Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1956628
waar haal je dat propolis.
mn pupje is wel gewoon ontwormd met 4 weken met vitaminth geloof ik zo snel uit mn hoofd.
en kwamen gister toch partij wormen uit zo zielig, ze was hele dag aan piepen en eindelijk daarna was over.
nu wil ik moeders en pup dit propolis gaan geven, maar hoe heet t precies en waar kun je zoiets halen
Door Badu
#1957172
danielle1980 schreef: waar haal je dat propolis.
mn pupje is wel gewoon ontwormd met 4 weken met vitaminth geloof ik zo snel uit mn hoofd.
en kwamen gister toch partij wormen uit zo zielig, ze was hele dag aan piepen en eindelijk daarna was over.
nu wil ik moeders en pup dit propolis gaan geven, maar hoe heet t precies en waar kun je zoiets halen
Kwamen die wormen na het ontwormen? Met 4 weken? Hoe oud is ze nu?
Door Badu
#1959789
danielle1980 schreef: ze word donderdag nu 6 weken.
ja na de ontworming
Nou ja, dan is het goed dat je dat gedaan hebt..... ontwormen.
Propolis is te krijgen bij een natuurwinkel. In het flesje dat ik hier heb zit water, alcohol en 20% propolis. Je moet het verdunnen en toedienen conform het schema van Lizzy.
Als ondersteuning lijkt het mij een prima middel, zeker weet ik het niet maar kwaad kan het ook niet :)
#1960255
Badu schreef: Nou ja, dan is het goed dat je dat gedaan hebt..... ontwormen.
Propolis is te krijgen bij een natuurwinkel. In het flesje dat ik hier heb zit water, alcohol en 20% propolis. Je moet het verdunnen en toedienen conform het schema van Lizzy.
Als ondersteuning lijkt het mij een prima middel, zeker weet ik het niet maar kwaad kan het ook niet :)
vandaag echt weer hele berg met wormen :-X grrr wat vies.
ik heb dus niet meer ontwormt erna.
ik ga morgen gelijk s naar de winkel toe en ga even zoeken naar lizzy dr schema
Door Badu
#1960313
danielle1980 schreef: vandaag echt weer hele berg met wormen :-X grrr wat vies.
ik heb dus niet meer ontwormt erna.
ik ga morgen gelijk s naar de winkel toe en ga even zoeken naar lizzy dr schema
Staat in dit topic!
Zou, als er al een wormbesmetting is, toch eerst nog even iets van de dierenarts gebruiken en het ondersteunen met propolis. Propolis kan preventief werken maar of het een heel leger wormen weg jaagt waag ik te betwijfelen.
#1960800
Badu schreef: Wel... pups zijn nu ruim 7 weken oud. Heb ze tweemaal 6 dagen een propolis-oplossing gegeven en tweemaal chemisch ontwormd met Vitaminthe. Eerste keer heb ik de mest niet kunnen controleren omdat mams alles nog opsmikkelde. Afgelopen week heb ik na de ontworming de mest steeds gecontroleerd op wormen.... niets kunnen ontdekken. Mams is naakt en heeft minder last van parasieten in het algemeen of de propolis heeft z'n werk gedaan.
Zou goed zijn als gedegen wetenschappelijk onderzoek naar de werking van propolis in relatie tot ontwormen zou worden gedaan :yeah:

Waarom heb je ze ook nog 2 x chemisch ontwormd? En mams heb je dus niet chemisch ontwormd?
Edit: oh, ik lees het al, je durfde het nog niet aan zonder :)
Laatst gewijzigd door Esther Q op di 08 mar 2011, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1961111
Ik heb hier de pups met 3, 5 en 7 weken ontwormd, ook wormen gezien. Ik zou volgende week propolis kunnen geven, en dan gaan ze toch echt zo langzamerhand naar de nieuwe eigenaar.  Of moet de eigenaar normaal gesproken met 11 weken nog een keer ontwormen?
Moeders 1x chemisch ontwormd, eigeniljk spijt van, verder heb ik haar met propolis gedaan. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1961815
vagebond schreef: Ik heb hier de pups met 3, 5 en 7 weken ontwormd, ook wormen gezien. Ik zou volgende week propolis kunnen geven, en dan gaan ze toch echt zo langzamerhand naar de nieuwe eigenaar. Of moet de eigenaar normaal gesproken met 11 weken nog een keer ontwormen?
Moeders 1x chemisch ontwormd, eigeniljk spijt van, verder heb ik haar met propolis gedaan. Gr. Ingrid
Volgens mij moeten pups bij de nieuwe eigenaar op 16 weken ontwormt worden (en op 24 weken). Officieel dan he. Je zou tegen de pups kopers kunnen zeggen dat ze een mestonderzoek kunnen laten doen en aan de hand daarvan ontwormen, of niet.
#1964433
Zal ik dan de puppen die nu nog blijven met propolis doen? Hoe lang kun je die propolisoplossing bewaren eigenlijk, naja ik denk dat ik gewoon maar nieuw maak. Heb 2 flesjes, dat is voor de rest van mijn leven  ;).
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1964810
vagebond schreef: Zal ik dan de puppen die nu nog blijven met propolis doen? Hoe lang kun je die propolisoplossing bewaren eigenlijk, naja ik denk dat ik gewoon maar nieuw maak. Heb 2 flesjes, dat is voor de rest van mijn leven ;).
Gr. Ingrid
Je kunt het zeker proberen en daarna een mestonderzoekje laten doen (paar weken later). Ik zou de propolisoplossing niet langer bewaren dan 1 kuur en dan nieuwe oplossing maken. En ja, je hebt voor de rest van je leven inderdaad genoeg propolis :biggrin2: :biggrin2:
Door Badu
#1980411
Wel, pups waren dinsdag 11 weken. Mestonderzoek laten doen, vandaag de uitslag, geen wormeieren gevonden... :mbounce:
De volgende keer laat ik het chemisch ontwormen helemaal achterwege!
Door Lizzy
#1980413
Badu schreef: Wel, pups waren dinsdag 11 weken. Mestonderzoek laten doen, vandaag de uitslag, geen wormeieren gevonden... :mbounce:
De volgende keer laat ik het chemisch ontwormen helemaal achterwege!
Hee goed zeg! Hoeveel keer heb je ze nu chemisch ontwormt en met wat?
Door Badu
#1980424
2 keer met Vitaminthe = breed spectrum. 1 keer op 2,5 week (toen kon ik niet vaststellen of er wormen in de ontlasting zaten omdat mams alles netjes opruimde) en één keer op 6,5 week. Ik heb toen geen wormen kunnen ontdekken. In de tussentijd heb ik de kuur met propolis afgemaakt waarbij ik de laatste 6 dagen, op 8 weken heb gegeven. Heb ze steeds 0,5 ml van het mengsel gegeven.

Badu heb ik tussentijds ook af en toe een in propolis gesopt broodje gegeven...
#1980840
Wat goed zeg, de  pups zijn hier op eentje na weg al. Van ons eigen pup laat ik nu mesttestje doen. Ik heb 3x met Banminth ontwormd, en de 9de week met propolis ontwormd. Ik heb zeker wel wormen gezien met de ontworming. Mabiche heb ik 1x ontwormd, daarna alleen met propolis. Ik schrok van de wormen, ze vrat alles op. Het zijn wel dode wormen natuurlijk idd. Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door