Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#261682
Nelly schreef: Dat zou voor de volwassen honden heel goed kunnen gelden Eva, maar voor de pup?
Die wordt nog geimmunseerd op de natuurlijke manier.
Door Ollie
#261767
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet, wel of niet enten? :-\

Wij wonen aan de vaart, waar dus ook veel ratten zitten!

Ik heb vorig jaar voor het eerst niet geent, maar twijfel nu toch weer, want Belfi had dus een paar maanden geleden ook een rat te pakken! :-\
Ik vind het dus doodeng met die ziekte van weil!
Door Ollie
#261828
sylvia schreef: Ja maar als je dan leest dat er 250 soorten zijn en je maar ent tegen 1 soort :-\
Maar dat is neem ik aan ,toch wel de meest voorkomende? ???
Laatst gewijzigd door Ollie op di 15 feb 2005, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261829
Ollie schreef: Maar dat is neem ik aan ,toch wel de meest voorkomende? ???
Nou dat is dus de vraag, eigenlijk zou je pas moeten enten als er sprake is van weil zodat je weet welke soort er heerst en daar tegen enten.
Door Ollie
#261834
sylvia schreef: Nou dat is dus de vraag, eigenlijk zou je pas moeten enten als er sprake is van weil zodat je weet welke soort er heerst en daar tegen enten.
:-\ Dan weet ik het helemaal niet meer! :-\
Door Lizzy
#261835
Ik vraag me dus alleen af: als Weil zou heersen, ben je dan al niet te laat met enten? De enting moet namelijk 2 keer gegeven worden, met een aantal weken tussentijd. En een enting biedt volgens mij zeker niet vanaf dag 1 bescherming. Dus, ben je dan al niet te laat?

En wat gebeurd er als je ent en je hond heeft de besmetting al opgelopen (maar is niet of nog niet ziek)?

Weil was de lepto bacterie die het meest voor kwam bij honden. Maar zoals je ergens in het begin van dit topic kunt lezen, lijkt er een verschuiving plaats te vinden naar een van de andere 250 lepto-bacterieen.

De Weil bacterie is overigens wel een hele gemene. Het is 1 van de lepto-bacterieen waaraan er jaarlijks toch ook een aantal mensen overlijden. En waarschijnlijk dus ook wel honden. Een aantal van de lepto-bacterieen zijn gewoon minder gemeen als je hond ze op loopt. Maar goed, ik weet niet hoe het zit met die andere 249. Er zitten een paar minder agressieve tussen, maar er zullen er ook vast zijn die net zo gemeen zijn als de Weil bacterie....?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 15 feb 2005, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261843
Ja maar ja dat is eigenlijk wel de meest effectieve manier van enten, pas gaan enten als er iets is , net als met de nekkramp bij mensen, die ent actie kwam ook pas toen de nekkramp begon uit te breken, en daarna heb je van geen geval meer gehoord
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#261847
sylvia schreef: Ja maar ja dat is eigenlijk wel de meest effectieve manier van enten, pas gaan enten als er iets is , net als met de nekkramp bij mensen, die ent actie kwam ook pas toen de nekkramp begon uit te breken, en daarna heb je van geen geval meer gehoord
Blijf het moeilijk vinden aangezien wij aan een vaart wonen. Als het bekent word dat er ziekte van weil is in de omgeving, is er ook een grote kans dat de honden al besmet zijn :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261848
Weetje wat ikzelf altijd aanhou ...

Als ik me er niet mee op mijn gemak voel om niet te enten dan ent ik gewoon.
Door Ollie
#261850
sylvia schreef: Weetje wat ikzelf altijd aanhou ...

Als ik me er niet mee op mijn gemak voel om niet te enten dan ent ik gewoon.
Daar zit ik dus ook sterk over te denken!
Door Lizzy
#261857
sylvia schreef: Weetje wat ikzelf altijd aanhou ...

Als ik me er niet mee op mijn gemak voel om niet te enten dan ent ik gewoon.
Ja, maar helaas vraag ik mijzelf direct af "voel ik mij op m'n gemak om WEL te enten" en het antwoord daarop bij mij is ook altijd: nee.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 15 feb 2005, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261858
Ollie schreef: Daar zit ik dus ook sterk over te denken!
ja dan moet je het gewoon doen, als je niet ent en je zit je alleen maar ongerust te maken, dat schiet niet op.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door