Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3169980
Ik heb net het hele topic doorgespit en zou de kurkuma ook wel voor Rocky willen proberen.
Hij verstapt zich heel snel met zijn re-voorpootje.
Maar het valt mij al tijden op dat hij niet graag wil wandelen. De weg terug naar huis loopt hij wel als een speer.
Al merk ik wel dat hij met re-voorpootje heel licht mankt. Volgens de orthopeet zit het in zijn pols, waarschijnlijk ooit de banden verrekt en nu een zwak punt.

Rocky weegt tussen de 6,6 en 6,8 kg hoeveel kurkuma mengsel moet ik hem dan per dag geven?
Ik wil het wel vers maken. Heb nog niets in huis maar wil de kurkuma en de kokosolie dan gaan bestellen bij Pit-Pit.
#3171989
DewiSam schreef: Hoe gaat het nu met Tous? Jullie verhaal is nogal herkenbaar voor mij namelijk, vooral dat van de trillende achterhand en niet veel zin meer hebben om te lopen.
Sorry voor mijn ontzettend late reactie, ik lees nu je vraag pas :-[
Misschien heb je het elders al gelezen maar Tous blijkt dus een insulinoom te hebben wat al zijn klachten heeft veroorzaakt.
#3173190
Hallo,

Nieuw hier (maar al even meelezer) en geïnspireerd door de goede berichten, ben ik ook gestart met de kurkuma voor onze bull.
Gebruik het zelf al langere tijd met regelmaat, maar er eigenlijk nooit aan gedacht om het ook aan onze hond te geven.
Ik ben heel benieuwd of, en zo ja, wát ik dan ga merken aan d'r.

We hebben een ouder wordende bull, met een flinke (psychische) rugzak.
Een actieve spring in 't veld is ze nooit geweest, maar nu ze wat ouder wordt komen ook de kleine kwaaltjes.
Strammer, minder goed zien, wat ouderdomswratjes her en der.

Ik geef trouwens verse geraspte kurkuma (met bio kokosolie en zwarte peper) en ze vindt het heerlijk.
#3182040
Ik ga het ook maar hier proberen, de "aanvallen" van kopschudden komen mij toch te vaak voor en aangezien het ook baat kon hebben bij epilepsie gaan we het gewoon proberen. Maar ik heb nog 2 vraagjes:


De hoeveelheid van 1/4 theelepel per 5kg zou voor mijn 10kg hondje betekenen 1/2 theelepel.
Maar die hoeveelheid is dat van de al aangemaakte pasta of is dat de hoeveelheid poeder die je nog gaat aanmaken? dit maakt wel een enorm verschil lijkt mij.

Verder heb niet gezien (of ik heb er overheen gelezen?) dat het ook helpt bij/tegen artrose (de hond heeft nog geen pijn). Stopt het proces? Iemand ervaring?
#3182046
petralita schreef:Ik ga het ook maar hier proberen, de "aanvallen" van kopschudden komen mij toch te vaak voor en aangezien het ook baat kon hebben bij epilepsie gaan we het gewoon proberen. Maar ik heb nog 2 vraagjes:


De hoeveelheid van 1/4 theelepel per 5kg zou voor mijn 10kg hondje betekenen 1/2 theelepel.
Maar die hoeveelheid is dat van de al aangemaakte pasta of is dat de hoeveelheid poeder die je nog gaat aanmaken? dit maakt wel een enorm verschil lijkt mij.

Verder heb niet gezien (of ik heb er overheen gelezen?) dat het ook helpt bij/tegen artrose (de hond heeft nog geen pijn). Stopt het proces? Iemand ervaring?
Mijn hond heeft behoorlijke artrose in de heupen, wegens zware HD. Sinds vorig jaar oktober geef ik kurkuma op advies van iemand. Ik maak wat pasta voor een 3-4 dagen en geef mijne elke dag een theelepel (hond van 35 kilo)
Verhouding die ik gebruik is 2-1
2 delen kurkuma 1 deel kokosolie, en een snufje peper.
Bij Brutus werkt het echt geweldig, hij had vorig jaar mega last van de omslag naar herfstweer, ik moest hem echt veel meer pijnstilling geven. Van af en toe een 50mg carporal, naar bijna dagelijks 50 Mg. Na 2 weken kurkuma werd dit al weer veel beter en nu zitten we weer gewoon op indien nodig 50mg. Dit jaar merkten we er bijna niets van met de omslag van het weer.
Zelfs mijn man zei laatst al, goh je moet echt niet stoppen hoor met dat gele spul, hij blijft goed lopen!
#3190968
Ik heb veel gelezen hier over kurkurma - interessant, telkens ook weer nieuwe ideeën erbij, die ook weer vragen opleveren, als ik alles goed heb begrepen maakt het niet uit of je het kookt ( verwarmt en dus voor meerdere keren maakt ) of dat je het per keer gewoon maakt? Volgens mij wel het beste om de combi te doen met kurkurma, kokosolie en vers gemalen zwarte peper toch ( dus geen visolie of andere olie )? Volgens de eerste berichten zou je biologische kurkurma moeten hebben ( meeste gaven aan dat ze de biologische van pit en pit kochten )en later las ik weer dat dit toch niet het geval is, als ik het goed begreep had dit te maken met het gehalte aan curcumine wat een zeker % gehalte moet hebben - welke? Voor inwendig gebruik, met kleine hoeveelheid beginnen en evt. opvoeren. Gebruikt iemand het ook uitwendig als smeersel? Versterkt immumsyteem, weerstand, tegen ontstekingen, gewrichtsklachten zijn toch een beetje de belangrijkste toepassingen?
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door