Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3081713
Euh... Solgar capsules duurste oplossing? dat zou best kunnen... ;) Maar heb heel goede ervaring met Mariadistel van Solgar en hond met chronische hepatitis, vandaar.

Was € 25,- voor een pot Solgar Turmeric Root maar doe er dus vier maanden mee. Er zitten 60 capsules in en hij krijgt een halve capsule per dag. Dus ja, kan ongetwijfeld goedkoper en als ik het permanent moet gaan gebruiken, ga ik het ook anders doen (de pasta maken en ook de kurkuma van Pit & Pit bestellen). Ik wil Solgar nog wel even gaan mailen of ik ook een hele capsule mag geven aan hond van 45 kilo, mocht er geen resultaat geboekt gaan worden met halve capsule. Maar wil het eerst even twee/drie weken aanzien om te zien wat het gaat doen. Ik hoop zo dat dit het gaat doen want anders wordt het waarschijnlijk toch weer NSAID's... :-[
#3082130
yazzie schreef: Euh... Solgar capsules duurste oplossing? dat zou best kunnen... ;) Maar heb heel goede ervaring met Mariadistel van Solgar en hond met chronische hepatitis, vandaar.

Was € 25,- voor een pot Solgar Turmeric Root maar doe er dus vier maanden mee. Er zitten 60 capsules in en hij krijgt een halve capsule per dag. Dus ja, kan ongetwijfeld goedkoper en als ik het permanent moet gaan gebruiken, ga ik het ook anders doen (de pasta maken en ook de kurkuma van Pit & Pit bestellen). Ik wil Solgar nog wel even gaan mailen of ik ook een hele capsule mag geven aan hond van 45 kilo, mocht er geen resultaat geboekt gaan worden met halve capsule. Maar wil het eerst even twee/drie weken aanzien om te zien wat het gaat doen. Ik hoop zo dat dit het gaat doen want anders wordt het waarschijnlijk toch weer NSAID's... :-[
Ik zou gewoon 1 capsule gaan geven. En geen theelepel maar een eetlepel kokosvet.
#3082195
Lizzy, dank je wel. Denk je dat één capsule van Solgar ook samen kan met Rimadyl? Sinds vanochtend loopt hij echt mank. Waarschijnlijk is gewrichtskraakbeen door bestraling aangetast en is er artrose ontstaan. Soms gebeurt dat... :'(. Zojuist contact gehad met oncoloog uit Utrecht.
#3084293
zurca schreef: Voor de gewone 13.50 voor 2.5 kilo.
Voor de bio 37.50 voor 2.5 kilo.

Ik ga eerst nog even kijken bij het winkeltje hier op dorp waar Annemarie mij op wees. Anders ga ik voor de gewone ;)
Edit: duh, ik las weer half. Dacht een koopje voor je te hebben (1 kg voor 15,90 €), maar niet dus - de prijzen die jij noemt zijn voor 2,5 kilo! ;D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 10 mar 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#3084313
Ik zit her en der nog in het topic te lezen, en daarbij komt de vraag naar boven of het nodig is de kurkuma eerst te koken met water en dan pas de olie en peper erdoor te doen. Gewoon een lepeltje kurkuma met wat gemalen peper door olijfolie mixen is niet voldoende?

Edit: ik vond deze tekst net: http://kanker-actueel.nl/amc-onderzoekt ... -snfk.html, met daarin de volgende opmerking:

"Want curcumine kan niet goed tegen licht, water en zuurstof en ook het koken bevordert de werkzaamheid niet." Nou gaat de tekst specifiek over gebruik van kurkuma in de strijd tegen kanker, maar toch.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 10 mar 2015, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door