Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2594143
**Jillaroo** schreef: Tjee die lijst, ik geloof als ik hier weer een nest ga krijgen eerst bij jou kom shoppen. ik heb ook een kleinflesje jenever, moest ik perse halen van een grote fokker, en dat doe je dus braaf. maar het zit nog steeds dicht en waarom dat ik het nodig moest hebben?? Niet om mijzelf er mee te gaan bezatten.. :biggrin2:
Flesje jenever hier ook altijd bij de hand gehad bij de lammetjes. Als er eentje niet zo lekker op gang komt is een drupje in het bekje vaak genoeg om alles even lekker te laten stromen. Bij pups misschien ook?
#2594214
Lizzy schreef: Ik heb net even naar mijn kraambox/kamer gekeken. Volgens mij heb ik alles in huis..... Even checken:

Schone vetbedden.
Schone matrashoesjes.
Schone handdoeken (stuk of 50).
Schone puppy-droogdoekjes (stuk of 20).
Nestlapjes.
Drinkbak met rand voor in de werpkist.
Kruiken.
Lege Spa flessen om als kruik te dienen.
Puppy ID bandjes dankzij Erna.
Nog meer incontinentiematten, dankzij Door.
Rauwe geitenmelk in de vriezer, dankzij Henneke.
Steriele handschoenen, 4 paar.
Steriel glijmiddel.
Slijmzuigertje.
Flosdraad.
Twee sondes (ik vraag me af of dat genoeg is....).
Omgeving thermometer.
Koortsthermometer.
Puppy flesjes met meerdere speentjes.
Geitenmelk van Farmfood.
Nagelschaartje pups.
Traumeel.
Nutridrops.
Betadine.
Dettol.
Puur Utero.
Belladonna.
Bryonia D4
Asa Foetida D6.
Phytolacca D6.
Caulophyllum D30.
Hepar Sulfuris D4.
Wasmand om puppy's in te leggen tijdens verschonen.
Warmte-box Myra wordt nog aan gewerkt :biggrin2:
Scherpe uitgekookte schaar.

Mis ik nog wat?
Heel veel rollen wc papier en een emmer om het snel in te kegelen. Want meestal moet je snel zijn als ze alle 14 tegenlijkertijd beginnen te produceren, voordat ze er weer doorheenbanjeren :biggrin2:
#2594233
Spannend !!! Nu is het echt bijna zover !!!

Wat ik nog mis op je lijstje ?
- een schriftje om alles op te schrijven, hoe laat de weeen begonnenm, de vliezen braken, tijden van pups enzo
- een Kocher (een tangetje met platte bek- ik zou niet meer zonder willen- je klemt dat ding op de navelstreng en die kneust de boel dusdanig en klemt de boel dusdanig dat je de navelstreng zo los kunt scheuren, zonder dat deze nog nabloedt ! Dus geen flosdraad meer nodig.)
- Als je nu niet meer op tijd aan flosdraad kunt komen kun je ook gewoon garen nemen en dat even door de betadine halen.
- een afval bakje om de nageboortes in te doen (min degene die ze opeet natuurlijk, maar dan kun je ze makkelijk natellen achteraf)
- en ik zelf vind het prettig om een mand/ krat klaar te zetten waar ik evt. wat pups in weg kan leggen. Soms zijn de teven tussen de pupjes door nog erg onrustig, en gooien ze nog een keer de werpkist overhoop- dan is het wel fijn als je de pups even "veilig" weg kan leggen. Of als de teef flink aan het persen is en daardoor niet zo voorzichtig met de al geboren pupjes. Ik had zelf een wasmand met een lekker zacht kleed, met onderin een warmtematje.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door