Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yowler
#14084
Heay es effe kijken of ik dat van die teatree spray begrijp .

Je hebt een flesje teatree spray daar doe je geranium citroen lavendel en ceder .

Moet je dan met 100 ml de hond insprayen of heb je dat  dan . En hoe veel moet je op de hond sprayen .

Ciao Jody xxx
Door Lizzy
#14085
Hoi Jody, even voor de duidelijkheid: die tea tree spray (waar ik het steeds over heb - die van de Tuinen) is al verdund hoor. Nooit onverdunde tea tree gebruiken!

Je hebt vervolgens maar een klein beetje nodig. Afhankelijk van de grootte van de hond, spray je 3 (voor een heeeel kleintje) tot 10 (voor een heeeeeele grote) keer je hond ermee in.

Van de etherische olieen (lavendel, ceder, etc.) gebruik je vier druppels per olie.

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#14086
Balou vindt de spray verschrikkelijk ruiken, die gaat niezen en rollen. pfft dit baalt echt.
Nog een vraagje trouwens, ik gebruik helemaal niets tegen vlooien en teken en Balou heeft nog maar 1 teekje gehad deze zomer. Maar als ze uit logeren gaat bij ons hondengastgezin moet ze wel behandeld worden. Ik dacht zelf aan een vlooienbandje. Die kan je bij thuiskomst gewoon weer af doen. Weet iemand een goed merk die niet mega-schadelijk is en ook tegen teken werkt?

groetjes Helen
Door roger
#14088
<<Zou een scalibor bandje omdoen...perfect tegen teken!![/quote]<<


Ja, en ook tegen zandvliegjes dacht ik .
Door Lupa
#14090
en hoe zit het met zwemmen werk die band nog steeds? en kun je dat bij de winkel kopen?ik heb nooit iets tegen teken gebruikt maar na mijn korte vakantie in de heuvelrug wil ik dat niet meer mee maken, gemiddel 30 teken per avond
Door lobbes
#14092
deze banden werken echt heel goed   nooit een teek gehad en mijn hond zwom elke dag  dus dat  zwemmen is ook geen probleem   maar je moet hem wel een x aantal weken eerder omdoen  eer dat hij  goed werkt  let daar even op!!!! dus niet op het laatste moment  
en je hond kan de eerste dagen erg gaan krabben aan zijn hals even opletten dat het geen erge rode vlekken worden want dan moet je de band af doen  
suc 6 ellen
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14093
Ik was ook enthousiast over de scaliborband en had in maart Bas weer zo'n band omgedaan (nieuw), deze heeft hij een x-aantal weken om gehad totdat ik ineens een grote teek op zijn snoet zag zitten   ???  , dit was begin mei.

Ik heb diezelfde week nog een nieuwe band voor hem gehaald en omgedaan en verdomd als het niet waar was, weer na een paar weken een teek gevonden maar nu in zijn lies.

Tja, nu weet ik niet of de band die ik vorig jaar gebruikt heb (zonder ooit toen nog een teek of vlo gezien te hebben) misschien een ietwat andere samenstelling had maar ik vond dit toch wel raar; twee keer een nieuwe band en twee keer een teek gevonden.....
Door Lupa
#14094
Ik denk niet dat zo een band echt alle teken weg haalt,dat kan ik niet geloven, ik denk wel(weetik ook nog niet zeker) dat het wel zou kunnen helpen bij teken plaag zoals ik een tijdje geleden gehad heb.
Door Helen
#14095
Welke stoffen zitten er in deze band? Ik vraag het me af omdat hij wel zo veilig schijnt te zijn dat je hem op puppen en drachtige teven kan gebruiken, maar hij werkt wel zo goed dat hij teken en zandvliegen weert. Is ie trouwens ook tegen onze huis tuin en keuken vlooien?

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op do 12 jun 2003, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellen
#14096
nou heb ik deze hele topic doorgelezen en ik mis een tip hoe ik de katten (6 stuks) vlo vrij kan houden. ik spuit ze nu in met frontline maar dat geeft een gek effect op de honden zoals veel jeuk en dergelijke.
tea tree mag je niet gebruiken op katten? waarom eigenlijkl niet?
ellen
Door cattystyle
#14097
Toevallig bracht mijn moeder een foldertje mee van de Scalibor band. Ik vind het BUITENGEWOON SLECHT dat er helemaal NIETS in staat wát het doet!!! In elke bijsluiter staat toch wel hoe het werkt, Program zit in het bloed, Frontline in de bovenste huidlaag, maar wat doet de Scalibor band dan???

Officieel werkt Frontline ook tegen teken, maar ik heb geen enkel verschil gemerkt. Er staat wel in de bijsluiter dat het maar een paar weken werkt tegen teken en langer tegen vlooien, maar ik heb ondanks Frontline vorig jaar lekker teken kunnen blijven verwijderen.

Marieke * Nikki
Door Ink
#14098
.., maar wat doet de Scalibor band dan???
Marieke * Nikki
"De werkzame stof in de Scalibor protectorband® is deltametrin en is veilig voor de mens en de hond. De werkzame stof komt langzaam uit de band vrij en wordt verspreid in de bovenste vetlaag van de huid. De stof komt dus niet in het bloed van de hond."

" .. werkzame stof die in kleine hoeveelheden vrijkomt en via het huidvet over het hele lichaam van de hond wordt verspreid."

Magic Google ;).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door