Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1940925
Ja, je kunt propolis gebruiken om de darmflora te verbeteren. Evenals probiotica. Ik probeer, als ik moet ontwormen, altijd een zo weinig mogelijk breedspectrum ontwormmiddel te geven, dus liefst een middel dat alleen werkt tegen die specifieke worm. En dat is in NL helaas vrij lastig. Er komt een dag he, dat we met honden net zulke grote problemen krijgen als ze nu met paarden hebben (en dat is dat bijna alle wormen resistent zijn voor ontwormingsmiddelen en er nu alleen nog maar ontwormt mag worden als het paard ook echt wormen heeft). Je kunt niet ongestraft maar gif in dieren blijven gooien tegen parasieten :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1941004
WillyP schreef: Wat zijn de kosten bij Het Woud? Ik moest nu iets van €7,- betalen bij mijn eigen dierenarts.
o dat vind ik echt heel goedkoop, het is best wel een bewerkelijke methode en een vies klusje.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1941010
Lizzy schreef: Ja, je kunt propolis gebruiken om de darmflora te verbeteren. Evenals probiotica. Ik probeer, als ik moet ontwormen, altijd een zo weinig mogelijk breedspectrum ontwormmiddel te geven, dus liefst een middel dat alleen werkt tegen die specifieke worm. En dat is in NL helaas vrij lastig. Er komt een dag he, dat we met honden net zulke grote problemen krijgen als ze nu met paarden hebben (en dat is dat bijna alle wormen resistent zijn voor ontwormingsmiddelen en er nu alleen nog maar ontwormt mag worden als het paard ook echt wormen heeft). Je kunt niet ongestraft maar gif in dieren blijven gooien tegen parasieten :-\
Ik heb eens college gehad van een parasitoloog en die maakte zich terecht druk over het feit dat er massaal combinatiepreparaten worden gebruikt. Zo onzinnig dat er in de meest verkochte middelen ook stoffen tegen lintwormen zitten. Die middelen komen allemaal in het milieu terecht.
Ik zou het wel goed vinden als mestonderzoek verplicht zou worden alvorens men een antiwormmiddel zou kunnen kopen, alleen vrees ik dan dat bijna niemand dat gaat doen. Kijk paarden kunnen doodziek worden van wormen en er dood aan gaan, dus dan ziet men het belang er wel van in (al valt dat tegen moet ik zeggen). Maar honden en katten worden meestal niet ziek en je merkt vaak niet eens dat ze wormen hebben. Dus of men dan de moeite neemt om ontlasting op te sturen?

Overigens is een haakwormbesmetting best "gezond", die wormen hebben een bepaalde werking op het immuunsysteem waardoor er minder kans is op het ontstaan van allergieen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1941166
*Dorothea* schreef: Ik heb eens college gehad van een parasitoloog en die maakte zich terecht druk over het feit dat er massaal combinatiepreparaten worden gebruikt. Zo onzinnig dat er in de meest verkochte middelen ook stoffen tegen lintwormen zitten. Die middelen komen allemaal in het milieu terecht.
Ik zou het wel goed vinden als mestonderzoek verplicht zou worden alvorens men een antiwormmiddel zou kunnen kopen, alleen vrees ik dan dat bijna niemand dat gaat doen. Kijk paarden kunnen doodziek worden van wormen en er dood aan gaan, dus dan ziet men het belang er wel van in (al valt dat tegen moet ik zeggen). Maar honden en katten worden meestal niet ziek en je merkt vaak niet eens dat ze wormen hebben. Dus of men dan de moeite neemt om ontlasting op te sturen?

Overigens is een haakwormbesmetting best "gezond", die wormen hebben een bepaalde werking op het immuunsysteem waardoor er minder kans is op het ontstaan van allergieen.
Aha, weer wat geleerd. :)

Ik zat dus wel te twijfelen of ik zou ontwormen maar kon nergens vinden of het heel erg was als je het even aan zou kijken. Wellicht dat ik een volgende keer even afwacht en wat sneller weer laat nakijken i.p.v. meteen ontwormen. :-\ Kun je in een mestonderzoek zien of een hond een beetje of heel erg besmet is?
En ik loop nu al 3 dagen de ontlasting na te kijken op dode wormen maar vind helemaal niks. Zijn haakwormen zó klein dat je ze niet ziet? Of zou ze toch een minimale besmetting gehad hebben?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1941291
WillyP schreef: Wat zijn de kosten bij Het Woud? Ik moest nu iets van €7,- betalen bij mijn eigen dierenarts.
Mijn Da doet het niet voor dit bedrag hoor. Dat is echt heel goedkoop. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door