Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2777910
Ik weet niet zo goed wat ik van die allergietesten moet vinden. Het blijkt dat 50% van de honden zonder atopie ook positief reageren in die test. Ooit een hond gezien met die bleek helemaal geen atopie te hebben maar een traag werkende schildklier, ondertussen was ie volgens die test voor van alles en nog wat allergisch. Schildklier werd behandeld en weg was de jeuk.
Ik vind dat je ook vaak toch nog prednison moet geven tijdens het desensibiliseren omdat honden vergaan van de jeuk, het duurt ook minstens 8 maanden voordat je resultaat kan zien.  :-\
Zo te lezen is de auteur van dit boek ook niet echt gecharmeerd van desensibiliseren.
#2778061
*Dorothea* schreef: Wat ik mis in dit boekje zijn de cyclosporines oftewel atopica. Ook geen fijn middel, maar ben benieuwd wat de auteur daarvan vindt.
Het zou kunnen dat het boek daar net te oud voor is. Maar ik vermoed eigenlijk dat hij daar hetzelfde van zegt als van prednison en antihistamines: alleen gebruiken als al het andere niet werkt. Hij is en blijft een holistisch dierenarts natuurlijk....

Ik haal even van zijn website:

Goal #2 - Say NO to Drugs.
One of the most important aspects of a holistic health care plan for your pets is saying NO to drugs whenever possible, and finding alternatives to traditional medications. Drugs certainly have their place in the treatment of many diseases, and we shouldn’t totally abandon their use. In my opinion, they work best for acute problems (such as serious infections and the occasional flare-ups of chronic problems like allergies and arthritis.) More chronic problems (and often minor acute problems) respond best to alternative therapies like herbs, homeopathics, magnetic therapy, chiropractic, and acupuncture. Chronic use of conventional drugs is often more expensive than alternative treatments, and side effects are much more commonly encountered when using conventional medications than when alternative therapies are used. Additionally, many pets treated with chronic drug therapy develop side effects from these drugs, or even another disease from the drug therapy! This means that even more drugs are used to treat these secondary disorders, leading to further increases in side effects or second or third diseases.

Finding natural, alternative therapies is a safer, healthier approach for treating the pet with chronic problems. When drugs need to be used in treating diseases in pets, especially chronic diseases, the LOWEST dose of the drug that provides relief should be used for the SHORTEST amount of time. This approach minimizes side effects, and also gives the pet the "correct" amount of drug it needs at that time. Feel free to email me for my handout about natural therapies that can be used in place of conventional medications.”

http://petcarenaturally.com/articles/5-goals.php
#2779190
Lizzy, bedankt voor het vertalen!

Als ik dit lees, word ik wel een beetje gek  :'( Xerox heeft in vergelijking met een 'normale' hond nog best veel klachten. In verhouding met 1,5 jaar geleden is het muggenziften, maar zeker in dit seizoen moet ik hem echt regelmatig corrigeren omdat hij aan zichzelf knaagt en hij heeft ook allerlei vage klachten die lijken te wijzen op een bacteriële infectie (of iets dergelijks).

Dan denk ik bij mezelf: misschien moet ik hem bij een goede holistische dierenarts toch nog een keer door de mangel laten halen, maar aan de andere kant wil ik hem al die bezoekjes aan de DA besparen. Daar raakt hij zó gestrest van, waardoor hij weer meer jeuk krijgt en meer gaat krabben, etcetera.

Van ons mag de winter beginnen...
#2791376
Een hele hoop leesvoer!! Dank je wel voor het vertalen inderdaad!!

En als het om een kat gaat  :o ??
Daar vind ik niet zo veel info over ook, meestal zijn het verhalen over honden.

Genetisch?? Ik heb broer en zus rondlopen, alleen zus heeft atopische dermatitis ( hopelijk goed gespeld ).
#2791628
Wheaty / Ine en Keagen schreef: Een hele hoop leesvoer!! Dank je wel voor het vertalen inderdaad!!

En als het om een kat gaat :o ??
Daar vind ik niet zo veel info over ook, meestal zijn het verhalen over honden.

Genetisch?? Ik heb broer en zus rondlopen, alleen zus heeft atopische dermatitis ( hopelijk goed gespeld ).
Er zal ongetwijfeld een genetische aanleg mee kunnen spelen, in sommige rassen schijnen er echt lijnen te zijn waar het veel voorkomt (bv Westies).
In mijn ras ken ik er maar 2 waar deze diagnose gegeven is, uit lijnen waar verder niks in voorkomt terwijl ik er echt wel veel van ken. Opvallend genoeg wonen deze twee honden bij 1 eigenaar. Dus uiteraard hou je het in je achterhoofd maar volgens mij is het niet zó simpel.
#2792128
Bedankt Lizzy voor deze vertaling! Onze Tequila heeft ontzettende last van allergie en we zijn nu zoekende om dit op een zo natuurlijk mogelijke manier op te lossen, aangezien we niet continu cortisone willen spuiten... En als ik dit stuk zo lees zijn we op de goede weg.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door