Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2974526
Je bent een  :angel2:
Dank je wel ga ook meteen stoppen met cera
Ik zelf gebruik nauwelijks knoflook
Ik geef het de honden eigenlijk tegen de vlooien en teken en ik weet niet of het toeval is maar beide geen last van, geen teek gezien
Dus zal mij benieuwen nu ik stop bij cera of zei dan wel een teek oploopt, maar dat is dan minder erg als wat ik net las
#2981805
Ik wil het hier ook even delen. Vier jaar geleden heeft mijn schatje Linga een ongeluk gehad. Zij is met haar achterpoot keihard tegen een boom aan gelopen, daarbij is haar kruisband volledig afgescheurd en haar meniscus totaal  verpletterd. Zij is geopereerd, heeft fysio gehad maar eigenlijk heeft ze daarna nooit meer 100% gelopen. In de zomer ging het nog wel, maar zodra het weer wat kouder en vochtiger werd, werd haar knie ook weer slecht.

Om deze reden ben ik haar een aantal weken geleden kurkuma gaan geven. En ik wilde het eerst zelf ook niet geloven maar haar gangwerk is met 90% verbeterd!

Helaas heb ik geen filmpje van voor de kurkuma. Dus je moet me op mijn mooie blauwe ogen geloven. Of niet. Kan het ook niet wetenschappelijk aantonen. Het is maar 1 hond, 1 voorbeeld. Maar ik vind het toch de moeite van het delen waard, aangezien kurkuma (biologische) niet duur is en misschien meerdere hondjes kan helpen!

Een filmpje erbij van Linga's gangwerk van vandaag de dag: Nogmaals, jammer dat ik geen filmpje heb van voor de kurkuma... Maar zeg nou zelf, zou je het niet weten, zou ik je er niet op attenderen, zou je toch niks aan haar gangwerk op te merken hebben, erbij optellend dat ze nu 9 jaar is? Nou geloof me (en dat staat echt ook hier en daar op het forum gemeld), ze liep gewoon niet echt mooi meer, sinds het ongeluk van 4 jaar geleden.
#2981868
Monique77 schreef: Mag ik vragen waar jullie je Kurkuma en kokosolie bestellen ?
Ik heb biologische kurkuma hier besteld: https://www.pit-pit.com/ en ik koop kokosolie bij de natuurvoedingswinkel. Kokosolie moet echt extra vergine, niet ontgeurt en bio zijn. Volgende keer bestel ik 'm ook eens bij pit en pit. Deze is goedkoper dan die ik nu heb. Ik had altijd die van Witsenburg, heb nu een keer die van Amanprana gekocht en die is veel zachter dan die van Witsenburg. Veel prettiger om uit de pot te halen als het in de keuken 19 graden is. Die van Witsenburg moet je echt inhakken.
#2982040
Monique77 schreef: Stom, er staat gewoon een recept hier in het topic voor een pasta ....
Ga er morgen eens mee aan de slag, leuk leuk leuk :biggrin2:
Nou..., ik moet zeggen, ik geloof dat vers mij beter bevalt (ik ben zelf ook begonnen, 2 weken geleden). Ik neem voor Lingie 1 theelepel biologische kurkuma. Daarbij versgemalen zwarte peper (2 keer draaien met de molen op standje 'fijn'). Daar doe ik extra vergine olijfolie bij totdat het een papje wordt. En dat gooi ik door haar eten. Ze eet het zo op!
#2982058
Lizzy schreef: Nou..., ik moet zeggen, ik geloof dat vers mij beter bevalt (ik ben zelf ook begonnen, 2 weken geleden). Ik neem voor Lingie 1 theelepel biologische kurkuma. Daarbij versgemalen zwarte peper (2 keer draaien met de molen op standje 'fijn'). Daar doe ik extra vergine olijfolie bij totdat het een papje wordt. En dat gooi ik door haar eten. Ze eet het zo op!
Ja, maar wat moet ik dan met het kokos vet ? :P
#2982082
Monique77 schreef: Ja maar kokos olie zul je toch eerst moeten verwarmen voordat het de kurkuma opneemt denk ik zo ;)
Ja, als je de pasta maakt, moet je de kokos verwarmen. Wat ik precies doe (ala Lizzy): ik neem 1 theelepel kurkuma. Doe daar 3 snufjes gemalen (verse) zwarte peper bij. Dan maak ik een pasta met olijfolie. En dat knikker ik in de voerbak en daar doe ik een schepje kokosolie bij.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door