijker zien ;)
Ik geef vooralsnog alleen de kurkuma, zit nog wel te denken aan duivelsklauw maar geef de kurkuma nog even een paar weken de tijd.
Tous wil namelijk niet meer, veel, wandelen. Rondje door de buurt is prima maar polder rond is er niet meer bij. Hij loopt ver achter ons, langzaam te sjokken. En dat is niet "des Tous". De laatse paar dagen wil hij echter in de middag wel weer een klein rondje polder doen met mijn vriend, loopt dan ook weer voorop. Is weer de omgeving aan het afspeuren... Dat geeft hoop ;)
Hoe gaat het nu met Tous? Jullie verhaal is nogal herkenbaar voor mij namelijk, vooral dat van de trillende achterhand en niet veel zin meer hebben om te lopen.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door