Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2077103
Ik heb gisteren bij Bea de vaccicheck laten doen en dit was de uitkomst:

Bevindingen : Uitslag vaccicheck:
HCC: positief
Parvo: hoog positief
HZ: ontoereikend
Op dit moment niet voldoende antilichamen tegen hondenziekte.
Eigenaar wil zelf graag daartegen enten.
Eigenlijk pas nodig over 2 jaar cocktailenting.

Bioresonantie: weil en parvo geen probleem.
Hondenziekte/HCC en KC wel.

Hond Bea, Ruwharige dwergteckel, teef
Geboren op 08-05-2006 (5 jaar en 2 maanden)

In eerste instantie had ik zoiets van: dan laat ik haar enten voor hondenziekte maar hoe meer ik erover lees en de zin lees dat het eigenlijk pas over 2 jaar nodig is hoe meer ik begin te twijfelen. Heb ook het verhaal van de memorycellen gelezen en de DA heeft hier ook over verteld.

Het blijft moeilijk maar zou graag jullie mening horen.

Ik heb haar de laatste 2 jaar, dus in 2009 en 2010 alleen nog maar tegen Weil laten enten.
Door Deesje
#2077118
je kunt je afvragen 'wat' uiteindelijk het grote verschil is.. als je nu zou vaccineren dan kun je daarna nog weer titeren en heb je kans dat je voorlopig neit meer hoeft te vaccineren. ook over 2 jaar niet. dan ben je nu van het 'mogelijk ongemakkelijke' gevoel af.. want ik denk dat de distemper dus nooit heeft aangeslagen, of had ze voorheen wel hoge titers ervoor?

ik persoonlijk vind het risico op hondenziekte niet zo groot (eigen aanname), zeker niet als je een gezonde volwassen hond hebt dus wachten kan ook..
#2077139
Dit is de eerste keer dat ik heb laten titeren dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Weten jullie misschien of hondenziekte ook enkel alleen geent kan worden of zit deze altijd samen met een andere enting?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2077196
Hondenziekte is niet los te verkrijgen.
Het is ook zo dat de antilichamen zo goed als helemaal weg moeten zijn voordat een enting aanslaat. Als de antilichamen wel aanwezig zijn maar net ontoereikend dan heb je ook nog eens kans dat de enting niet aanslaat. Dus ik zou rustig even afwachten. Hondenziekte komt in Nederland niet meer voor. Alleen als je naar het buitenland gaat waar nog wel veel hondenziekte voorkomt zou je risico lopen.
Door Deesje
#2077202
zover ik weet zit bij zowel nobivac (intervet) als vanguard (pfizer) als merial, distemper in de cocktail met parvo en hepatitis...

ik heb toen ook de DHP laten doen omdat hondenziekte niet goed was (alleen was mijn hond toen nog helemaal niet gevaccineerd)

ik denk dat je dit even met je (holistische) dierenarts moet overleggen, de afweging maken tussen nu dubbelop vaccineren ten opzichte van het risico op hondenziekte... er vanuitgaand dat je hondje 'zo' dus mogelijk al ruim 5 jaar rond loopt (zonder dat je het wist)
#2077213
Hitam schreef: Hondenziekte is niet los te verkrijgen.
Het is ook zo dat de antilichamen zo goed als helemaal weg moeten zijn voordat een enting aanslaat. Als de antilichamen wel aanwezig zijn maar net ontoereikend dan heb je ook nog eens kans dat de enting niet aanslaat. Dus ik zou rustig even afwachten. Hondenziekte komt in Nederland niet meer voor. Alleen als je naar het buitenland gaat waar nog wel veel hondenziekte voorkomt zou je risico lopen.
We gaan over een paar weken wel naar Oostenrijk. Enig idee hoe het daar zit? Ik ga intussen ff erop googlen of ik het zelf kan vinden.

@ Deesje; in het overzicht van de DA staat dat het eigenlijk pas over 2 jaar nodig is, zij zei ook; je moet zelf beslissen en het kan zijn dat in het geval van hondenziekte de memorycellen het aan gaan pakken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door