Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#270895
Het is bijna 7 jaar geleden, maar ja ik dacht dat je ze kon bewegen. Bij mijn derde hond heb ik die ene weg laten halen, toen hij na een volgende vaccinatie weer op kwam zetten.. De dierenarts had gezegd, dat het een cyste was, maar toen hij het open sneed, was het geen holte. Ik heb het indertijd niet laten onderzoeken.
bij de jongste verdwenen ze na een paar maanden.
Anneke
Door Laura2004
#271449
Lizzy schreef: Waanzinnig interessant. Ik weet niet maar gevoelsmatig denk ik dat jij wel extreem veel 'pech' hebt gehad met de entingen?

Bij veel honden gaat het jarenlang 'wel goed' (de vraag is hoeveel eigenaren problemen linken aan de enting. Dierenartsen doen het niet, ik denk de meeste eigenaren ook niet. Zelf heeft mijn hond Brutus ieder jaar de verschrikkelijkste diarree aanvallen gehad. Het bloed spoot er dan uit. Ieder jaar weer een antibioticakuur. Totdat ik het erg opvallend vond dat dit altijd plaats vond NA zijn cocktail-enting. Ik ben gestopt met vaccineren en hij heeft geen diarree meer gehad. Maar mijn ex-dierenarts vindt het toeval en blijft stug volhouden dat het niet van de enting geweest kan zijn).

Laat je pups trouwens ook niet meer enten? Ook niet door/bij de fokker?

Ik heb trouwens zelf ook jarenlang in de winter gevaccineerd (ook Weil). En het echte gevaar voor Weil vindt pas in het najaar plaats... Toen boden de vaccins 9 maanden garantie. Aan de andere kant weet ik niet of dit een goed argument is.... Volgens mij is er namelijk aan het Weil vaccin niets veranderd maar hebben ze gewoon onlangs aangetoond dat het 12 maanden bescherming biedt (ipv 9). In theorie is het dus erg goed mogelijk dat de enting die 9 maanden bescherming bood toentertijd ook al eigenlijk 12 maanden bescherming bood. Denk ik...

Lizzy ent jij je honden wel tegen Weil in? Kai die zwemt nooit (hij gaat soms met zijn pootjes in het water, maar verder niet) denk dat ik het moet doen of niet?
Door Bieke
#271584
En nu heb ik een Golden. Vannacht wordt ze even 1 jaar. Ze is een schrikkelkind. Ik had wel goed nagedacht. haar moeder ging als pup van 5 maanden al een uur mee (wel aan de lijn). En haar vader is een werkhond, dus daar was ook niet voorzichtig mee gedaan. Want 4 van de vijf (behalve mijn ouwe) hadden ook nog bot- en kniebandproblemen. Ik heb haar vers gevoerd. Nog geen Barf. En ik kon het voor elkaar krijgen, dat zij (en een zusje, dat ook naar iemand zou gaan die vers voerde) niet gevaccineerd werden. De fokster heeft de rest van de pups met 7 weken laten enten en net daarvoor hebben wij onze pups meegenomen.
Door Bieke
#271590
En hoe het met haar is? Ten eerste is ze nooit ook maar een pas onregelmatig geweest, terwijl ze volop beweging heeft gehad. En ze heeft het hele eerste jaar niets gemankeerd. Geen ontstekingen, geen encephalitis of andere neurologische afwijkingen. Nu moet ik wel zeggen, dat er bij mij in de buurt weinig honden wonen en dat ik buitenaf woon. Maar ik heb haar vanaf het begin 1-2x per week mee naar de stad genomen. Ik heb haar niet weggehouden bij andere honden. Ze is met 3-4 maanden mee naar een jachthondendemonstratie geweest waar veel pups rond liepen in verschillende stadia van vaccinatie.
Door Bieke
#271594
En ze is mee geweest naar de Labradordag, waar zo'n 500 Labradors rondlopen, ook pups. Ze is meegeweest naar een pas gevaccineerde pup, die virus kon uitscheiden en haar zo kon besmetten. Maar het is niet gebeurd. o'ja ik vergat te vertellen, dat de moeder op kvv stond, zodat ik het risico durfde te nemen.
Als het een pup geweest was van een brokkenhond of als ik in een stad zou wonen, had ik het risico niet gelopen. Maar dan had ik alleen parvo en hondenziekte laten geven en geen lepto.
Anneke.
Door Helen
#271626
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dergelijke verhalen altijd met een frons lees. Hoe kan 1 persoon, met al zijn honden dergelijke pecht hebben.....? Is er geen andere gemeenschappelijke factor, waardoor jouw honden ziek zijn geworden?

Ik heb wel vertrouwen in de werking van de meeste vaccins, maar vind het entschema die door de meeste DA's gehanteerd wordt belachelijk.
Veel onderzoeken en publicaties over vaccins goed en slecht lichten slechts een kant toe. Hun kant. Het is of helemaal verkeerd, fout en afschuwelijk of het werkt perfect en je kan het ieder jaar spuiten.
Zo werkt het niet. Je moet de voors en tegens kennen en het vanuit die kennis toepassen. Vaccins zijn niet enkel moordmachines. Vaccins redden tevens levens.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271687
Ik laat mijn puppen wel enten maar verder eigenlijk niet, ook niet tegen weil en Donna zwemt. Mijn oude honden werden ook nooit geent en 1 daarvan lag in elke baggersloot die je kon vinden, dronk altijd het gore water tussen de kant en de beschoeiing.
Ze zijn herhaalde malen in contact gewees met pups die later parvo bleken te hebben en zijn niet eens aan de diaree geweest.

De honden vroeger bij ons thuis werden ook alleen maar geent als pups en verder niet.
Door Ysa
#271693
ik vaccineer ook niet meer vanaf een leeftijd van ca 2 jaar
De honden hebben dan genoeg antie stoffen en meer
enten doet niks meer af...
Alleen als je naar het buitenland gaat is het lastig, dan zijn bepaalde entingen verplicht..
Ik vond het een super interessant topic !

Yvonne
Door Laura2004
#271715
sylvia schreef: Ik laat mijn puppen wel enten maar verder eigenlijk niet, ook niet tegen weil en Donna zwemt. Mijn oude honden werden ook nooit geent en 1 daarvan lag in elke baggersloot die je kon vinden, dronk altijd het gore water tussen de kant en de beschoeiing.
Ze zijn herhaalde malen in contact gewees met pups die later parvo bleken te hebben en zijn niet eens aan de diaree geweest.

De honden vroeger bij ons thuis werden ook alleen maar geent als pups en verder niet.
Dan hoef ik Kai zeker niet te enten, want die durft maar net met zijn pootjes in het water en zelfs dat vindt hij een maar eng.
Door Lizzy
#271806
Het is overigens niet zo dat een hond alleen besmet kan raken met lepto bacterieen door te zwemmen.... Daar staat al het e.e.a. over geschreven in het Weil topic.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271815
De oude kat van mijn schoonouders heeft in haar 25 jarige leven verschillende keren per week vis van de hengel af gegeten zo uit de sloten van de Krimpenerwaard. Beestje is nooit geent , dronk uit de sloot lag in de slootkanten te slapen en heeft nooit geen weil gehad, of komt weil ook niet voor bij katten?
Door Lizzy
#271855
sylvia schreef: De oude kat van mijn schoonouders heeft in haar 25 jarige leven verschillende keren per week vis van de hengel af gegeten zo uit de sloten van de Krimpenerwaard. Beestje is nooit geent , dronk uit de sloot lag in de slootkanten te slapen en heeft nooit geen weil gehad, of komt weil ook niet voor bij katten?
Nee, katten zijn niet gevoelig voor Weil. Gelukkig!
Door fester
#272346
Als je dit zo leest dan weet ik het ook niet meer ??? Mijn honden moeten in april voor de ziekte van weil. Ik heb dit speciaal bij de da moeten bestellen. Maar als ik dit allemaal lees dan word ik ook een beetje bang. Mijn honden zijn ook waterhonden liggen overal in te draaien. Vroeger ente ik ook voor de kennelhoest (ik weet nu beter) toen had 1 hond een hele dikkebult in zijn nek. Gelijk naar de da maar het was een entings reactie. In dierenkliniek de ottenhorst (waar ik met mijn hond voor de chemo liep) daar zeggen ze dat al die entingen al lang achterhaald zijn. Maar zij adviseren wel om de weil enting te doen. Ik heb vertrouwen in deze kliniek maar als ik dit allemaal lees danheb ik toch zoiets van is het wel verstandig. ??? ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door